Miksi Kela alkaa tarkistamaan ihmisten
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten muistaa, että jatkossa Kela näkee myös kaikki veikkausvoitotkin ja ottaa ne myös huomioon mm toimeentulotuessa. Hieman hullua tuossa on se, että jos pelaat vaikka satasella ja saat tuosta voittoina takaisin 50 euroa eli olet jäänyt tappiolla 50 euroa niin Kela laskee sulle tuosta silti tuloa 50 euroa.
Onko kelarotalla varaa pelata satasella? Sillä saisi jo kahden viikon ruoat, tai kymmenen päivän tupakit. Voi uittu, kaikkeen sitä verorahoja jaetaan.
Kelatuilla elävät ovat oikeasti roistoja jotka varastavat toisten ihmisten rahoja.
Onneksi on myös ulkomaantili ja Paypal
Valtion työntekijöiden taustat pitäisi tarkistaa paremmin. Kaikki nettiliikenne, tilitiedot, puhelutiedot, kontaktit, kotietsinnät. Myös miehiltä eikä vain naisilta. Myös vanhemmilta vakkarityöntekijöiltä eikä vain uusilta ja nuoremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Kelatuilla elävät ovat oikeasti roistoja jotka varastavat toisten ihmisten rahoja.
Etkös sä ole se roisto kun olet savustanut työllisen ulos kortistoon työttömäksi? Eikös silloin työttömyys ole sinun eli savustajan syy eikä työttömän syy? Silloinhan sinä olet se roisto eikä kukaan muu.
Kunnon poliisivaltio. Olette kontrollissa.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvaan kohdistuu niin paljon huijaamista, että tiukentunut valvonta on ollut vain ajan kysymys. Sitä kun itse raataa niska limassa töitä ja toiset, terveet työikäiset köllöttelee kotona "systeemi mahdollistaa tämän", niin kysynpähän vaan, että ovatko systeemin väärinkäyttäjät nyt tyytyväisiä?
mä en kyllä oikeasti ymmärrä miten on mahdollista huijata kelasta etuuksia, kun se byrokratia on sellainen viidakko ja muutenkin on jo vaikeaa saada ihan oikealla perusteella sitä rahaa.
tili otteita, jos lähettää niin ei oikein voi huijata, ellei sitten ole toisella tilillä rahaa, mutta kela saa ne aina tietää, viimeistään siinä vaiheessa, jos he huomaa tili otteesta, että lähetät rahaa sille toiselle tilille.
ja miten joskus on edes voinut käydä niin että joku saa työmarkkina tukea vaikka on töissä. en vaan ymmärrä, noh ehkä se kertoo siitä, että nämä huijarit tietoisesti huijaa ja sitten on myös niitä jotka ei tajua huijaavansa ja sitten on niitä kuten minä joilla ei oveluus ja viekkaus riitä huijaamaan eikä edes kyvyt saati moraali.
mutta joillakin ihmisillä ln taipumus huijaamiseen oli sitten kyseessä korttipeli, tietokone peli tai ihmissuhde tai byrokratia.
on oikeasti olemassa sellaista patologisia huijareita joiden on pakko kaikessa vähän oikaista tai löytää keino saada itselle enemmän hyötyä irti.
sellaiset ihmiset on todennäköisesti perheessä eläneitä joilla on sisaruksia ja he ovat oppineet kyvyn huijata, koska ilman huijaamista eivät ole saaneet mitä haluavat.
olen ainoa lapsi niin itsellä ei ole tarvinnut huijata koskaan.
ja en edes ymmärrä sellaista sisar tai veli suhdetta muutenkaan, kun olen ainoa lellikki eikä ole koskaan tarvinnut jakaa yhtään mitään kenenkään kanssa.
olen tottunut siihen, että jos pyydän niin joko saan tai sitten en saa ja se siitä.
Ei kai se ole luvallista eikä onnistu, ei pankeilla ole oikeutta antaa asiakkaiden tilitietoja. Kelalle pitää riittää asiakkaan itse antamat tiliotteet.
Eikös tuo laki ole lausuntokierroksella, ja tulisi voimaan vasta talvella 2027.
Ei ala automaattisesti tarkistaa kaikilta. Ihan itse pitää osata olla kusettamatta Kelaa.
Suoraan toimeentulotukilaista:
Sosiaalihuollon viranomaisella on oikeus saada pyynnöstä salassapitosäännösten estämättä maksutta käsiteltävänään olevan toimeentulotukiasian käsittelemiseksi ja ratkaisemiseksi välttämättömät tiedot rahalaitokselta koskien toimeentulotuen hakijaa tai saajaa, jollei riittäviä tietoja ja selvityksiä muutoin saada ja on perusteltua syytä epäillä toimeentulotuen hakijan tai saajan antamien tietojen riittävyyttä tai luotettavuutta. Pyyntö tietojen saamiseksi tulee esittää kirjallisena. Ennen pyynnön esittämistä hakijalle tai saajalle on annettava siitä tieto.
Olisi hyvä tarkastaa kansanedustajien ja ministerien tilit, puhelutiedot, sijainnit, tekemiset vapaa-ajalla, kontaktit ja tehdä kotietsinnät.