Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko tekniikan tohtorin koneistajaksi?

Vierailija
21.02.2026 |

Osaan metallihommia, jyrsiä, sorvata

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaksi korkeakoulututkintoa suorittaneena jouduin aikoinaan aloittamaan pohjalta, siitä ainoasta paikasta jonka valmistumisen jälkeen sain. Ei tietoakaan koulutusta vastaavasta työstä. Työssä aloin saamaan ylennyksiä ja työura johti aivan eri suuntaan kuin mitä kouluja olin käynyt (no, onhan niitä yhtymäkohtiakin toki aina). Lopulta kun tein tietoisen päätöksen, että rakennan urani näihin ihan muihin asioihin kuin mistä olin 10 vuotta aiemmin valmistunut, ja aloin sitä jopa ääneen puhua, menetinkin työni heti seuraavissa yt-neuvottelussa. Tämä oli vielä siirtona todella outo, sillä olin todella saanut aika merkittävän aseman ja minut tunnettiin osaajana johon kollegatkin työssä nojasivat.  No, vaikka tuo positio meni, sain kuitenkin jäädä firmaan ihan muihin hommiin. Alkujärkytyksen jälkeen huomasin, että nyt olenkin yhtäkkiä niissä hommissa, joita varten aikoinaan kouluttauduin. Silti sopeutuminen otti aikansa - ei ole ollut helppoa hyväksyä kuinka vähän omassa urapolussa on ollut omalla tietoisella hakeutumisella merkitystä. 

Oma vinkkini on, että aina on parempi aloittaa jostain, kuin jäädä työttömäksi kotiin.  

Vierailija
22/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti en!

- Lukemattomiin rekryihin osallistuneena EHDOTON EI.

- työ sisältö ei vastaa hakijan koulutusta eikä kokemusta

- pysyvyysennuste on taatusti surkea

- pitää olla aivan vihoviimeinen  ja onneton tekniikan tohtori jos ylipäätään koneistajan tehtävää hakisi.

Live-esimerkki vuosikymmenien takaa: Elektroniikka-asentajan hommaan haki insinööri. Ainoa työkekemus oli K-ryhmän tukkuvarastolta varastomiehenä.  Vaikka olisi ollut ainoa hakija niin ei olisi tullut valituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa on niin ihmeellistä tällaisen työttömyyden aikaan Suomessa? Mies on varmasti perehtynyt asiaan! Kysehän on ainoastaan, mikä on hänen palkkavaatimuksensa? Luulisin miehen olevan aika nopea oppimaan tarvittavia uusia tietoja!!

Vierailija
24/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis annat itsestäsi epätarkan kuvan?

Olen tarkka töissä. En mikään James Bond

Hakijoita riittää. Niitäkin jotka osaavat kirjoittaa hyvin ja antavat näin kuvan tarkasta työntekijästä.

Vierailija
25/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nyt löysät

Olisin saanut töitä heti!

-ap

Vierailija
26/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa nyt löysät

-ap

Tuskinpa. Kirjoitustaitosi paljastaa ettet ole tekniikan tohtori eli valehtelet ja toisekseen et osaa keskittyä tarpeeksi tehdäksesi tarkkuutta vaativaa työtä.

Vierailija
27/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa nyt löysät

-ap

Tuskinpa. Kirjoitustaitosi paljastaa ettet ole tekniikan tohtori eli valehtelet ja toisekseen et osaa keskittyä tarpeeksi tehdäksesi tarkkuutta vaativaa työtä.

Olisin saanut töitä. Sori vaan 

Vierailija
28/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa nyt löysät

-ap

Olisin saanut töitä. Sori vaan 

Et olisi. Viimeistään työnhakuvaiheessa valheesi olisi paljastunut. Ei kukaan ota töihin huijaria. Varsinkaan kun ei osaa huijata kunnolla.

Vierailija
29/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noista tohtoreista ole oikeisiin töihin, vaikka ovat kirjoista lukeneetkin koneistuksesta

Vierailija
30/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti en!

- Lukemattomiin rekryihin osallistuneena EHDOTON EI.

- työ sisältö ei vastaa hakijan koulutusta eikä kokemusta

- pysyvyysennuste on taatusti surkea

- pitää olla aivan vihoviimeinen  ja onneton tekniikan tohtori jos ylipäätään koneistajan tehtävää hakisi.

Live-esimerkki vuosikymmenien takaa: Elektroniikka-asentajan hommaan haki insinööri. Ainoa työkekemus oli K-ryhmän tukkuvarastolta varastomiehenä.  Vaikka olisi ollut ainoa hakija niin ei olisi tullut valituksi.

näinhän se on. työnantajille ei kelpaa kukaan suomalainen.

äkkiä pitäisi saada 300000 tulijaa paikkaamaan valtavaa työvoimapulaa

Vierailija
31/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei noista tohtoreista ole oikeisiin töihin, vaikka ovat kirjoista lukeneetkin koneistuksesta

Osaan kyllä koneistaa

Vierailija
32/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP olisi saanut töitä heti 

Näin se vain on

Vierailija
33/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa nyt löysät

-ap

Arvostan suuresti 

Vierailija
34/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP olisi saanut töitä heti 

Näin se vain on

Yeah 💪 

Vierailija
35/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa osaa varsin hyvin koneistaa. Moni tekniikan alalla oleva on varsin kätevä rakentamaan ja korjaamaan. Aika moni on myös luova ja soittaa tai piirtää hyvin. 

Se kuinka helppoa TkT.nä on päästä koneistajaksi onkin eri asia. Voi olla vaikea uskoa, että motivaatio riittää.

Vierailija
36/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä koneistaa

koneistustaidoistasi en tiedä, mutta ainakin osaat jankuttaa. jankuttaminen ei ole etsimämme koneistajan ykkösominaisuus. jatkamme hakuprosessia meille sopivamman hakijan kanssa.

Vierailija
37/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekniikan tohtori soveltavan matematiikan alalta ja olen täysin ns. kädetön. En osaa mitään ns. miesten juttuja. En omista edes ajokorttia. Autolla ajaminen ei onnistuisi minulta, koska olen ajattelijatyyppi ja ajattelen 24/7. Olen täysin hyödytön ihmissuhteissa, koska olen perehtynyt syvällisesti matematiikkaan, eikä matematiikasta voi edes jutella ihmisten kanssa, koska matematiikka ei käänny luonnolliselle kielelle. Miksi evoluutio on luonut itseni kaltaisia täysin hyödyttömiä ihmisiä suhteessa muihin ihmisiin, menee minulla kyllä yli ymmärryksen.

Vierailija
38/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi sopiva 

Vierailija
39/43 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisto juuri on noissa hommissa tärkeää kuten seksissä

Vierailija
40/43 |