Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja sitoi ekaluokkalaisen penkkiin Imatralla.

Vierailija
02.05.2007 |

http: //www. iltalehti. fi/ uutiset/ 200705016049681_uu. shtml

Tiedän erään oppilaan tältä luokalta... Nuori naisopettaja sitoi ylivilkkaan pojan muutamia kertoja tuoliinsa teipillä ja teippasi myös pojan suun. Siis aivan järkyttävää!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ADHD. n.

Mutta aikoinaan ollessani lomittajana kehitysvamaisten laitoksessa näin kun eräälle autistiselle pojalle uhattiin aina laittaa tabascoa suuhun ellei ole kunnolla.

Asiaan ei voinut sekaantua kun ei ollut vakituista paikkaa. Vaikutti vain hurjalta. Mutta samaisessa paikassa aamutyöläiset pani aamulla nukkumaan krapulaa kun olivat viikonloppuisin töissä.

Vierailija
22/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo opettajankuvotus saa mahdollisimman kovan tuomion korvauksineen oikeudessa ja joutuu viraltapantavaksi. Äiti sentään tajusi heti tehdä rikosilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen näin, niin se sattuu. Mitä kun pitää aikuisena elääkkin omillaan ja lapsen opettaminen (miksi niin tai näin ei saa tehdä) on hoidettu väkivalloin. Siinä sitten puolikkaalla väkivaltaanpohjautuvalla maailmankuvalla tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat meidän kaikkien elämään.

Vierailija
24/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

van kauhuissaan yms, katinkontit.

Vierailija
25/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on ollut.

Ap

Vierailija
26/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä kaikki tapahtunut hänestä johdu. Ei saisi olla noin suuria luokkia! Pitäisi olla erityisopetusta!

Olen itse opettaja - kylläkin aineenopettaja - ammattietiikkani ei MITENKÄÄN hyväksy tuollaista toimintaa. En omia lapsianikaan tuollatavoin kasvata. Ei ole mielestäni mitenkään missään olosuhteissa perusteltua.

Minä menisin syyttämään kyllä kyseisen koulun rehtoria ja kunnan sivistystoimea, kun hyväksyvät tuollaisen jättimäisen luokan! Opettajalle inhimillinen työympäristö ja oppilaille inhimilliset oltavat!

Toivottavasti Sari Sarkomaa nyt perehtyy asiaan. Ehkä tässä nyt on sitten hyvä esimerkki siitä, että luokan maksimikoosta pitäisi säätää lailla.

Vierailija
27/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisia kiusaamassa.

Vierailija
28/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vitsillä antanut oppilaalle teippiä, että saa laittaa polvien päälle, jos tekee mieli lähteä juoksemaan pitkin luokkaa. Haluatteko te vanhemmat viedä kaikki leikkimielisetkin " aseet" opettajilta? Ilmoittakohan joku minunkin oppilaitteni vanhemmista, että meidän luokallamme käytetään teippiä nöyryytysvälineenä? Voi taivas, taidan lopettaa tämän opettajan työn.

Voisivatko vanhemmat hiukan miettiä millaisia keinoja teillä olisi pärjätä ison luokan kanssa, jossa joku oppilas ei pysy ollenkaan paikalla. Miksi tällaista oppilasta on pidetty luokalla, joka ei kykene olemaan hiljaa tai istumaan paikallaan. Eivätkö muiden oppilaiden vanhemmat ole vaatineet työrauhaa omille lapsilleen? Onko nuori opettaja jätetty yksin mahdottomaan tilanteeseen? Sehän on oikein valtakunnan tapa, että nuorile opettajille annetaan pahimmat luokat.

Terv. Nuori opettaja, jolla on myöskin mahdoton luokka ja kova huoli syytetyn opettajan puolesta

Vierailija
29/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä ADHD. n.

Mutta aikoinaan ollessani lomittajana kehitysvamaisten laitoksessa näin kun eräälle autistiselle pojalle uhattiin aina laittaa tabascoa suuhun ellei ole kunnolla.

Asiaan ei voinut sekaantua kun ei ollut vakituista paikkaa. Vaikutti vain hurjalta. Mutta samaisessa paikassa aamutyöläiset pani aamulla nukkumaan krapulaa kun olivat viikonloppuisin töissä.

totta kai voi sekaantua ja AINA pitää puuttua tollaseen!! Sinä olet yhtä syyllinen kun vain vierestä katoit etkä asialle mitään tehnyt!! Hyihyi!

Vierailija
30/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli muukin luokka kauhuissaan. Onko sekin ok?

Ap

Vierailija
31/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se herttaista, kun maalarinteipistä on tullut lehtiin yltävä pahoinpitelyväline. :D

Vierailija
32/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

s leikilläni antanut oppilaille joskus teipin palan suun eteen laitettavaksi, jos ei suu pysy muuten kiinni, ehkä minä olen sitten huomisen lööpeissä...)

Vierailija
33/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ratkaisu löytyy pienryhmästä. Siihen sinut on koulutettu, vai väitätkö kallista joulutustasi turhaksi. Sinun tehtäväsi on seuloa ryhmistä myös apua tarvitsevia. Ei kukaan lapsi ole paha ja toimi pahuuttansa sinua häiriten luokassa. Se lapsi tarvitsee apua.

Vierailija
34/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia antaa teippiä kuin teipata...

Vierailija
35/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jonkun tuon luokan oppilaan vanhempi, niin oletko tehnyt mitään saadaksesi pienemmän luokan?

Vierailija
36/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ole tuo häirikköpoika.

Vierailija
37/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt pitkiä sijaisuuksia. Yhtenä vuonna olin ekaluokan opettajana ja siellä oli parikin tuommoista vaeltelijaa. Tein kävely-ympyrän luokan perälle, jossa sai käydä kiertämässä pari kierrosta, kunhan nousi rauhallisesti tuolista. TOin sinne myös oman tasapainolautani, jossa saivat keinutella. Keinuminen lisää dopamiineja ja parantaa keskittymiskykyä. Lapset oppivat hyvin nousemaan rauhallisesti pulpetistaan ja menemään kiertämään pari kierrosta. Saatoin myös joskus sanoa heille että olisikohan nyt tarve kiertää, jos joku tuli levottmaksi eikä ollut sellainen hetki että olisi voinut pitää jumppataukoa koko luokalle. Siitä aiheutuva häiriö oli ehdottomasti pienempi kuin hallitsematon sinne tänne juoksentelu ja pulpettien kolaaminen.

Noin jouluun mennessä oltiin päästy siihen, että tunnissa oli pari jumppataukoa, jotka oli merkitty työjärjestykseen taululle. Siloin ei omatoimisia kiertelyjä enää tarvittu kuin poikkeuksellisesti. Se yksi diagnosoitu as-tapaus erityisesti takertui siihen aikatauluun: silloin jumpataan aina, mutta vain silloin.

Lisäksi minä olen huomannut että adhd-lapset kannattaa sijoittaa ihan eteen opettajan pöydän lähelle ja as-tapaukset johonkin taakse ja sivuun, mistä he näkevät luokan yli, mutta ovat itse rauhassa. Mutta sitten on ne kaikki diagnosoimattomat tai muilla diagnooseilla olevat, joiden kanssa istumajärjestys on yhtä arvailua.

Vierailija
38/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa. Ainoa ongelma vain on se, että mitään apua ei ole tarjolla näille " häiriköille" . Heidät on erittäin " onnistuneesti" integroitu normaaliin 30 oppilaan luokkaan ja siellä myös pysyvät.

Vierailija
39/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on vaikea, voi sitä pyrkiä muuttamaan. Vika ei ole lapsen. Opettajan tehtävänä on pitää kyseinen tyyppi " kiireisenä" hallitusti. Voi pyytää pyyhkimään taulua, keräämään/jakamaan tehtäviä yms.

Vierailija
40/47 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kertomassa oppilashuoltoryhmässä, että esimerkiksi yksi poika heitti kerran sakset luokassa ja sylki toisten päälle. Oppilashuoltoryhmän jäsenet sanoivat, että pärjääthän nyt varmasti luokan kanssa? Siis pärjäänko MINÄ, kun oppilas riehuu. No, sanoin pärjääväni, mutta meinasin tulla hulluksi vuoden aikana.

Nyt olen ollut jo kymmenen vuotta opettajana ja osaan vaatia, että häiriintyneet lapset on siirrettävä pois tavallisesta luokasta. Nuoria opettajia ei mielestäni tueta tarpeeksi.