Mitä Essin dna testistä tuli?
En päässe lukee auttakee
Mikä Essin dnassa on vikana
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Hm, miksi tässä kohtaa se biologia yhtäkkiä ohittaakin jopa lapsuudesta lähtöisin olevat perhesiteet mutta kun puhutaan gendereistä niin yhtäkkiä biologia onkin kirosana ja geenejä ei saa edes mainita ääneen.
Et ehkä oikein ymmärrä ihmisen identiteetin rakentumista.
Varmasti Essillä on Suomessakin sisaruksia, sen ikäiset eivät vain kai kovin usein vielä teetä perimän dna-testejä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi yhden lahjoittajan soluja on käytetty noin paljon? Tuossa ei kerrota sitä lainkaan.
Kerrotaanhan. Suomessa viidelle perheelle, muissa maissa yleensä useammalle.
Tänne linkitetty sivu https://yle.fi/a/74-20143223 kertoo miksi on niin usealle lahjoitettu samoja.
Koko bisnes pitäisi kieltää. Etenkin yksityiset klinikat vievät tuhkatkin pesästä, mutta luovuttajille (jopa naisille, jotka joutuvat hormonihoitoon ja kivuliaseen munasolupunktioon) maksetaan aivan naurettavan pieni kulukorvaus. Kyseessä on valtava bisnes eikä mitään takeita raskaudesta ole.
Maailma on täynnä adoptoitavia kodittomia lapsia. Miksi väkisin hankkia maailmaan lisää jos ei luomusti onnistu.
Noin suuressa sisarusmäärässä (eikä varmasti ole ainoa laatuaan) on todellinen riski sukurutsaan. Siinä sitten alkaa tulla kaikenlaista kehitysvammaa ja muita poikkeavuuksia jälkeläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm, miksi tässä kohtaa se biologia yhtäkkiä ohittaakin jopa lapsuudesta lähtöisin olevat perhesiteet mutta kun puhutaan gendereistä niin yhtäkkiä biologia onkin kirosana ja geenejä ei saa edes mainita ääneen.
Et ehkä oikein ymmärrä ihmisen identiteetin rakentumista.
Tai sitten sinulla on joku kummallinen käsitys siitä itselläsi. Minä tiedän mitä olen, sinä ilmeisesti et tiedä mitä olet. Silti koitat minulle selittää että minä en ymmärrä mikä on identiteetti.
Kyllähän niillä luovuttajilla on rajansa (en tiedä mikä, mutta joku tolkullinen määrä). Lehdistä saa joskus lukea niistä rikollisista lääkäreistä, jotka ovat hedelmöityshoitoja tehdessään käyttäneet satamäärin omia aineksiaan.