7 vko:a ilman tupakkaa..Koska helpottaa?
Edelleen sinnittelen, mutta haluan käyttää tupakka rahat muuhun. Takana monta monta lopetusta. Välillä olin vuosiakin ilman.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Käytätkö jotain nikotiini tuotteita avuksesi? Mutta sun kysymykseen vastaisin, että kovin on yksilöllistä milloin helpottaa. Jokaisella on oma tarinansa. Tsemppiä kaikille jotka yrittävät lopettaa.
Toki on yksilöllistä, mutta kiva kuulla muidenkin kokemuksia. Voi toivo elää kun joku on päässyt melko helpolla.
Käytin yhden nikotiinipurkkapakkauksen(2mg) ja nyt syön tavallista xylitolpurkkaa. Ap
Jokainen polttamaton päivä on helpompi. Savuttomuutta 1v 7kk takana ja ei enää tee mieli tupakkaa. Ja olo mitä parhain. Ensimmäiset päivät, viikot ja kuukaudet vaikeimmat.
Lopetin tupakanpolton noin 5 vuotta sitten, käytin sähkötupakkaa 2,5 vuotta ja nyt 1,5 vuotta olen ollut kokonaan ilman nikotiinia. En kaipaa tupakkaa arkena, mutta nautin kyllä satunnaisen tupakoitsijan ohittaessani savuista. Aloitin aikanaan 16-vuotiaana tupakoinnin, välillä olin monta vuotta ilman tupakkaa kun olin raskaana ja imetin ja kun lapset olivat pieniä. Jossain vaiheessa aloitin uudelleen, poltin lähinnä kotona iltaisin, en töissä, ehkä noin 10 vuoden ajan. En aio aloittaa tupakointia uudestaan, ei tee yhtään mieli polttaa.
N52
Sitten helpottaa kun kieltäydyt ajattelemasta tupakkaa. Kun tupakka tulee mieleen niin mieti heti jotain muuta. Niin kauan kun se pyörii mielessä, lopettaminen on vaikeaa
t. 4v ilman
Vierailija kirjoitti:
Sitten helpottaa kun kieltäydyt ajattelemasta tupakkaa. Kun tupakka tulee mieleen niin mieti heti jotain muuta. Niin kauan kun se pyörii mielessä, lopettaminen on vaikeaa
t. 4v ilman
Mulla toimii se ajatus, että olen varmaan perinyt nikotinistin aivorakenteen, koska useat sukulaiseni ovat olleet tupakoitsijoita ja ovat edelleen. Mutta kuten alkoholistikaan ei voi juoda, minäkään en voi polttaa sitä yhtä. Ajattelen usein tupakointia, mutta olen saanut itseni ymmärtämään, ettei minun kannata aloittaa tupakointia uudestaan. Teen muita mieluisia asioita, kuten käsitöitä, se antaa käsille sopivaa puuhaa.
N52
Keith Richards: Tupakka vaikeampaa lopettaa kuin heroiini:
https://www.stara.fi/2019/02/14/keith-richards-tupakointi-vaikeampaa-lo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 4v ilmanMulla toimii se ajatus, että olen varmaan perinyt nikotinistin aivorakenteen, koska useat sukulaiseni ovat olleet tupakoitsijoita ja ovat edelleen. Mutta kuten alkoholistikaan ei voi juoda, minäkään en voi polttaa sitä yhtä. Ajattelen usein tupakointia, mutta olen saanut itseni ymmärtämään, ettei minun kannata aloittaa tupakointia uudestaan. Teen muita mieluisia asioita, kuten käsitöitä, se antaa käsille sopivaa puuhaa.
N52
Tämä pitää niin paikkansa useimmilla. Ei ole mitään niitä yhden savukkeita.
Ja jos kerran on ollut riippuvainen tupakasta, niin sitä on ikuisesti ja siihen ei tarvita kuin yksi savuke, kun se lähtee uudestaan ja niin kuin ilman taukoa olisi polttanut.
Olen ollut nyt polttamatta lähes 2v enkä edes uskalla ajatella edes sitä yhden polttamista, kun aikaisemmat yrittämiset ovat kaatuneet siihen.
Kuolema tuo helpotuksen aika moneenkin asiaan.
Lopetin tupakan polton ja viinan juomisen samaan aikaan. Joku fiksu sanoi, että saan pitemmän elämän. Joo, totta, kyllä on tuntunut päivät ihan h#lvetin pitkiltä siitä saakka.
Vierailija kirjoitti:
Keith Richards: Tupakka vaikeampaa lopettaa kuin heroiini:
https://www.stara.fi/2019/02/14/keith-richards-tupakointi-vaikeampaa-lo…
Allekirjoitan. Heroiinikoukussa en ole ollut, mutta vaihtoehtoisista aineista olen saanut itseni vieroitettua ja silti taas takana yksi epäonnistunut yritys lopettaa tupakointi. Itse en ole koskaan selviytynyt 7 viikkoon asti, joten arvostan aloittajan suoritusta suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan himo helpotti viikossa. Ummetus ei edes vuodessa. Tupakkaa ei ekan viikon jälkeen tehnyt mieli mutta se vatsa umpi oli jotain aivan helvettiä. Lopulta sem takia aloin polttamaan uudelleen ja vatsa toimi siitä päivästä lähtien kellon tarkkuudella kuten ennenkin. Ennemmin tupakoin ja käyn kerran päivässä paskalla kun kärsin moisesta helvetistä. Ei voi edes sanoin kuvailla kuinka kamalaa se vatsan täydellinen lakko oli, ei auttanut mikään kikka. Vuoden jouduin vedellä ulostuslääkettä lääkärin määräyksellä kun kertaalleen piti käydä sairaalassakin hoidossa kun tuli tukos. Ennemmin vetelen röökiä.
Saahan sen muullakin toimimaan, kuin tupakalla. Ja se olis tasoittunut jossain vaiheessa, kun elimistö olisi tottunut.
Joo kerrotko millä? Kun kerran olet parempi kuin asiaan perehtynyt ravintoterapeutti ja lääkäri jotka vaivaa yrittivät hoitaa? Kun ainoa joka auttoi (eli aiheutti vuorokauden vesiripulin totaali umpien välissä) oli lääkärin määräämäät lääkkeet. Ruokavalio on aina ollut priimaa, juon useamman litran vettä päivässä, luumut yms eivät auttaneet tippaakaan, kuidun puutetta ei ollut, lissäminen pahensi ongelmaa joten sitä päin vastoin piti laskea, liikuntaa on vaikea lisätä kun harrastaa sitä 5 päivänä viikossa ja lepo päivä on pakollinen kun urheilee tavoitteellisella tasolla. Mutta kerro ihmeessä millä sen saa lääkkeettömästi toimimaan, kun kaikki lääkkeettömät vaihtoehdot ja avut kokeiltiin pilkulleen ammattilaisten ohjeiden mukaan joka johti suoli tulokseen? Minkä alan lääkäri olet? Selvästihän sä olet lääkäri, kun olisit osannut omasta mielestäsi tämän hoitaa, minua hoitaneita kolleekoitasi paremmin.
Ei helpota vuosienkaan päästä. Itse olen ollut polttamatta 12 vuotta ja edelleen tekee mieli.
En siis ole ainut joka on saanut aivan infernaalisen ummen tupakka lakossa! Mulla lakkasi myös vatsa toimimasta täysin ensimmäisten viikkojen jälkeen. En aloittanut uudelleen mutta mielessä on käynyt kun edelleen vielä 3 vuotta myöhemminkään vatsa ei toimi millään tavalla normaalisti. Kaikki kikat kanssa kokeiltu ja lääkäristäkin apua haettu mutta uskottava se on että sitä ei sitten ilmeisesti enään koskaan kakata normaalisti ja kerran päivässä jos ei kerran polteta. Nykyään vatsa toimii muutaman kerran viikossa ja useamman kerran kuukaudessa tarvitsee ottaa avuksi apteekkia. Ruokavalio minullakin kunnossa, tosin nykyään todella rajoittunut kun joutunut karsia valtavasti ruoka aineita kun lähes kaikki ummettaa. Valitettava vaiva, enkä tiedä jaksaako tätäkään loputtomiin, ei tämäkään oikein ole savuttomuuden arvoista elämää. Vähän lohduttaa se etten ole selvästi yksin asian kanssa. Ei se kaikilla näköjään "tasaannu". Mikä lie paska reseptori hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan himo helpotti viikossa. Ummetus ei edes vuodessa. Tupakkaa ei ekan viikon jälkeen tehnyt mieli mutta se vatsa umpi oli jotain aivan helvettiä. Lopulta sem takia aloin polttamaan uudelleen ja vatsa toimi siitä päivästä lähtien kellon tarkkuudella kuten ennenkin. Ennemmin tupakoin ja käyn kerran päivässä paskalla kun kärsin moisesta helvetistä. Ei voi edes sanoin kuvailla kuinka kamalaa se vatsan täydellinen lakko oli, ei auttanut mikään kikka. Vuoden jouduin vedellä ulostuslääkettä lääkärin määräyksellä kun kertaalleen piti käydä sairaalassakin hoidossa kun tuli tukos. Ennemmin vetelen röökiä.
Saahan sen muullakin toimimaan, kuin tupakalla. Ja se olis tasoittunut jossain vaiheessa, kun elimistö olisi tottunut.
Joo kerrotko millä?
Olen eri, mutta mulla oli vähän sama ongelma. Aloin syömään magnesiumsitraattia. Yksi tai kaksi tablettia ei auttanut mitään, vasta 3 tabletin annostelulla eli melkein 400 mg vatsa alkoi toimia. Nykyään syön 125 mg magnesiumglysinaattia iltaisin ja saman verran triplamagnesiumia aamuisin, enää ei siis tervitse sitraattimuotoamsyödä. Jos unohdan ottaa annokset, vatsa on kovalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei helpota vuosienkaan päästä. Itse olen ollut polttamatta 12 vuotta ja edelleen tekee mieli.
Ilmeisen yksilöllistä. Itse tupakoin yli 40 vuotta askin verran päivässä kunnes yksi kaunis päivä vaan lopetin ilman mitään apuja ja vippas konsteja, eikä sen ensimmäisen kahden viikon jälkeen ole tehnyt lainkaan mieli. Sama homma veljelläni. Tupakoi toista askia päivässä n. 30 vuotta ja lopetti viime vuonna kerta laakista, reilun viikon kuulemma kärsi ja sitten loppui mieliteot.