Rupeaisitko bi-ihmisen kanssa avioliittoon?
Tuli mieleen kun eräässä feel good kirjassa nainen ei nähnyt esteenä vaikka miehen edelliset pitemmät suhteet samaa sukupuolta olevan kanssa.
Kommentit (97)
Olen asunut bi-miehen kanssa jo useita vuosia. Hän on luova, hauska, älykäs ja empaattinen ihminen. Tuo bi-seksuaalisuus on osa hänen persoonaansa, hän on minulle tärkeä ja rakas ihminen. Miksi tahtoisin tukahduttaa kenenkään minuutta, saanhan itsekin olla turvallisesti oma itseni hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pystyisi olemaan miehen kanssa, jonka ruskean reiän portista olisi joskus joku salskea ritari painellut sisään. Tai toisinpäin. Olkoon kaikki mitä on, mutta en oman miehen kohdalla haluaisi tuollaista ikipäivänä edes ajatella.
Mitä jos joku vähemmän salskea olisi pienellä munalla painellut?
Minä olen bi ja mieheni myös. Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja uskollisesti. En ainakaan itse kaipaa muuta, sillä kun rakastun, se on sen moinen tunne, ettei muut silloin sen yli pääse. En usko miehenikään pettäneen.
En. Pelkäisin että ukko on nuohonnut miesten putkia läpi tai ollut alla kun nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen bi ja mieheni myös. Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja uskollisesti. En ainakaan itse kaipaa muuta, sillä kun rakastun, se on sen moinen tunne, ettei muut silloin sen yli pääse. En usko miehenikään pettäneen.
Ja aina silloin tällöin se käy pökkimässä jotain miestä, sulla ei ole siitä aavistustakaan. Tekevät nopeita treffejä nettisivujen kautta ympäri Suomen.
No, miten sen nyt sanoisi. Yleensä bi-miehet ovat feminiinisempiä kuin mistä itse sytyn. Eli suhdetta ei synny siksi että feminiinisyys ei vetoa, ei siksi että olisi asennetasolla jotain ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tunnutaan yleisesti kuvittelevan että biseksuaali olisi vähemmän uskollinen kuin hetero tai homo?
Kaikki bissenaiset, joiden kanssa olen seurustellut, ovat pettäneet mua miehen kanssa. Ei siis ikinä enää bissejä.
T. Kultatähti32v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aina silloin tällöin se käy pökkimässä jotain miestä, sulla ei ole siitä aavistustakaan. Tekevät nopeita treffejä nettisivujen kautta ympäri Suomen.
Täytyy kyllä olla työajalla tapahtuvaa tämä treffeillä, joka sinällään olisi hämmentävää, sillä meidän alalla ei niin vain kesken työpäivän mihinkään lähdetä. Hän on kotihiiri. Kaiken lisäksi tiedän, että hänellä on syvä kunnioitus minuun, eikä hän voisi elää ilman, että kertoisi asian minulle. Mutta sinä elät omassa maailmassasi ja siinä uskossa, ettei kukaan voi olla uskollinen, mutta tiedosta se, että se kertoo sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta se vaatisi siltä puolisolta käytöstapoja ja älyä pitää suu kiinni tarvittaessa. Yksi ystäväni on sinkku bi-mies, ja hän vuolaasti kehuu kaikille joka hemmetin naisen ja miehen ulkonäköä ja yrittää humalassa flirttailla molempien sukupuolten kanssa. Se olisi hyvin uuvuttavaa parisuhteessa, vaikka luottamus olisi kunnossa.
Olen itse bi-nainen, naimisissa miehen kanssa, enkä petä, flirttaile tai keuhkoa kenenkään vastaantulijan ulkonäöstä.
Jännästi tämä viesti jotenkin antaa ymmärtää, että tällaisia mielestäni parisuhteessa kuin parisuhteessa ihan universaaleja käytöstapoja vaadittaisiin vain bi-henkilön kanssa muodostetussa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
No, miten sen nyt sanoisi. Yleensä bi-miehet ovat feminiinisempiä kuin mistä itse sytyn. Eli suhdetta ei synny siksi että feminiinisyys ei vetoa, ei siksi että olisi asennetasolla jotain ongelmaa.
Jopa oli väite tuo bi-miesten feminiinisyydestä! Et ilmeisesti tunne sellaisia itse, vaan olet luonut käsityksesi median jutuista. Kadulla kulkiessasi et voi aavistaakaan, kuinka moni on bi-ihminen. Voi olla se äärimaskuliinisen oloinen mies tai äärifeminiininen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tunnutaan yleisesti kuvittelevan että biseksuaali olisi vähemmän uskollinen kuin hetero tai homo?
Ei mua se uskollisuus epäilyttäisi vaan se että jossain vaiheessa kumppani tahtoo kuitenkin toista sukupuolta. En halua mitään avointa liittoa joten erohan siitä tulisi.
Pettäjäbisset itse viljelee tätä jonain seksuaaliseen suuntautumiseensa liittyvänä ominaisuutena, mikä on harmi. :/
Olen itsekin pettävän bi-miehen traumatisoima, perusteli pettämistään seksuaalisuudellaan vaikka minäkin olen bi ja suhteeni ovat olleet ihan 50/50 miesten ja naisten kanssa. Bi-nainen petti minua toisen naisen kanssa, niin hän ei sentään voinut sitä perustella bisseydellä, keksi sitten että olikin aina ollut poly (mikä ei selitä miksei sitä voinut kertoa niin oltaisiin voitu erota sovussa ..?) Mutta joo, pettäjät pettää, ei se seksuaalisuuteen liity.
Yhden uskollisen naisen ja yhden uskollisen miehen myös saanut kokea, toisen kanssa yhä yhdessä. Uskollinenkin nainen oli myös bi ja olen itsekin ollut aina uskollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kumppanini on bi. Avioliitossa ei ainakaan vielä olla, mutta yhdessä eletty liki kymmenen vuotta. Ei tuo koskaan ole minulle mikään suuremman ajatustyön aihe ollut, eikä myöskään arjessa ole muuten näkynyt kuin, että pari kertaa kumppani on toivonut kimppaa niin, että mukaan otettaisiin hänen sukupuolensa edustaja.
Niin no tämä tai mikään kimppailu olisi jo monelle ongelma
-bi, jolle suhde ja seksi on kahdenkeskinen asia
Jos olisin itsekin bi, niin mikä ettei. Mutta vain naisen kanssa.
En rupeaisi bi-ihmisen kanssa edes suhteeseen, jos tietäisin tästä ominaisuudesta etukäteen. Olen saanut liikaa traumoja suhteista bi-ihmisten kanssa.
Ihan sama mikä on kunhan on reikä ja suusta löytyy imutehoa kuin Mielellä.
Kari
Vierailija kirjoitti:
En. Pelkäisin että ukko on nuohonnut miesten putkia läpi tai ollut alla kun nainen.
Mistä tiedät mitä miehesi on tehnyt vaikka ei sitä sanokaan? Olen ollut monen perheellisen kaappihomon nuohottavana ja usein ilman kumia.
Olishan se kiva pisteyttää yhdessä vaimon kanssa ihmisten perseitä terassilla. Naisten ja miesten ja miksei koirienkin.
Ei olisi mulle mikään ongelma. Ihminen joka pettää, pettää seksuaalisesta suuntauksestaan riippumatta.