Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli kylässä MBD-lapsi!

Vierailija
02.05.2007 |

Ja osasipa poika käyttäytyä, ei kukaan poikani kavereista ole ollut niin fiksu kuin tämä poika, oli kohtelias ja keskusteli aikuisten kanssa sujuvasti ja oli muutenkin aivan ihana poika.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tunnuspiirteitä ovat rauhattomuus, kömpelyys ja puheen kehityksen viivästyminen. Kehityshäiriöt aiheuttavat oppimisvaikeuksia, jotka näkyvät varsinkin kouluiässä. MBD-oireita esiintyy sekä normaaleilla, lahjakkailla että kehitysvammaisilla lapsilla. Yksi tunnetuimmista lienee ollut arkkiatri Arvo Ylppö

Vierailija
2/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oppinut toimimaan sosiaalisissa tilanteissa ja kompensoi omat " puuttensa" . MBD diagnooseja ei ole tehty pitkään pitkään aikaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljelläni todettiin lapsena mbd (nykyään vissiin puhutaan adhd:sta).

Hän on ja oli jo lapsena hyvin älykäs ja hyvä keskustelukumppani.

Jotkut taidot vaan on hänellä melko heikot. Esim. normaalin arjen hallinta, ei oma-alotteisesti hoksaa käydä pesulla, pestä hampaita tai vaihtaa puhtaita tai ehjiä vaatteita. Siivoaminen on myös melko omaperäistä.

vilkas ja levoton hän on ollut koko ikänsä, mutta osasi lapsenakin kylässä olla ns. ihmisiksi :)

Vierailija
4/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on varmaan oppinut elämään oman diagnoosinsa kanssa mutta kuitenkin olin ihan yllättynyt tästä pojasta. Täällä vaan usein haukutaan kaikki vajakit, kerroinpa jotain ihan muuta.

ap

Vierailija
5/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja älykkäitä.

Mutta kyllä jo 13 vuotta sitten (1994-1995) on saanut olla tosi maalla se sairaala jossa on mbd-diagnoosi annettu. Mutta tämä tietysti sopii yhteen sen kanssa, että lapstenpsykiatria on toisissa suomalaisissa sairaaloissa aika jälkeenjäänyttä nykyäänkin.

Vierailija
6/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan olen tottunut käyttämään MBD:tä ja ei kai pojan ongelmat siitä muutu, mikä kirjainyhdistelmä on diagnoosina. Jotkut aina tarttuvat pikkuasioihin, menee maku koko jutusta, kun eivät ymmärrä pääasiaa!

ap

Vierailija
7/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" vajakki" .

Vierailija
8/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/9 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on adhd silti olen pystynyt käymään töissä ja pystyn elämään itsenäisesti vaikka mulla on silti tietyissä asioissa vaikeuksia oppia uutta ja käyttäydyn toisinaan agressiivisesti suutun todella helposti mutta lepyn nopiaa ystäviä mulla ei kauhiasti ole mutta eipä tuo ole itseä haitannut viihdyn muutenki omissa oloissani en mee kauhiasti juttelemaan ihimisille että ehkä se voi johtua myöski siitä että ei ole kauheasti kavereita 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi