Mitä pitää muistaa hankkia ennen vauvan syntymää?
En aio ottaa äitiyspakkausta, koska meillä on niin paljon vauvan vaatteita.
Esikoisen syntymästä muistan sen, että heti piti juosta kauppaan ostamaan nannia ja jo laitokselta piti ostaa rintapumppu.
Mitä tarvin nyt:
jättisiteitä
rintasuojia (vai mitä ne nyt olikaan)
tuttipulloja
tutteja
vaippoja
Mitä muuta? Olenko unohtanut jotain tärkeää?
Pitikö olla jotain rasvaa nänneihin? Mitä se oli?
Kommentit (10)
Imetystyyny, imetysrintsikoita, imetyspaitoja,rintasuojia....
Noilla tulee kyllä hyvin alkuun.
Kannattanee varata jotain särkylääkkeitä itselle, jos maidonnousu aiheuttaa kipuja/rintatulehduksen (no siinä tapauksessa on kyllä mentävä lääkäriinkin...). Meillä tutit ja pullot oli aivan tarpeettomia, mutta tulihan ne varattua kuitenkin. Muistaakseni se rasva on nimeltään Lansinoh (?), mutta sitä mä sain ainakin pieneen purkkiin laitokselta. Bepanthen on myös hyvää! Lisäksi jotain puhdistusainetta navan putsaamiseen on hyvä olla.
Mene tonne odotus- tai vauvapuolelle, ja löydät miljoona erilaista listaa tästä(kin) aiheesta. Ei sillä, täähän on aihe vapaa, mutta nää palstat on kai juuri sen takia jaettu, et helpommin sais/löytäis vastauksia/vertaistukea...
-pikkuniistäjä (saa rään pois nenästä koska vauvat ei osaa hengittää suun kautta)
-vaippojen lisäksi vaippaihottumaan esim. sinkkivoidetta
-rintakumit, liivinsuojukset ja Bepanthen-rasva oli semmoinen mitä jouduin HETI mennä itse ostamaan koska olin unohtanut
-vanupuikkoja navan putsaukseen ja Septidiniä varoiksi vaikkei nykyjään olekaan ohjeistus enää sillä putsata, mutta annas olla jos tulehtuu ja et saa sitä mistään keskellä yötä tai viikonloppuna..
-vanulappuja kaulan yms päivittäiseen putsaukseen
-Cuplaton masuvaivoihin, sekin varoille koska jos tulee masuvaiva niin sitten on iso hätä saada sitä
-tutti!
piti juosta ostamaan nannia? en ollut hankkinut valmiiksi, ajattelin imettää vain. tosin olen vielä aika pihalla, vauva alle viikon...
Vierailija:
Esikoisen syntymästä muistan sen, että heti piti juosta kauppaan ostamaan nannia ja jo laitokselta piti ostaa rintapumppu.
olivat tokalla kerralla paljon pahemmant kuin ekalla.
Ilman särkylääkettä ei voinut imettää...
miksi menit ostamaan korviketta jos rinnoista tuli niin paljon maitoa että tarvitsit pumppua?
Maitoa oli alussa niin runsaasti, ettei vauva saanut otetta rinnasta. Piti pumpata vähemmäksi. Seuraavalla syötöllä maitoa ei ollut ehtinyt tulla ja piti antaa korviketta.
Meillä syötiin 4 kuukautta 1,5 tunnin välein - yötäpäivää.
ap
Mä sanoisin, että vauvalle vaipat ja sulle siteet. Niillä pääsee alkuun. Kaikkea muuta ehtii tarvittaessa hakea. Tai mies voi hakea.
Turha varautua ennalta kaikilla Cuplatoneilla ja muilla. Jos asutte nimittäin vähänkään sivistyksen lähellä, saat hommattua kaikkea kun tiedät mitä tarvit.
ja vauvalle keittosuolaitppoja jos vaikka nuha iskee heti.