** KESÄKUISTEN vapunjälkeistä elämää**
Jee pakko heti tulla kirjoittelelemaan kun tuli vihdoin tuo vinkumani Kelan päätös ja sai tietää paljonko ja koska saa rahnukka, niin ja TIETENKIN sen pakkauksen. Nyt tarvii enää jännittää että kumpi pakkaus tulee...
HEI laittakaa ihan mielenkiinnosta niitä mahanmittoja, mulla siis päivää ennen 34 viikkoa oli 101. Ja ihmetystä mahan koosta riittää...
Iloista vapunjälkiestä elämää!
Rouvaii
Kommentit (43)
Joo sitä piti vielä kysymäni, että onko muita siitepölyallergikkoja listoilla? Mulle on yleensä keväällä tullut nuhaa ja silmien kutinaa koivusta. Ei kovin paljon, mutta niin että pari viikkoa olen vetänyt Zyrteciä ja se on auttanut. Tänä keväänä mulla ei ole ollut juuri mitään oireita! Just ehdin miettiä, mitä lääkkeitä voi ottaa, mutta nythän pitäis olla koivuoireety pahimmillaan. Tämä raskaus siis todella tekee ihmeitä!
t. Iloinen Uula, joka kans ryhtynee katsomaan Teharia telsusta
Ja pahiten just koivulle ja heinille. Silmäoireita mulla on niukasti, mutta nenä tahtoo aina reagoida pölyihin. Maaliskuulla pahan poskiontelotulehduksen jälkeen olen käyttäny kortisonisuihketta jatkuvasti, että ehkä sen vuoksi ei oireet ole olleet pahat. Tällä hetkellä on nuha, mutta voi olla tavallista flunssaakin...UULA: hienoa, että sulla on oireet helpottunu raskauden myötä. Oon ymmärtäny, että niin voi todellakin käydä. Joillakin taas saattaa pahentua :( Mulla on pysyny suht samanlaisena.
Synnytyksestä: mulla esikoisen synnytys alkoi vesien tihkumisella ->sairaalaan, jossa synnytys käynnistettiin tabletilla, kun omat supparit ei alkanu kunnolla. Muutaman tunnin kärvistelyn jälkeen huomattiin, että synnytys ei edennyt kivuista huolimatta -> oksitosiinitippaan, joka sitten auttoi homman loppuun asti. Epiduraalin sain, mutta vasta tosi lopussa, syynä se, ettei aluksi haluttu vaarantaa synnytyksen etenemistä ja toiseksi lääkäri oli just hoitamassa leikkausta sillon, kun se sitten voitiin antaa. Kätilön puheesta ymmärsin, että oli suuri armollisuuden osoitus anestesialekurilta käydä piikki sitten lopulta antamassa, kun oli niin kiire :( Ei kiva. Olin silloin jo niin loppusuoralla, että sain alkaa kohta ponnistaa ja 25 min. työn jälkeen poju oli maailmassa :) Tämä tapahtui siis Kättärillä.
Kun viimeksi lähdimme synnytyssalista kätilö kätteli ja sanoi: " tervetuloa kahden vuoden päästä uudelleen" . Silloin teki mieli näyttää nyrkkiä ;) Nyt alkaa olla 2 vuotta kulunu ja kohtahan sitä ollaan taas samassa jamassa. Tällä kertaa ei tosin Kättärillä, ellei nyt ihan jotain kummaa tapahdu... :)
Iloista perjantaita ja leppoisaa viikonloppua!
t. Suffeliini rv 35
Jeps jee, taas yks neuvolakäynti takana.. Nyt viikkoja 33+6, painoa tullut yht. 6,5 kg (nyt +700g/2 vkoa), verenpaine ym. ok (hemppaa ei otettu ku ollu hyvä), sf 34 (vähän " pienentynyt" , 2 vkoa sitten 33), liikkeet, sykkeet ym. ok. Ja tarjontana perätila. Viikon kuluttua uudestaan ja jos vauveli ei päätä kääntyä sitä ennen, niin sitten ultraan! Ja nythän mä sit toivon, että tää ei kääntyis vielä, että pääsisin takuuvarmasti ultraan :) Jos vähän sais tirkisteltyä sukupuolta, niin sit saa mun puolesta kääntyä raivotarjontaan - mikä olis kyllä suotavaakin. Niin joo, ja massun ympärys itse mitaten oli 110 cm:n tietämillä..
Jos tuohon synnytysgalluppiin vastailisin vielä kun muistan :) eli oikeastaan molemmat aiemmat synnytykset menneet aika samalla kaavalla alussa eli yritetty käynnistää tabletilla (cytotec??), ei tulosta pariin päivään -> kotiin ja annettu aika seuraavalle viikolle uusintayritykseen. Kotona reilu vuorokausi, jolloin ensimmäisestä meni vedet reilummin, kakkosesta tihkumalla -> takaisin sairaalaan. Ekasta ei kuitenkaan alkanut supistukset kunnolla, seuraavana päivänä tippakäynnistystä, ei tulosta -> osastolle, jossa käynnistyi kunnolla eli yöllä saliin ja sit aamulla syntyi tyttö. Toinen supisteli yön sairaalassa ja aamulla sh vahingossa tutkiessaan tilannetta puhkaisi kalvorakkulan (vesi siis tihkunut jostain takaa tms.) ja sit alkoi tapahtua. Ponnistusvaihe oli nopea ja ilman puudutuksia. Tuohon toiseen isäkään ei ehtinyt mukaan kun päätti sit syntyä niin vauhdikkaasti. Niin joo, ja molempia käynnistettiin ennen LAta " suuren" koon vuoksi (1. piti olla ultrien mukaan yli 4,5 kg, oli alle 3,8 ja toinen pitikin paikkansa eli n.4,2 kg). Nyt olen toivonut ettei käynnistettäisi ennen LAta, koska ei kerran ole aiemminkaan oikein tulosta tuottanut. Ja jos nyt perätila, niin en todellakaan halua lähteä edes kokeilemaan yli 4 kiloista, jollainen tämäkin varmaan on, alakautta.
Omaan napaan ei kuulu ihmeitä, viikon kuluttua minullakin viimeinen työpäivä ja nyt sitten olenkin alkanut miettiä, että mitähän sitä tarjoaisi työkavereille.. Taidan päätyä kääretorttuun/kääretorttupohjasta tehtyyn kakkuun, koska porukassa on myös keliaakikko.
Mutta nyt täytyy lähteä valmistautumaan Teho-osastoon. Sen aikana en aio liikahtaakaan sohvalta ;)
-Sykkis