Miksi jotkut haluaa salata paikallaolosi wa:ssa?
Miksi jotkut haluaa olla niin salamyhkäisiä, että salaavat paikallaolonsa ja jopa sen, että ovatko lukeneet viestin Whatsappissa?
Ärsyttävää, kun en tiedä onko tavoittelemani henkilö lukenut viestin.
Kommentit (28)
Ärsyttää, kun joku seuraa milloin olen ollut paikalla, lukenut viestin, jne.
Mä piilotin kaikki koska huomasin itse kyttääväni neuroottisesti nykyisen puolison läsnäoloa whatsappissa, kun oltiin vielä tapailuvaiheessa ja kaikki oli uutta ja jännää. Olen taipuvainen ylianalysoimaan niin ne ajatuskelat lähti pyörimään heti jos toinen ei vastannutkaan välittömästi. Teki parempaa omalle mielenterveydelle :)
Miksi jonkun pitäisi tietää milloin olen ollut paikalla?
Ehkä heillä on jotain stalkkereita tai eivät vaan halua olla tavoitettavissa koko aikaa.
Minullekin aiheuttanut välillä päänvaivaa tämä asia kyllä. Lapsen harrastusporukan kyytiringissä haasteita, kun yhdellä vanhemmalla tällaiset asetukset ja ei vastaa, että onko tarvetta kyydille, enkä tiedä onko edes lukenut viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyttään onko joku lukenut viestin, jos olen kysynyt jotain tärkeähköä ja asiaa viestillä, johon kaipailen vastausta. Muuten en jaksa kiinnostua muiden paikalla oloista ja viestien lukemisista.
Mun oikeat ystävät tietävät kyllä, millä aikajänteellä vastailen, missä oleskelen ja milloin hiljaisuus on epänormaalia. Jos ovat huolissaan, voivat soittaa mun puolisolle. Muiden ei tarvitse tietää musta yhtään mitään.
Mitä sillä tiedolla tekee? Joskus voi olla pakko vastata vaikka jonkun perheenjäsenen viestiin mutta ei ehdi katsoa toista viestiä saati vastata siihen ja sitten se toisen viestin lähettäjä on hiilenä, kun ei vastaa vaikka on ollut paikalla.
Ei kuulu sinulle epätoivoinen kyttääjä.
Ymmärrän, jos jotkut salaavat. Itse en, kun en koe, että kukaan minua kyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyttään onko joku lukenut viestin, jos olen kysynyt jotain tärkeähköä ja asiaa viestillä, johon kaipailen vastausta. Muuten en jaksa kiinnostua muiden paikalla oloista ja viestien lukemisista.
Tämähän se syy on. Joku luulee jonkun asian olevan niin tärkeähkö, että seuraa muita. Ja sitten hyppii silmille, kun näki että toinen luki, mutta ei vastannut.
Tämän takia: on eroa sillä, onko tyyppi edes nähnyt viestiä, tai onko lukenut viestin.
Esim.töissä työporukalle ja pomolle kiireessä viestittely. On silti itselle tärkeää tietää, että se oma viesti on tullut luetuksi eli siellä toisessa päässä aivot raksuttaa ja asialle tehdään jotain, vaikkei sieltä kukaan välttämättä heti ehtisi kommentoida takaisin.
Mun työporukka tai pomo katsoo viestin, ei ehdi vastata heti, mutta tiedän että pohtivat ja tekevät asioita heti. Sit joskus iltapäivällä tai seuraavana päivänä juttelevat asiasta tai viestittelevät takaisin.
Mulla on yks tuttu joka soittaa sillä sekunnilla kun luen viestiään, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia: on eroa sillä, onko tyyppi edes nähnyt viestiä, tai onko lukenut viestin.
Esim.töissä työporukalle ja pomolle kiireessä viestittely. On silti itselle tärkeää tietää, että se oma viesti on tullut luetuksi eli siellä toisessa päässä aivot raksuttaa ja asialle tehdään jotain, vaikkei sieltä kukaan välttämättä heti ehtisi kommentoida takaisin.
Mun työporukka tai pomo katsoo viestin, ei ehdi vastata heti, mutta tiedän että pohtivat ja tekevät asioita heti. Sit joskus iltapäivällä tai seuraavana päivänä juttelevat asiasta tai viestittelevät takaisin.
Siis tarkoitin että tämän takia olisi tärkeää nähdä, että se ihminen on lukenut viestin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä on jotain stalkkereita tai eivät vaan halua olla tavoitettavissa koko aikaa.
Minullekin aiheuttanut välillä päänvaivaa tämä asia kyllä. Lapsen harrastusporukan kyytiringissä haasteita, kun yhdellä vanhemmalla tällaiset asetukset ja ei vastaa, että onko tarvetta kyydille, enkä tiedä onko edes lukenut viestiä.
Se ei ole sinun ongelmasi kytätä tarviiko joku kyytiä tai ei.
Mulla on wa:ssa pari tosi ärsyttävää kaveria, jolla ei ole koskaan mitään järkevää asiaa vaan lähettelevät jotain idioottimaisia videolinkkejä / videoita tai mukahauskoja kuvia tai niitä jotain maailman ärsyttävämpiä mietelauselatteuskuvia. Jotain typerää, kuvallisesti ja kielellisesti huonolaatuista aina. Täyttävät oman somensa myös vastaavalla materiaalilla. Ilmeisesti itseltä ei löydy taitoa ja mielikuvitusta tekemään omaa sisältöä yhtään mihinkään.
En ole poistanut kavereista, ettei tule sanomista, koska oikeassa elämässä törmäillään toisinaan kuitenkin. Mutta olen poistanut näkyvyyden, lopettanut seuraamisen, poistanut äänimerkit ja laittanut kaiken mahdollisen ettei tarvitsisi ärsyyntyä ja pilata päiväänsä typerien puolituttujen ihmisten latteuksilla
Enpä ole ikinä asiaa edes ajatellut. Minulle on aivan sama näkeekö joku olenko ollut paikalla vai en. Minua ei kiinnosta muidenkaan paikallaolot. Käytän aika vähän kyseistä sovellusta muutenkin.
Jotkut ihmiset varmaan ahdistuu, jos tulee paljon viestejä, eikä jaksa vastata. Yksi kaverini esimerkiksi on valmentaja lasten voimistelussa ja viestiä kyllä pukkaa sitä vauhtia vanhemmilta, että ihmettele jos ei halua kertoa paikallaolostaan tai viestin lukemisesta.
Juuri sinunlaisten takia.