Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehestäni on tulossa hyvää vauhtia alkoholisti

Vierailija
02.05.2007 |

lauantaina joi itsensä humalaan, sunnuntai-iltana vain 1 olut, maanantaina 7-8 pulloa, eilen puoli pulloa viskiä =( Ja tätä vauhtia jatkunut jo pitkään =( Mitähän mun pitäs tehdä, kun ei puhe mene perille, eikä mitään ongelmaa kuulemma ole?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän siihen hirvittävästi rahaakin..

Vierailija
2/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä on tullut yritettyä. Juo joka tapauksessa eikä kuulemma lopeta sitä ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän...

Vierailija
4/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on lapsia, niin sovitte, että ei juo kotona ja tulee vasta, kun on selvinnyt.

Vierailija
5/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on jo sitä. Kova kovaa vastaan nyt ennekuin miehesi liian syvällä. Pakota lopettamaan! Tai lähde

Vierailija
6/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pohja ei ole tullut vastaan. Ihminen lopettaa vasta sitten, kun kokee eräänlaisen valaistumisen hetken. Sen jälkeen raittius on helppoa. Mutta kaikkein eniten alkoholisti pelkää yksin jäämistä, joten voisit miettiä, miten rankasti voit uhkailla ja kiristää. Pidemmän päälle siitä ei tosin ole iloa, joten voit joutua ihan oikeasti jättämään miehesi.

Vierailija
7/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos teillä on lapsia, niin sovitte, että ei juo kotona ja tulee vasta, kun on selvinnyt.

Juominen alkaa selvästi haittamaan myös normaalielämää vaikka juo lasten mentyä nukkumaan, juo arki-iltoina myöhään yöhön ja joutuu nousta aamulla aikaisin kuitenkin töihin, sitten on pahalla päällä ja nukkuu illat " päiväunia" Pitääköhän mun taas vetää anoppi tähän, että tuon saa loppumaan!

ap

Vierailija
8/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Juominen alkaa selvästi haittamaan myös normaalielämää vaikka juo lasten mentyä nukkumaan, juo arki-iltoina myöhään yöhön ja joutuu nousta aamulla aikaisin kuitenkin töihin, sitten on pahalla päällä ja nukkuu illat " päiväunia" Pitääköhän mun taas vetää anoppi tähän, että tuon saa loppumaan!

ap

Vierailija
9/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

saattaa olla kyllä joitakin iltoja niin, ettei juo kun yhden, kaksi olutta. Meillä on 3 alle 7v lasta.

ap

Vierailija
10/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi teijän perhettä

Vierailija
12/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuntemuksia juominen aiheuttaa sinussa. Yritä selvittää miksi miehesi juo joka ilta. Vetoaako töihin, kotielämään, vai mihin. Jos/kun saat syyn selville, pyri tukemaan ja kannustamaan miestäsi, jotta hän saa ongelmansa ratkottua.

Olen myös ollut huolissani miehen alkoholin käytössä. Valitin siitä, kiukuttelen, jätin huomioimatta, mutta tilanne ei sillä ratkennut mihinkään. Otin asian rauhanomaisesti puheeksi, kerroin pelkoni alkoholisoitumisesta. Keroin etten halua, että lapsemme tottuu siihen, että vanhan viinan haju on normaali tuoksu aamuisin yms. Mieheni oli sitä mieltä, että hän purkaa työ-, sekä kotipaineita juomalla. Työpaineisiin en tietenkään voi vaikuttaa, mutta kotona voin.

Vierailija
13/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö ja masennus kulkevat käsi kädessä. Joskus on vaikea sanoa, kumpi oli ensin, sillä alkoholin käyttö aiheuttaa aivoissa kemiallisia muutoksia, jotka puolestaan aiheuttavat masennusta. Yritä keksiä keinoja, miten muutoin miehesi voisi rentoutua. Yritä pitää positiivinen ilmapiiri aina kun miehesi on juomatta. Huomauta juomisesta, mutta älä nalkuta ettei mies lisää juomista uhoamisen vuoksi. Kieltäydy itse ostamasta juomia kotiin.

Vierailija
14/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi nimittäin kilahti totaalisesti. Oli muka niin ystävää, mutta kun tuli puheeksi, että hänen nupussaan olisi jotain alkoholiriippuvuutta, oksat pois! Minä on luulosairas, liioittelen jne.

Vierailija
15/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Anoppi nimittäin kilahti totaalisesti. Oli muka niin ystävää, mutta kun tuli puheeksi, että hänen nupussaan olisi jotain alkoholiriippuvuutta, oksat pois! Minä on luulosairas, liioittelen jne.

Mutta musta se on noloa joten ajattelin kokeilla mitä vaan ennen sitä. Eilen illalla huomautin juomisesta ja sanoin, etten ala katselemaan sellaista joten saapa nähdä miten tämä ilta ja seuraavat menee. Lopetankin tosiaan sen kaljan kantamisen kotiin nyt heti.

ap

Vierailija
16/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennenkin niitä on ollut, useita. Minä kypsyin täysin ja kävin lastenvalvojan luona juttelemassa avioerosta ja asumisjärjestelyistä yms. Kun miehellä oli selvä hetki, kerroin tämän, ja hän säikähti oikein kunnolla. Sen jälkeen ei ole viina maistunut. Viime uusivuosi ja nyt vappukin meni ihan selvin päin. Eli hän siis todellakin pelkäsi yksin jäämistä. Ikävähän se on myöntää, mutta niin kuin minulle yksi sairaanhoitaja joskus sanoi, niin se olen minä, joka mahdollistan miehen juomisen. Kun kotona pelaa palvelu, niin kyllähän miehen kelpaa kaljotella. Ulkoruokintaan mies, jos ei tavat muutu.

Vierailija
17/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mun mielestä mitenkään masentuneelta vaikuta..

ap

Vierailija
18/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ettei siitä ole apua. Jos pahenee, niin sinuna miettisin lasten ja omaakin hyvinvointia ja eroaisin. Vois miehenkin silmät aueta, kun perhe lähtee.

Vierailija
19/19 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy ap lopettaa se paapominen ja tosiaan myös kaljan kotiin kantaminen. Ei nuo ole todellakaan mitään normaalin käytön määriä enää. Eikä siitä itse käyttäjä mitenkään yhtäkkiä " parannu" . Kyllä se viina vie niin, ettei lopettaminen käy edes mielessä jos ei jotain tapahdu. Jos haluat perheesi pelastaa, niin puutu ajoissa. Vaikka sitten sen anopin avulla, mutta kyllähän teidän pitäisi omin päinkin pystyä asioita ratkaisemaan.