Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astma ja flunssa

Vierailija
24.02.2026 |

Onko muilla astmaatikoilla keuhkoissa, siis rintakehällä, sellaista todella epämiellyttävää pistävän puristavaa oloa ja tunnetta?

Sairastin n.1kk sitten influenssan ja nyt olen taas napannut töistä jonkin pöpön, olen aivan räkäinen ja nieluhöttöinen, lisäksi tuo inhottava tunne rintakehällä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tåmä on minusta hieman outoa, koska en muista tällaisia keuhko-oireita olleen kuin nyt viimeisen vuoden aikana, astmaa olen sairastanut 2kymppisestä.

Ap

Vierailija
2/8 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut, viimeksi oli silloin, kun astmaa ei vielä hoidettu joskus 30 vuotta sitten. Puristaa, raastaa ja toista ylälohkoa jomottaa. Osaksi johtuu varmaan yskimisestä, jolle ei tunnu näkyvän loppua ei äärtä. Lääkitys on ollut tapissaan tammikuusta lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi astmaatikko kyselee samanlaisista oireista jota ilmaantunut nyt pakkasilla ja flunssan yhteydessä. Olisiko syytä ottaa yhteyttä lääkäriin vai lisäilenkö itse lääkkeen määrää? Mitä låäkkeitä käytätte? Itselläni Buventol+Bufomix aamuisin.

Vierailija
4/8 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus avaavan valmisteen vuosia sitten flunssassa. Ei annettu enää myöhemmin. Vaikka se auttaisi ihmisillä ahtaumiin ja astmaan sun muuhun flunssaan. Eikä pitäisi olla haittoja kauheasti. Samoin oli reseptiyskänlääke alkoholilla.

Vierailija
5/8 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään itse. Aamuisin Spiriva ja Alvesco, päivällä Ventoline tai Oxis ja Alvesco. Lisäksi montelukasti tabletteina. Oxista ja Alvescoa neljä kertaa vuorokaudessa, usein Oxista enemmänkin. Nenään Mommox-suihke. Varalla purkki prednisolonia.

Vierailija
6/8 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään itse. Aamuisin Spiriva ja Alvesco, päivällä Ventoline tai Oxis ja Alvesco. Lisäksi montelukasti tabletteina. Oxista ja Alvescoa neljä kertaa vuorokaudessa, usein Oxista enemmänkin. Nenään Mommox-suihke. Varalla purkki prednisolonia.

Kunnon arsenaali siellä, itse olen ihan kuutamolla koko astmani hoidosta. B&B ollut käytössä ja niistäkin sanottu, että Bufomixin (tulehduslääkkeen) voisi jättää kokonaan pois, toisaalta taas sanottu ihan muutakin. Ettå enpä nyt tiedä mikä on se oikea toimintatapa ja lääkitys.

Ja noita sinun mainitsemiasi ei ole ikinä edes tarjottu minulle.

Vierailija
7/8 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on avaava lääke (ventoline) jota saa ottaa useamman annoksen vuorokaudessa esim. flunssaisena.

Vierailija
8/8 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.