Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua ihmisiä, jotka väittävät ihonhoitotuotteiden olevan ihan turhia

Vierailija
25.02.2026 |

Tietysti ilmankin pärjää, mutta kunnolla hoidettu ja kosteutettu on todella paljon paremman näköinen kuin iho, johon ei voiteita laiteta. Neljänkympin tienoilla ei ihoon saa hehkua ja kuulautta muulla kuin kosmeettisilla tuotteilla vaikka olisi elintavat prikulleen kunnossa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on nk. normaali iho eli iho, jossa ei ole juurikaan ongelmia. Kaikille ei aina ole selvää, että toisten ihmisten kehot toimivat eri tavoin kuin omat.

Ei mun ihossa ole mitään ongelmia, mutta silti se näyttää vielä pari astetta paremmalta voiteiden ja seerumien kanssa.

Ap

Minä käytän välillä seerumia ja kasvovoidetta ja välillä perusvoidetta, enkä ole huomannut ihossa mitään eroa.

Vierailija
22/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset tyypit vöyhäävät välillä ties mistä. Nyt on menossa tämä mikromuovihulluus, kaikki ehjät muovirasiat heitetään menemään, kenties ihan roskiin ja ostetaan tilalle lasi- ja teräsrasioita, hyväkuntoiset teflonpannut myös hävitetään ja tilalle hommataan teräspannuja. Samaan aikaan työnnetään naamaan ja hiuksiin ties mitä kemikaaleja, eikä niiden käyttämisestä voi livetä millään lailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen perusvoide riittää. Myös ruokavalio vaikuttaa. Syökää hedelmiä ja juokaa vettä. Suomessa on ehkä maailman puhtain vesi. 

Mihin se riittää? Minusta perusvoiteilla ei saa ollenkaan samaa efektiä kuin kasvoille tarkoitetuilla tuotteilla.

Ap

Vierailija
24/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivean peltipurkilla olen pärjänny koko ikäni ja ihoni on sileä ja siisti

Tämähän on ihonhoitotuote eli sinusta ei nyt puhuta. Oikein kuivaihoiselle tämä on ihan mainio rasva.

Vierailija
25/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaiset tyypit vöyhäävät välillä ties mistä. Nyt on menossa tämä mikromuovihulluus, kaikki ehjät muovirasiat heitetään menemään, kenties ihan roskiin ja ostetaan tilalle lasi- ja teräsrasioita, hyväkuntoiset teflonpannut myös hävitetään ja tilalle hommataan teräspannuja. Samaan aikaan työnnetään naamaan ja hiuksiin ties mitä kemikaaleja, eikä niiden käyttämisestä voi livetä millään lailla. 

Mun ihonhoitotuotteet ei sisällä mikromuoveja (monet perusvoiteet sen sijaan sisältävät vaikka mitä polymeereja). Käytän pinnoitettua paistinpannua, mutta muovisia säilytysrasioita en, koska ne ovat epäkäytännöllisiä.

Ap

Vierailija
26/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen perusvoide riittää. Myös ruokavalio vaikuttaa. Syökää hedelmiä ja juokaa vettä. Suomessa on ehkä maailman puhtain vesi. 

Ei toimi kasvon iholla. Kasvoille on omat tuotteet. Minä juon tarpeeksi vettä ja syön terveellisesti.

Vierailija
27/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hirveä ongelma kun en tiedä mistä voiteet tietää milloin on yö ja milloin päivä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tämä alkaa olla vähän vanhanaikainen jako, mutta yleensä on niin, että yövoide on usein paksumpaa ja päivävoiteessa on aurinkosuoja. Käytän samaa voidetta päivin öin, paitsi huhtikuusta elokuuhun laitan aurinkovoidetta kosteusvoiteen tilalla.

Vierailija
28/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisen moni menee noihin kosmetiikkayhtiöiden juttuihin mukaan. Perustuotteet riittävät. Apteekista saa parhaimmat hajusteettomat voiteet, niitäkään ei tarvitse läträtä. Toki jos meikkaa, naamaa pitää hinkata jatkuvasti puhtaaksi. Jättäkäää meikkaaminen, niin normaali pesu ym. riittää.

Vierailija
29/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillisen moni menee noihin kosmetiikkayhtiöiden juttuihin mukaan. Perustuotteet riittävät. Apteekista saa parhaimmat hajusteettomat voiteet, niitäkään ei tarvitse läträtä. Toki jos meikkaa, naamaa pitää hinkata jatkuvasti puhtaaksi. Jättäkäää meikkaaminen, niin normaali pesu ym. riittää.

En käytä meikkiä. Käytän normaaleja ihonhoitotuotteita.

Vierailija
30/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivean peltipurkilla olen pärjänny koko ikäni ja ihoni on sileä ja siisti

Käy katsomassa se video Nivean tehtaalta joka alkaalkaa niin että tehtaalle ajetaan rekkalasteittain teuraseläinten luita joissa mukana pilaantuneita lihanroippeita.  Menevät oisoihin sammioihin kiehumaan ja eri vaiheittain tästä tulee  NIVEA PURKKEJA TOISESTA PÄÄSTÄ.   ET VOI OKSENTAMATTTA KATSOA.  🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Minulle Nivean tuotteet eivät sovi eli en niitä käytä mutta en nyt ihan usko tuollaisen videon todenperäisyyteen.

Vierailija
31/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän perusvoide voi ihan hyvin toimia kasvoilla, ihmiset ovat erilaisia. Harvoin kyllä tulee vastaan ketään yli 20-vuotiasta, jolla on hyvännäköinen iho ilman mitään hoitoa. Jo se, että kosteusvoide turvottaa ihon pintakerrosta, parantaa sen ulkonäköä huomattavasti. Joillain on tosin sellaiset ihonhoitorutiinit, että iho näyttää hyvältä siitä huolimatta eikä sen takia. Periaatteessahan puhdistusaine, kosteusvoide ja aurinkovoide riittävät. 

Vierailija
32/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuun on siis uponnut apteekkituotteiden mainostuspropaganda?

Vierailija
33/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 74 v rouva, rn käyttänyt mitään ihonhoitotuotteita ,ennenkuin nyt seitsemän kympin jälkeen kasvoille öljyä. Vieläkin on lähes sileä iho ja aina ollut todella kuulas ja tasainen . Johtuu varmaan geeneistä.

Vierailija
34/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt vuositolkulla apteekin jokapaikan perusvoidetta kasvoihini, kunnes vihdoin päätin kokeilla hyaluronihappoa ym. ainesosia sisältävää apteekin voidetta, joka on nimenomaan ja vain kasvoille tarkoitettu. Vuosi on vierähtänyt sitä käyttäen, enkä huomaa mitään eroa ihossa entiseen verrattuna. Kummatkin voiteet ovat olleet ihan yhtä hyviä iholleni. Se varsinainen kasvovoide ei ole mitään enempää tehnyt iholleni kuin se perusvoidekaan, mlemmat ovat vain kosteuttaneet hyvin. Joten vähän nyt ihmettelen, mitä ne hyaluronihapot ym. muka sitten tekevät, kun minä en ainakaan eroa huomaa vuodenkaan säännöllisen käytön jälkeen. Ja hnta on tietysti hulppea.

Vierailija
35/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää aika hyvin kasvovesi/toner hieman kosteille kasvoille ja sen päälle kasvovoide. Välillä kuorinta joko Dermalogican Daily Microfoliant-entsyymijauheella tai Klairsin sokerikuorinnalla. Välillä on kiva ostaa kalliimpia voiteita ja seerumeita ihan pakkauksen, käyttökokemuksen ja tuoksun vuoksi mutta itse iholla en näe kovin suurta eroa.

Vierailija
36/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule lv voide käy. 

Vierailija
37/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni apteekin tuote on marketissa paljon halvempi ja joitakin voiteita löytyy halvemmalla rautakaupoistakin. Esimerkkinä Helosan, sitä on yleisesti myynnissä niissä rautakaupoissa, jotka myyvät myös hevostarvikkeita.

Vierailija
38/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoijat keksivät "hehkun" ja tekivät ongelman siitä, että sitä ei ihmisillä ole. Purkistahan sitä sitten saa. Aikuisen iho ei koskaan näytä samalta kuin pikkupakkasessa riehuneen viisivuotiaan, mutta toki niin voi leikkiä. Kunhan hinnasta sovitaan.

Käytän ihonhoitoaineita itsekin, mutta liika hehkutus on liikaa. 

Vierailija
39/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 74 v rouva, rn käyttänyt mitään ihonhoitotuotteita ,ennenkuin nyt seitsemän kympin jälkeen kasvoille öljyä. Vieläkin on lähes sileä iho ja aina ollut todella kuulas ja tasainen . Johtuu varmaan geeneistä.

Miksi sanot rouva etkä nainen? Ihme hienostelua. Etkö ole mitään omana itsenäsi?

Vierailija
40/61 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meikkaamisen takia tarvitse hinkata kasvoja sen enempää kuin muutenkaan. Meikit lähtee hyvällä puhdistusaineella ihan normaalin iltapuhdistuksen yhteydessä. Ihonhoidon perusta on puhdistus ja kosteutus omalle ihotyypille sopivilla tuotteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi