Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita, jotka pärjää toimeentulotuella hyvin

Vierailija
21.02.2026 |

Rahat riittää just siihen mihin pitääkin. Tietenkään, mitään ökyelämää ei vietetä, mutta kaikkeen tarpeelliseen kyllä rahat riittää

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, ettei minulla ole mitään lainoja/osamaksujakaan maksettavana. Ilmeisesti ne ketkä ei pärjää, niin ovat veloissa

Ap

Vierailija
2/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👴🏻👍🏻

Vierailija
4/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy. Muilla voi olla tarve enemmälle, laskut, apteekki, pakolliset hankinnat jne. Voinut olla kauemmin pienellä rahalla ja on leikkurit.

Vierailija
5/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
6/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy. Muilla voi olla tarve enemmälle, laskut, apteekki, pakolliset hankinnat jne. Voinut olla kauemmin pienellä rahalla ja on leikkurit.

Osan laskuistakin kela maksaa ja reseptilääkkeet. Kyllä pitäs pärjätä, kun vähän jää itselle maksettavaa

Vierailija
7/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tarpeelliseen ei toimeentulotuki riitä. Mutta sillä voi pärjätä silloin, jos tukea tarvitsee vain muutaman kuukauden - silloin kaikki tarpeellinen on jo hankittu (kodintarvikkeet, vaatteet, kuntosali/uimahallikortti yms.), ja keittiönkaapeissa on todennäköisesti aika hyvät varastotkin. Jokapäiväiset välttämättömyydet sillä toki voi ostaa, maksaa puhelinlaskun ja ladata bussilippua. Mutta kun tämä ei ole kaikki, mitä ihminen tarvitsee. Jos tukea tarvitsee vain jokusen kuukauden ajan, voi sen ajan pärjätä niin, että ostaa ne pelkät välttämöttömyydet, ja sitten taas kun saa palkkaa, pystyy ostamaan muut tarpeelliset asiat.

Pelkällä toimeentulotuella ei kyllä pärjää hyvin, vaan silloin joutuu tinkimään joistain oikeasti tarpeellisistakin asioista. 

Vierailija
8/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minä.

Tiesin, etten ole ainoa

Ap

Vierailija
9/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen tarpeelliseen ei toimeentulotuki riitä. Mutta sillä voi pärjätä silloin, jos tukea tarvitsee vain muutaman kuukauden - silloin kaikki tarpeellinen on jo hankittu (kodintarvikkeet, vaatteet, kuntosali/uimahallikortti yms.), ja keittiönkaapeissa on todennäköisesti aika hyvät varastotkin. Jokapäiväiset välttämättömyydet sillä toki voi ostaa, maksaa puhelinlaskun ja ladata bussilippua. Mutta kun tämä ei ole kaikki, mitä ihminen tarvitsee. Jos tukea tarvitsee vain jokusen kuukauden ajan, voi sen ajan pärjätä niin, että ostaa ne pelkät välttämöttömyydet, ja sitten taas kun saa palkkaa, pystyy ostamaan muut tarpeelliset asiat.

Pelkällä toimeentulotuella ei kyllä pärjää hyvin, vaan silloin joutuu tinkimään joistain oikeasti tarpeellisistakin asioista. 

Vaatteita ei tarvitse ostaa joka vuosi ja uimahalli-, kuntosalikortti ei ole pakollinen. Nyt on taas keksitty turhia rahallisia menoja. Bussikorttiakaan ei kaikki tarvitse

Vierailija
10/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella elävä tuttuni ihmettelee ruokajonossa kävijöitä. Hän elää pieninmällä rahamäärällä, jolla Suomessa täytyy tulla toimeen ja ei kuulemma näe nälkää. Kaupungin kuntosalillakin pystyy käymään. Töihin ei kuulemma kaipaa.

Vierailija
11/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella elävä tuttuni ihmettelee ruokajonossa kävijöitä. Hän elää pieninmällä rahamäärällä, jolla Suomessa täytyy tulla toimeen ja ei kuulemma näe nälkää. Kaupungin kuntosalillakin pystyy käymään. Töihin ei kuulemma kaipaa.

Ihmettelen myös. En ole ikinä minäkään käyny ruokajonossa

Ap

Vierailija
12/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää säästöön n. 100€ joka kuukausi🙂

Vierailija
13/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös rahaa jääny säästöön😊

Vierailija
14/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tietäisin, että voisin elää sillä vain hetken /määrätyn ajan, jonka jälkeen helpottaisi. Tämän ajan jos pystyisin olemaan perusterveenä ja joku maksaisi asuinmenoni, koska pelkällä toimeentulotuella en maksaisi kaikkia asumismenoistani (=vuokraa, vettä ja säköä) ja niiden liäksi tulisi kustantaa  osa nuoka ja lääkekulujani: e. tämä olisi mahd. menisin miinukselle. (Onneksi itselläni on säästössä hieman, eikä esim asunto tai mitään muutakaan isoa velkaa)

Pidemmän ajankuluessa saatraisi ilmetä vielä, jotain muitakin menoja kuin ravinto, lääke ja asumismenot. 

Vierailija
15/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä varmaan ole koskaan sairas tai tarvitse rahaa terveysnenojesi kattamiseen ja olet onnistunut mahdollistamaan asumisesi hyvin edullisesti. 

Itse sain onneksi asumistukea, joten riitti, että maksoin työmarkkinatuestani vain osan asumismenoistani (=vuokrasta, vedestä ja sähköstä), joita en pysynyt maksamaan pelkästä asumistuellani. Loppuosalka työmarkkinatukeani kustansin sitten kaikki muut menoni. 

Oian on nykyinen määräaikainen sijaisuuteni ohi ja jännäänkin jo, että mitä käytännössä tarkoittaa uusi yleistuki, jonka kohde ryhmää kai olen, kohta oken.

Vierailija
16/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hakenut. Löydän rahaa muutenkin.

Vierailija
17/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toimeentulotuki ole vain jotain 600 euroa kuussa? Mulla ei mene kaaliin, kuinka sillä voisi oikeasti tulla toimeen. Mun vuokranikin on yli 600 euroa, eli en pystyisi maksamaan edes asumistani. Elän siis yksin, ei ole toista jakamassa kuluja.

Vierailija
18/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toimeentulotuki ole vain jotain 600 euroa kuussa? Mulla ei mene kaaliin, kuinka sillä voisi oikeasti tulla toimeen. Mun vuokranikin on yli 600 euroa, eli en pystyisi maksamaan edes asumistani. Elän siis yksin, ei ole toista jakamassa kuluja.

Tuota minäkin ihmettelen. Sinkkuna eläessä muutenkin kaikki on suhteellisesti kalliimpaa. 

Mutta totta kai parisuhteessakin elämisestään saa hyvin kalliin, jos on kumppanin kans hyvin eri käsitykset mihin rahaa kannattaa käyttää, eikä ole valmis kompromisseihin tai jakamaan mitään. 

Vierailija
19/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 600 e jää pakollisten asumis- ja terveyskulujen JÄLKEEN.

Vierailija
20/20 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 600 e jää pakollisten asumis- ja terveyskulujen JÄLKEEN.

Sulla on kyllä erinomaisen pienet aumusmenot ja terveysmenot. - Kannattaa huomata, että asumistuki ei kata kuin osan asumismenoista, eikä yksinään esim koko vuoktaa. Ja lääke terveysmenot sulla on lähes olemattomat. Väittäisinkin, että jokin ei nyyt ihan täsmää kertomassasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän