Oletko kohdannut valehtelevan opettajan
Itse olen ja useamman.
Ennen sitä ajatteli että siinäpä ammattikunta joihin voi luottaa, asiat hoituu.
Kun sä joudut puolustamaan asioita jotka ovat normaaleja niin kellot alkaa kilisemään et miks noin.
Koulu yrittää omia virheitään valheellisilla tiedoilla esittää.
Näiden asioiden kanssa kannattaa itse luottavaisin mielin pysyä totuudessa ja kertoa niinkuin asiat oikeasti on.Sillä mekin pärjäsimme ja kiitollinen kun jaksoin puolustaa asiassa oikeutta, viedä totuuttaa eteenpäin.
Siitäpä tulikin koululta ylimielistä käytöstä usealta henkilöltä ja sitäpä mietiskelin että mikä on kun totuus sattuu noin purkautumaan.
Kommentit (29)
Voi, monta.
Opettajissa on kyllä todella hämärää porukkaa.
Heh, se sinun oman pään pyhä totuus on se totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia?
Vierailija kirjoitti:
Opettajatkin ovat ihmisiä.
Miten niin opettajatkin?
Kuvitteleeko joku, että olisivat jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Heh, se sinun oman pään pyhä totuus on se totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia?
Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Lapsen vanhempi voi vain ilmoittaa, että opettaja valehtee. Tästä alkaa sellainenmutavyöry, että huh huh.
- kiusatun lapsen vanhempi
Nykyisessä kotikaupungissani kaikki valahtelee. Kaikki tietää että toinen valehtelee mutta valehtelijat pitää muita niin tyhminä että luulevat ettei kukaan huomaa. Vaikka tietävät itsekin muiden valehtelevan. Täällä valehtelu on ihan normia ja olen vähän ihmeissäni reilun 5 vuoden asumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin opettajatkin?
Kuvitteleeko joku, että olisivat jotain muuta?
Ilmeisesti, kun olemme ketjussa jossa opettajien valehtelu yllätti.
Vierailija kirjoitti:
Tuli opettajien päästä valheet, tarkemmin ottaen suusta.
Tuntuu huolestuttavalta että toimii kasvatusalalla.
Ei näitä moni ehkä koskaan huomaa jos ei työn vuoksi tai vanhempana ole enemmän tekemisissä koulun väen parissa.
Äitini. Joskus kävi näin. Eläkkeellä nyt.
Enpä kyllä millään keksi, mistä ja miksi valehtelisin. Annapa jokin esimerkki.
T. Opettaja
Vierailija kirjoitti:
Totta ja samoin joutuvat vastuuseen teoistaan.Olen nähnyt kyllä johtavan esimiehen koululla joka oli huikea luuloiltaan.Tiukille otti kun joutui nöyrtymään.
Sitä niin helposti olettaa että ovat rehtejä, kaikki ei vain ole.
Vierailija kirjoitti:
Voi, monta.
Tämän mielipiteen vahvistaa moni tuttu opettaja.
Pakko sanoa neljän lapsen äitinä, että aika monenlaista hiihtäjää mahtuu yhteen kouluun. On niitä todella kivoja opettajia, että täysiä mulkeroita. Vai saako oppilasta nimitellä luokan edessä ja sitten mukamas puuttua kiusaamiseen?
Monet narsistit hakeutuvat opettajiksi. Pääsee käyttämään valtaa ja kiusaamaan ja simputtamaan avuttomia lapsia! Lapsihan ei tätä edes ymmärrä, kun kyseessä on aikuinen auktoriteetti, jota "pitää" totella, vaan kuvittelee vian olevan itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, monta.
Tämän mielipiteen vahvistaa moni tuttu opettaja.
Pakko sanoa neljän lapsen äitinä, että aika monenlaista hiihtäjää mahtuu yhteen kouluun. On niitä todella kivoja opettajia, että täysiä mulkeroita. Vai saako oppilasta nimitellä luokan edessä ja sitten mukamas puuttua kiusaamiseen?
Itsekin olen ollut opettaja ja samaa mieltä. Opettajissa kuten muissakin ammateissa on vaikka minkälaista. Hienoja ihmisiä, aivan kamalia ja kaikkia siltä väliltä. Pahimpia on oppilaita kyykyttävät, kaikesta raivostuvat opettajat, jotka puhuvat pahaa oppilaista muillekin opettajille. Usein ovat vahvasti kontrollinhaluisia ja niin pikkutarkkoja, että tekevät kaikkien elämästä ahdistavaa. Näitä on yllättävän paljon. Kurjinta on se, että rehtori ja opettajat pitävät toistensa puolia. Samanhenkiset opettajat myös kyykyttävät sijaisia, luulevat olevansa parempia. Ehkä juuri vallankäytön mahdollisuus on ajanut tämmöiset alalle. Suomessa luotetaan liikaa opettajien hyvyyteen.
Naapurustoon muutti opettaja, nainen. Oli varsinainen hämmentäjä. Valehteli ja teki käsittämättömiä tempauksia. Kummasti hän sai ympärilleen "hovin", joka puolusti, palvoo ja palveli rouvaa pyyteettömästi. Nykyisin kierrän tyypin kaukaa.
Itsekin olen ollut opettaja ja samaa mieltä. Opettajissa kuten muissakin ammateissa on vaikka minkälaista. Hienoja ihmisiä, aivan kamalia ja kaikkia siltä väliltä. Pahimpia on oppilaita kyykyttävät, kaikesta raivostuvat opettajat, jotka puhuvat pahaa oppilaista muillekin opettajille. Usein ovat vahvasti kontrollinhaluisia ja niin pikkutarkkoja, että tekevät kaikkien elämästä ahdistavaa. Näitä on yllättävän paljon. Kurjinta on se, että rehtori ja opettajat pitävät toistensa puolia. Samanhenkiset opettajat myös kyykyttävät sijaisia, luulevat olevansa parempia. Ehkä juuri vallankäytön mahdollisuus on ajanut tämmöiset alalle. Suomessa luotetaan liikaa opettajien hyvyyteen.
Kyllähän nyt opettajien täytyy ymmärtää, että sijaisen lähtökohdat ovat ihan erilaiset kuin oppilaita vakituisesti opettavan opettajan. Missä on empatia ja ymmärrys tämmöiselle yksinkertaiselle asialle. Sijainen ei tunne välttämättä koulus hyvin, edes, missä on luokat, joissa opettaa. Hän ei tunne toisia opettajia, oppilaita ym. Hän ei ole pystynyt useinkaan valmistautumaan tunteihin. Kaikki on uutta. Varmasti sijaiset tekevät parhaansa, mutta lähtökohta täytyy ymmärtää. Kyykyttäminen on lapsellista ja osoittaa omaa alhaisuutta.
Tuli mieleen lehdessä ollut tapaus, jossa rehtori väitti oppilaan luntanneen pitkän matikan yo-kokeessa. Vastaus oli ollut tekoälymäinen. Nykyäänhän monet harjoittelevat matikkaakin tekoälyn avulla. Kun tarpeeksi tekee tehtäviä, yo-kokeissa vastaan voi tulla samankaltaisia ja tuleekin.
Olen opettaja ja olen joutunut valehtelemaan monta kertaa suuremman pahan välttämiseksi.
So, ihan sama.
Olen opettaja ja vihaan työtäni sydämeni pohjasta. Lopettaisin heti jos olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
So, ihan sama.
Olen opettaja ja vihaan työtäni sydämeni pohjasta. Lopettaisin heti jos olisi varaa.
Oho.
Oletkos työkuntoinen.Tuo teksti on huolestuttavaa.