Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Attendo palkkasi 500 hoitajaa filippiineiltä, indonesiasta, intiasta ym. sitten erotti 300 suomalaista hoitajaa

Vierailija
22.02.2026 |

suomi nousuun

Kommentit (297)

Vierailija
161/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauis kommenttiin "Tapahtumia tuli tästä ja Juuso reagoi?"

(ei antanut lainata, vaan laittoi jonoon)

Voi olla tai voi olla olematta. Oli silloin vastuussa, kun päätös tehtiin. Koki ilmeisesti liian rankaksi oman toimintansa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011774590.html

Vierailija
162/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämähän koulutetaan ilmaiseksi, toisin kuin oma kansa. Valmistuttuaan valmiit työpaikat järjestetty. Ohi kantasuomalaisten. Ja kyllä, olen KAHDESTI kouluttautunut aikuispuolella, jossa tämä tapahtunut samalla luokalla. Mutta hys hys.

Saitko itse töitä?

Sain, itse keikkaillen sekä AKTIIVISESTI TÖITÄ ETSIEN 4 VUOTTA. Ei ojennettu tarjottimella kuten näille.

4 vuoden pitkäaikaistyöttömällä on usein jokin mielenterveysongelma tai päihdeongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä toimintaa. Hoitajamitoitusta tiputettiin ja työntekijät ei edes ymmärrä mitä asiakas puhuu.

Miten noin niinkun meni omasta mielestä Orpu, Purra ja koko muu hallitus?

Vierailija
164/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niinkin eksoottinen sukunimi kuin Virtanen voi estää työn saannin. Sellaiseksi tää on mennyt.

Vierailija
165/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämähän koulutetaan ilmaiseksi, toisin kuin oma kansa. Valmistuttuaan valmiit työpaikat järjestetty. Ohi kantasuomalaisten. Ja kyllä, olen KAHDESTI kouluttautunut aikuispuolella, jossa tämä tapahtunut samalla luokalla. Mutta hys hys.

Saitko itse töitä?

Sain, itse keikkaillen sekä AKTIIVISESTI TÖITÄ ETSIEN 4 VUOTTA. Ei ojennettu tarjottimella kuten näille.

4 vuoden pitkäaikaistyöttömällä on usein jokin mielenterveysongelma tai päihdeongelma.

Kuinka monta juoppoa pitkäaikaistyötöntä tiedät oikeasti?

Suurin syy on IKÄ. 

Pitkäaikaistyöttömyys (yli 12 kk yhtäjaksoinen työttömyys) keskittyy Suomessa voimakkaasti ikääntyneisiin, erityisesti yli 5060-vuotiaisiin. Yli 60-vuotiaiden työllistyminen on haastavaa, ja he muodostavat suuren osan pitkäaikaistyöttömistä.

Vierailija
166/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on liian hyvä elintaso 

EK:n puheenjohtaja HS:lle: Suomalaisten palkat ovat 10-15 prosenttia liian korkeat!

Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n puheenjohtaja Veli-Matti Mattila arvioi, että Suomi tarvitsee vielä useita kilpailukykysopimuksia, jotta talous nousee takaisin jaloilleen."

Siinäpä EK:n johto sanoo ihan mitä haluaa. Mutta ei Suomen kannata lähteä tuolle tielle, että lähtisimme kilpailemaan palkoista Bangladeshin ja Indonesian kanssa. Sehän tarkoittaisi, että meidän elintaso laskisi noiden maiden tasolle, eikä sellainen tuo meille hyvinvointia. Se vain lihottaa muutaman suursijoittajan kassaa. Eikä muissakaan EU-maissa ole tuollaiseen lähdetty. Suomessa on melko matalat palkat, jos vertaa EU-maihin, varsinkin hoitoalalla palkat on läntisistä EU-maista matalimmat. 

Tätä yritetään edesauttaa vaurioittamalla AY-liikettä.

Vierailija
167/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko itse töitä?

Suurin syy on IKÄ. 

Pitkäaikaistyöttömyys (yli 12 kk yhtäjaksoinen työttömyys) keskittyy Suomessa voimakkaasti i

Tämä vanhusten dissaaminen on aika kummallista. Itse suoritin juuri sähkötekniikan-DI:n oivallisesti keskiarvolla 4.6 ja dippatyöstä 5.

Vierailija
168/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko itse töitä?

Tuhansia naapureita.

Vierailija
169/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilivat, että onnistuisiko teetättää työtä puoli-ilmaiseksi. Harmin paikka, kun tulijat eivät oppineetkaan suomen kieltä kahdessa viikossa ja avi puuttui vaaratilanteisiin.

Vierailija
170/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks o vaikkeaa saada kielitaiitoisia hoitajia alalle? pitääkö minun perssuna oppiskela hoiitajaksi?

Vierailija
171/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen ja sairaudet ovat maahan muuttajien syytä. Ei luojan.

Vierailija
172/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa asiaa Attendon ja muiden toimijoiden kannalta. Kannattaako pitää töissä oikeuksistaan kiinni pitäviä suomalaisia, jotka kuuluvat liittoon ja ovat vieläpä niin ökyahneita, että vaativat vähintään TESsin suuruisen palkan, kun samaan aikaan  Aasiasta ja Afrikasta saa tyytyväisiä työntekijöitä, jotka tyytyvät minimipalkkaan ilman pyhä- ym. korvauksia eivätkä pidä muutenkaan puoliaan?  

Raha ratkaisee. Työn laadulla ei ole mitään väliä. Se on sitä nykyajan meininkiä. Ilmankos Suomi kyntää historiansa pahimmassa lamassa.  

Vierailija
173/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Jopa filippiineillä valvotaan kansalaisten etuja tarkemmin kuin Suomessa. Hävetkää suomalaiset puolueet. 

Vierailija
174/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miks o vaikkeaa saada kielitaiitoisia hoitajia alalle? pitääkö minun perssuna oppiskela hoiitajaksi?

Huono provo vakavasta aiheesta!

Vierailija
175/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää kyllä toimintaa. Hoitajamitoitusta tiputettiin ja työntekijät ei edes ymmärrä mitä asiakas puhuu.

Miten noin niinkun meni omasta mielestä Orpu, Purra ja koko muu hallitus?

Määräaikaista ei voi erottaa kuin erittäin painavasta syystä. Eli käytännössä konkurssi. Aasialaiset osasivat valvoa omia etujaan.

Vierailija
176/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mihin persuja tarvitaan vahtimaan median tietojen kautta hoitajien kielitaitoa. Hoitolaitokset itse tuntevat työntekijänsä ja tarpeet kielikoulutukseen.

Sama porukka on leikkaamassa yhteiskunnan palveluista, jonka seurauksena kärsii kaikki, myös vanhukset. "Prioriosointi" on sana, jota oikeisto haluaa opettaa. 

Vierailija
177/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisointi on persujen "kielikoulutuksen" tärkein sana.

Vierailija
178/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-ministeri Wille Ryydman tekee lopun tälle pelleilylle 👍

Vierailija
179/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yritykset palkkaavat ulkomaista työvoimaa, joka lähettää palkkansa kotimaahansa. Sitten yritykset itkevät kuorossa kuinka suomalaiset eivät kuluta. Ja hallitus komppaa.

Voi kyynel. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
180/297 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-ministeri Wille Ryydman tekee lopun tälle pelleilylle 👍

Jaa se pikku-pelle piilokorkokengissä vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä