Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette, jos lapsi on päiväkodissa pelkät sukkikset tai pkalsarit jalassa?

Vierailija
27.09.2008 |

Meidän päiväkodissa pienet saavat olla ihan vapaasti kalsarit tai sukkikset jalassa. Mutta meidän puolella (olen isojen puolella töissä) on sellainen tiukkishoitaja, jonka mielestä lapset eivät ikinä saa olla pelkissä sukkiksissa, vaikka olisi hätätilanne( =lapsella on sisähousut unohtuneet kotiin ja ulkona on ollut haalari, päiväkodin varahousut on kaikki liian isoja tai pieniä kyseiselle lapselle). Mun ja muiden hoitajien mielestä tuossa tilanteessa lapsi saisi olla sukkiksissa, mutta tuo hoitaja väen vängällä haluaa lapselle jotkut housut.

Itse olen kyllä sitä mieltä, ettei kalsarit jalassa saa olla päikkärissä, vaikka siellä olisikin pikku kalsarit alla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysehän on pienistä lapsista. Meidän lapsilla oli alussa vaikeuksia pitää vaatteita yllään, kun olivat kotona tottuneet olemaan sisällä pelkissä kalsareissa (ovat nytkin, koululaisina, aina kotona vapaalla pelkissä kalsareissa, jos tulee kavereita niin sitten pukevat enemmän päälleen:-). Hoitajat alussa ihmetteli, kun kaksoset aina riisuivat itsensä melkein paljaiksi hoitoon mennessään :-)

Vierailija
2/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa, kun nyt ei ihan nakuina kuljeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole kyse laittialla ryömivästä/konttaavasta lapsesta. Eli sukkiksien päälle/kalsareiden tai leggareiden päälle en itse koskaan pue sisällä toisia housuja. Ja siksi mielestäni on ihan ok, jos lapsella on pelkät sukkikset tai kalsarit jalassa ihan päiväkodissakin - se vastaa ns. kotioloja, ei olla 'kylässä' tai juhlissa, jolloin tilanne on mielestäni eri juttu. Jotan sanokaa sille nipolle ja tiukkikselle hoitajalle, että noudattaa vanhempien ajatuskulkua ja toivetta = ei lisähousuja mukana = ei tarvetta niitä pukea.

Vierailija
4/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin tuollaisessa tapauksessa, että omat sisäpöksyt ovat kotona tms. Päiväkoti ei ole koulu.. lapset ovat pieniä ja eikös he parhaiten sinne sopeudu, jos saavat ainakin pukeutua kuin kotona, jos ei muuta... Tiukkapipoisuus metsikköön tuollaisessa tapauksessa, elämää se vaan on.

T: meillä myös kaksi kalsarilasta kotona :) Ehkäpä sitten kakskymppisenä naureskelevat vanhoille valokuville, että eikö heillä koskaan ollut muita vaatteita kuin sukkikset tai kalsarit :)

Vierailija
5/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on yleensä trikoo- tai collegehousut tai farkut. Sukkahousut on silloin, jos on myös hame.

Vierailija
6/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei se palellu. Jos ne eivät jaksa diilata sen mekon kanssa niin sittenhän riisuvat. Mä silti laitan lapselle mekon joka aamu niiden sukkisten päälle.

Vierailija
7/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se sitten on olla jos ei ole housuja mukana, mutta onpa tosi huolimattomat vanhemmat. Jos ei tarvii sukkisten tai pitkien kalsareiden päälle housuja niin jättäisivät sitten ne pitkäkalsarit/sukkiset pois laittaisivat ohuet päälys housut.

Vierailija
8/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodissa töissä ja meillä monet lapset kulkee pelkissä sukkahousuissa etenkin ulkoilun jälkeen ihan siitä syystä ettei aina ehdi jokaiselle sisämekkoja tai housuja huolehtimaan ellei lapsi itse muista ja pyydä. ei ole kellekään tullut mieleen ettei se olisi sopivaa ja lämminkin meillä on.

Vierailija
9/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitkätkalsarit on alusvaatteita ja niiden päälle kuuluu laittaa housut.

Pari viikkoa sitten kävi niin, että yhdeltä pojalta oli unohtunut sisähousut kotiin ja itse annoin pojalle luvan olla kalsarit jalassa, koska ne ulkohousut oli niiiin paskaiset ja hiekkaiset. Tuo tiukkis hoitajahan veti pultit siitä ja alkoi mäkisemään pojalle, että meidän päiväkodissa EI KUKAAN ole alusvaatteisillaan, ei edes pienten puolella (Heh, heh. Eipä ole täti tainnut käydä katsomassa missä vaatteissa nuo pienet leikkivät....., saisi nimittäin sätkyn, jos näkisi taaperot pelkissä sukkahousuissa :D) ja käski lapsen laittamaan ne ulkohousut päälleen.. Sitä hiekkaa olikin sitten joka paikassa :(

Ja hoitaja alkoi mullekkin paasamaan, ettei meidän päikkärissä hypitä kalsarit jalassa!! Olen ollut tuolla kolmisen vuotta töissä, mutta olen porukan nuorin..

Pari päivää sitten yksi tyttö oli unohtanut sisähousut kotiin, kun pappa toi lapsen hoitoon. Koska lapsella oli haalari, meidän päikkärin johtaja antoi lapselle luvan olla sukkiksissa. Kun tuo tiukkis täti huomasi tuon, hän rupesi heti mulle paasamaan tuosta, mutta menikin hieman vaikeaksi, kun johtaja ilmoitti, että HÄN antoi lapselle luvan olla sukkiksissa!

Mun mielestä pikku lapset saavat olla ihan vapaasti sukkiksissa tai pitkissäkalsareissa, ei siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
10/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako joku todella miettiää tuollaistakin. Onneksi meillä niin mieletön työyhteisö, ettei kukaan kyllä määräile lapsia tuolla tavoin. Eikä työkavereiden neuvoja kyseenalaisteta.

Mun puolesta hyppiköön sukkiksilla, tosin aina kysyn tytöiltä että missäs hame on kun on kuitenkin kauniinpaa hame päällä

Vierailija
11/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi tietysti tuollaiset erikoistilanteet (housut unohtuneet tms.) on eri asia. Mun mielestä kalsarit on alusvaatteita. Mutta jos muut haluavat että lapsi on alusvaatteillaan niin ei mua häiritse.

Vierailija
12/12 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta kans kalsarit ja sukkikset on alusvaatteita eikä niissä hyppelehditä ees kotona. Jos on kuuma kaksissa housuissa (sukkikset ja pitkä housut) niin tytöt joko riisuu ne sukkikset alta pois tai sit laitetaan sukkisten kans hame.

En mä itekään osais olla pelkissä sukkiksissa tai kalsareissa kotona.