Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** KESÄKUISTEN vapunjälkeistä elämää**

02.05.2007 |

Jee pakko heti tulla kirjoittelelemaan kun tuli vihdoin tuo vinkumani Kelan päätös ja sai tietää paljonko ja koska saa rahnukka, niin ja TIETENKIN sen pakkauksen. Nyt tarvii enää jännittää että kumpi pakkaus tulee...

HEI laittakaa ihan mielenkiinnosta niitä mahanmittoja, mulla siis päivää ennen 34 viikkoa oli 101. Ja ihmetystä mahan koosta riittää...

Iloista vapunjälkiestä elämää!

Rouvaii

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navan kohdaltahan se piti mitata? Joo-o. Eipä ihme, että munkin mahaa päivitellään..105. ja viikoja 33+. Mulla mahan sf mitta huitelikin viimeksi neuvossa yläkäyrän yläpuolella..

Mä oon kanssa ihan ahdistunut kuuntelemaan kun ihmiset päivittelee mahaa. Joskus tuntuu, että tekis mieli jäädä kotiin kun pelkää jo etukäteen sitä päivittelyä. Oon muutenkin huono tilanteissa joissa kaikki huomio kohdistuu muhun, joten en tosiaan nauti siitä että ihmetellään miten sitä voikin olla näin iso.

Jep. Mulla on poika hoidossa niin pitää jatkaa kouluhommia että sais jotain tehtyä ennenkun se palautuu puolen päivän aikaan kotiin.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
2/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROUVAII: No, vihdoinkin sait sen päätöksen. Miten se noin kauan kestikin... Sulla on vielä jännäämistä siinä, et saatko uuden vai vanhan pakkauksen... :)

Niin ja niitä masumittoja... Äsken mittasin aikast hurjan lukeman: 111cm!! Ja lähtömitta oli kuitenkin vain sen 76cm muistaakseni, eli ihan kunnioitettava kumpu on tuohon eteen kyllä kasvanut. Hihi. Mulla myös kohtu reippaasti eteenpäin kallellaan, että sen vuoksikin varmasti näkynyt niin hyvin tosi aikaisesta vaiheesta.

Vappu meni oikein kivasti. Oltiin kaveriporukalla syömässä Kampin Henri' xissä. (Helsinkiläisille uskallan suositella paikkaa. Eläessäni en ole niin hyvää lihaa saanut. Ja mä en edes ole mikään lihan ystävä.)

Suppareita ei tullut kuin vasta ihan loppuillasta ja pysyin hereilläkin yllättävän pitkään.

No, eilinen olikin sitten taas ihan toisenlainen. Suppareita supparin perään, menkkakipuilua ja oksettavaa oloa. Käytiin silti vapputorilla ja sain ison pussin metrilakua. Nams. Illalla tein vielä lettuja kotona, kun niin teki mieli. Eli herkkuja on täälläkin nyt syöty... Mielenkiinnolla odotan huomista puntaria...

Niin tosiaan mulla on huomenna se neuvolalääkäri. Jännityksellä odotan sitäkin. Voi kun edes jotain viitteitä olisi siitä, että syntyis suht pian. Tänään on vielä viimoinen neuvolan perhevalmennus. Sitten meidän pitäisikin olla kaikenoppineita... hah.

Ne meidän tilaamat vaunut eivät ole vieläkään saapuneet. Ovat olleet tilauksessa jo yli 5 vkoa. Pitänee kohta soitella sinne vaunuaittaan, että missämissä. Sanoivat kyllä, että 4-6 vkoa menee väkisinkin, koska vaunut valmistetaan yksilöllisesti tilausten mukaan ja me vielä haluttiin sellainen erikoinen kuosi.

No, niin, mutta joskos taas lopettaisin tämän omanapaisen pulinan.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Odessa79 ja Milli 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan taas vahaan aikaan kirjoittanut yhtaan mitaan, kayn kylla taalla lukemassa ihan paivittain mutten vaan saa aikaiseksi kirjotella mitaan, puurran kait opiskelutehtavien kimpussa siihen malliin etta menee kirjotushalut siihen.

No siis, nyt oli pakko kirjottaa tasta mahan koosta...hihii.. 126cm!!!!! Enaa en ihmettele miksi ihmiset kadulla kyselee odotanko kenties kaksosia vai kolmosia?? Hilliton keilapallo tasta on kylla kasvanut, vaikka sama oli tilanne esikoisen kanssa. Masu oli iso mutta vauveli ihan normin kokonen. Kohdun asennosta en tieda ku ei taalla sellasisia edes mietita, mutta istukka on ylhaalla, liekko sekin lisaa masun kokoon sijainnillaan..? No anyway, nyt jatkamaan aamutoimia etta paastaan tasta talosta ulos taman paivan aikana!!

Hauskaa paivanjatketta ja loppuviikkoa kaikille!

Terv. Mamitsu02 rv34+2

Vierailija
4/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Siskot!

Anteeksi etten ole käynyt kirjoittelemassa! Varmaan pari viikkoa on vierähtänyt hiljaiseloa tällä puolella. Viimeksi kun täällä käväisin, niin taisin " marista" siitä, kun on niin paljon vielä töitä ennen kuin äippäloma alkaa. Sitä rumbaa tässä on nyt sitten purettu, ja siksi en ole juuri täällä ehtinyt piipahtelemaan.

Mahasenteistä teillä täällä näyttää olevan juttua. Minun mittanauhani näyttää...

114 cm!!! No niin, ja + 15 kg lähtöpainoon on tullut, että taidan olla jättiläisimpiä tässä porukassa :)

(.) Neuvolassa käyntitahtia vähän tiivistettiin kun sf-mitta oli kahdessa viikossa tippunut sentin. Kontrollissa viikossa oli kasvanut taas yhden, mutta keksikäyrän alapuolelle on tiputtu kokonaisuutena. Reippaan painonnousun vuoksi terkka lähetti minut sokerirasitustestiin, vaikka yritin ämpyillä vastaan koska tunsin ettei minussa mitään vikaa ole. Ja niinhän siitä testistä kävi ilmi, että kehoni sietää sokeria mitä erinomaisimmen, ja arvot olivat kuulemma loistavat. Ei se niitä lukuja kyllä kertonut. Kirppu möngertää mahassa tosi aktiivisesti. Yöt alkavat olemaan vähän katkonaisia, joten väsy meinaa painaa. Päikkärit on meidän perhessä nykyää tosi kovassa huudossa!

Hyviä vointeja vaan kaikille! Olemmeko saaneet porukkaan jo ensimmäisiä nyyttejä? Toivottavasti kaikki pysyvät vieä jakautumattomina muutaman viikona. Palaillaan!

PS: enää 7 päivää töitä, ja pitkästä aikaa vapaa viikonloppu tulossa!!! JEEEE!!! *ihan rikki*

Cana & kirppu 33+2

Vierailija
5/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on muillakin komeet mahat!

Alkoi todella vaan kyllästyttää kun oli lauantaina kaverilla isot kemut ja maanantaina meillä isot vappukarkelot ja varsinkin miehet on sitä mieltä että mun maha on jättiläinen (ne on vielä aika tökeröitä sanavalinnoissan). Naiset taas on ihan hulluna taputtelemassa ja paijaamassa, tuntuu että maha on ihan mustelmilla kun kaikki käy tökkimässä kun jotain söpöä koiraa ;) Meillä kun on se tilanne että ei lähipiirissä ystävillä ole vielä vauvoja ja sitten muutamalla pariskunnalla taas on jo aika isot. Kyllä olin näkevinäni monella orastavaa vauvakuumeilua...

No en tajua mikä siinä Kelan hakemuksessa kesti, olihan se kuuden kuukauden tulojen perusteella, mutta hakemus tosiaan lähti jo reilusti ennenkuin pitikään. Mutta olen kyllä todella iloinen kun näin nuo lukemat, varsinkin kun alussa on sitä korotettua rahnukkaa! Kaikkii pakkauksen ottaneet on tainneet saada 06-paketin? Tällä tai ensi viikollahan ne lupailivat että paketti vaihtuu, että kyllä on jänskää.

Mulla jatkuu neuvolaton ja lääkäritön kausi vielä kaksi viikkoa... Ei ne halua mua nähdä kun ei ole ikinä mitään asiaa. Sitten onkin viimeinen lääkäri ja alkaa kaikenmaailman valmennukset. Aika myöhäseksihän ne menee kun eka on vasta 18.5. Tosin ei ole paljon ennenaikaisuuden merkkejä tää mahakaveri esittänyt.

Tuli sellainenkin seikka mieleen kuin ristiäiset. Meneekö se vieläkin niin että sen kirkollisenkin version voi pitää kotioloissa? Tämä on asia josta en tiedä vielä mitään.

Semmosia taas.

Vierailija
6/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Masu navan kohdalta rv 33+4, 103 cm.

Vappu meni ihan kuten tavalliset päivät. Toki tytöillä oli pallot ja serpentiinit. Herkuttelin sen verran, että söin kääretortun palan ja keksin sekä vähän poppareita. Kääretorttu oli taivaallista. Mulla on ihan hirveä makeanhimo. Tänään sitten aamulla otin paastoarvon, joka oli 5,0. Ihan sama se oli toissa aamuna, vaikka en sunnuntaina pistänyt mitään kiellettyä suuhuni.

Millaisia rajoja teille muille on annettu, jotka joudutte sokereita mittaileen? Mulle on sanottu, että paasto pitäis olla alle 4,8, mutta olen onnistunut saamaan sen vain kerran, vaikka olen noudattanut ohjeita.

Muuten toi masumitta on ollut sama jo kolme viikkoa ja sf mitta 29 myös samaiset kolme viikkoa. Ens viikon perjantaina on neuvola, jossa sitten katotaan onko kasvua tapahtunut. Mun paino kyllä nousee koko ajan. Nyt on lähtöpainoon tullu 8,5 kg.

-Mama-

Vierailija
7/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi ennenkuin unohdan. Mittasin myös mahani ja nyt rviikolla 34+5 mittanauha navan kohdalta näytti 103cm. Lähtömitasta ei tietoa. Mulle on tosi moni sanonut, että mahani on pieni. Olen 170cm pitkä ja maha roikkuu jo tosi alhaalla vaikka tuossa ihan edessä onkin. Näyttää siis vissiin pieneltä? Olo ei kyllä ole mikään pieni, viimeisen viikon ajan olo on ollut hirveän paljon tukalampi kuin aikaisemmin. Painoa on tullut jotain 5-6kg.. Edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa painoin 13kg enemmän. Tosin lähtöpainokin oli paljon enemmän kuin tällä kertaa.

Mutta eilen illalla kotiutuivat nuo meidän isot lapset sieltä Kreikasta. Olipas ihana jälleennäkeminen. :-) Saatiin ihania tuliaisia (olivat ihan itse ostaneet) ja voi vitsit, sellaisen ison Tobleronen toivat myös... Herkuteltua on tullut täälläkin ihan liikaa. Jäätelöä suorastaan himoitsen joka ruuan jälkeen. Se ihan kuin tuntuisi laskevan ja viilentävän mahaa mukavasti. Tytöt ovat tosi ruskeita ja kuopuksen atooppinen ihottuma oli alkanut jo mukavasti parantua auringon ansiosta. Nyt tuo lumisade ei enää auta asiaan... :-(

Tosiaan, alkaa jo jänskättää, että kuka se meistä ekana oman nyyttinsä saa. Alkaa kuitenkin olla sellaisia viikkoja kasassa, etteivät enää estele, jos synnytys käynnistyy. Täysiaikaiseksi kuitenkin kaikkien vauvoja toivotaan!

Mutta nyt syömään

miira 34+5

Vierailija
8/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nlalääkäri määräs meiän tokalle uudet labrakokeet, vaikka hyvin selvitin, etten voi viedä jatkuvasti labraan, kun nytkin tähän labrakäyntiin piti pyytää mun vanhemmat yli sadan kilsan päästä apuun. :/ Mut joo, on nyt sit vaan pakko miehen ottaa tähänkin asiaan palkatonta vapaata töistä. Esikoisella on huhti-toukokuun ajan ollu kahta eri terapiaa ja nyt toukokuuhun tulee vielä kuntoutustyöryhmän tapaaminen ja vanhempainiltoja yms. Koita tässä nyt sit levätä... :/

Mä oon tän takia toisaalta niin valmis synnyttämään, vaikka en tod näin aikaisin näin pientä halua synnyttää. Mut ahdistaa pahasti kun miettii montako viikkoa tässä vielä on jäljellä. *marisee*

Hirvee paineen tunne tuolla takapuolessa. :O Jotenkin tuntuu vielä erilaisemmalta kuin aikaisempi paineen tunne... Mut en sit tiiä. supistuksia ei oo ollu, joten ei kai se nyt aivan iteksensä siellä pahaa jälkeä tee. Huomenna pitäis kätilön vastaanotolle mennä aamuks, joten tuskin tänään tarvii päivystykseen tän takia rynnätä?

Mä mittailen mun mahan illemmalla, kunhan löydän mitan...

Hulda 33+6

Vierailija
9/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tänään tosiaan kävin neuvolas ja kaikki hyvin.

RR100/65,sf-mitta 29 ja puoli,hb 127,painoa tullu 2 viikos 300 grammaa eli yhhteensä koko aikana 5,3 kiloa.

Minäkin mittailin aamulla mahaa,oli noin 106 cm,mittasin isoimmasta kohasta,navan kohta ei oo mulla isoin.

Jepjep,jos hetken surffailis koneella ja lähtis sitten lenkille!Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

-Tessa 32+2-

Vierailija
10/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masun mittasin juuri ja tulos oli 106cm! Rv nyt 34+4. Painoa on tullut nyt noin 15kg! monikin ystäväni ja sukulainen on päivitellyt, että sinulle ei varmaan ole tullut kun muutama kilo lisää, eikä mahakaan kuulema kovin iso ole. Mulla on pituutta 173cm, että hyvin on kilot jakautunut tasaisesti kun tommonen 15kg:n nousu ei näytä kun muutamalta kilolta ;) Itestä kuullä tuntuu ja näyttää toisin.

Mies otti miusta eilen kuvan selästä päin ja olin ite todella järkyttynyt kuinka paljon selkä on levinnyt!! Olin suorastaan järkyn näköinen. Miehen mielestä ihan sopiva ja ihana :) Lohduttavaa...

Vappuaatto oltiin ihan kotosalla. Eilen käytiin torilla ja syömässä miehen vanhempien luona. Elämäni rauhallisin vappu!!

Mulla on krampannut vissiin joku lihas tuolta vasemmalta alaselästä. On ihan pirun kipee koko ajan ja panadoli ei oikein siihen tahdo auttaa. Senkin takia jo toivon, että syntyisi kohta, niin jospa selkäkipukin helpottaisi. Tuntuu, että mikään asento ei oo hyvä. Oon oikeesti jo maannut niin paljon, että kohta olen kun vanhus joka yrittää päästä liikkeelle. Toivottavasti ei enää pitkään tarvii makoilla.

Tekis muuten ihan älyttömästi mieli mennä haravoimaan pihaa!!! Jos vaikka viikon päästä uskaltaisi, en tiiä!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

T: yhtenä kappaleena oleva Remukka

P.S Ylihuomenna alkaa äippäloma ;) Muuttuu varmaan todella erilaiseksi tämä kotona olo :D

Vierailija
11/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Canakin löysi taas tänne vaihteeks.. on sun poissa oloa ihmeteltykin =D Koita nyt lyödä jarrua niihin töihin ja alkaa rentoutuun.. ainaskin nyt viimestään muutaman päivän päästä kun sun loma alkaa.. Sit en nosta varvastakaan töille=D

Odessallakos oli kanssa eilen lättykestit.. niin täälläkin. Huomasin että maitoo menee litra tolkulla vanhaks joten löin kanssa kahden pannun paistamiset käyntiin.. mut ei jotenkin mulle maistunu.. alkanu toi ruokapuoli muutenkin tökkiin..

MASUN mitta näytti äsken 110cm!!! SIlti oon saanu kommenttia kuinka pieni se muka on! Ei toi mitta ainakaan sitä sano.. Mutta johtuu varmaan siitä kun ei tota painoo oo tullu kun n. 4kg lähtöön lisää. Yritän ja rukoilen ettei sitä tulis näillä vika viikoilla enään mitään syöksyä siihenkään... mutta mitäs teet jos nestettä ja tur votusta alkaa tuleen taas sen 2,5kg viikossa niin kun esikoisesta! Sf oli viimeks 30 tolla 33 viikolla.

Mulla kanssa pitkä tauko neuvolasta (täti reissussa enkä sijaiselle halua mennä), sanoinkin että jos tässä välissä tulee jotain soitan suoraan Taysiin polille tai synnytysvastaanottoon. eli 3 viikon tauko nyt tulee täyteen ens viikolla ja sillon on vika neuvola/lääkäri/ultra!!!!!!!! vieläköhän purri pysyy typynä? =)

Ite venttailen sitä vauvansänkyä saapuvaks.. ei paljon oo kuulunu mitään.. ens viikolla tulee se 6 viikkoa täyteen mikä oli kuljetuksen max. aika. Mistä sitäkin voit lähtee sit kyseleen sen perään kun tulee usasta laivalla.. just kiva kun sellanenkin hukkus johonkin..

Hoitopöydästä ei oo mitään tietoo, ja 3 viikkoa sitten tilattu hobbarilta.

Eilen illalla mulla meni hermo tähän mahaan, kun ei meinannut asentoo löytää ja väsytti.. meinasin just nukahtaa kun jotain paikkaa alko sit kolottaa ja piti kääntyä.. sen jälkeen peli oli taas menetetty..

JOs nyt meille tyttö tulee niin meidän lapsiluku on TÄYNNÄ! Piuhoja en uskalla laittaa kiinni, mutta jonkun pitkäaikaisen ehkäsyn kyllä haluan!

Se tipahti edellisen pinon kanssa... eli

G: MITÄ PAKKAAT SAIRAALAKASSIIN?

En oo edes miettiny asiaa tarkemmin, joten laitan omaa listaa myöhemmin.

MAni ja purri 34+6 (huomenna pääsee taas poksutteleen)

Vierailija
12/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niitähän sitten vappuna nautittiin.... jollainhan sitä oli juhlistettava, ja kun niitä munkkeja paistaa, niin sitten paistetaan kunnolla! Onneksi avomies on sellainen sokeri-imuri, että ei tule itselle vain huono omatunto... iloisena erona vaan se, että miehellä kun ei tuommoinen herkkuviikonloppu näy yhtään missään:/

Masun mittasin, ihan pakkohan se oli, eli palttiarallaa 105cm on täälläkin, ainakin kun tuo masukki on tuossa lempikohdassaan, eli mahdollisimman lähellä äidin sydäntä (niin minä olen sen suloisesti ajatellut, kun mietityttää välillä, että mikä se on kun kokoajan pitää kiivetä, kun alempana jos majailisi, niin kulkisi tuo hengitys itsellä vähän helpommin)

Täällä meni muuten vaput aika leppoisasti lepäillessä, eilen kaivarissa käytiin katselemassa vappuhulinaa ja illalla tulikin sitten ihan ensimmäisen kerran sellaista ikävän tuntuista jomottelua alamahaan ja selkään. ihan piti jättää kokkailu hetkeksi avokin huoleksi ja istua alas. Pikkuisen on aiemminkin tuota jo ollut, mutta nyt ihan selkeästi ja kunnolla, nyt se sitten siis alkaa varmaan täälläkin tuo jomottelu.

Hyviä toukokuita kaikille, ensikuussa alkaakin sitten tälläkin porukalla se ihan oikea lähtölaskenta:D Ajatus alkaa tuntua jo aika jänskältä!

Maarua 33+2

Vierailija
13/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu meni mukavasti lapsiperheaktiviteettien merkeissä, ihan piristävästi kaikenkaikkiaan. On ollu jotenki tosi väsy olo ja vähän mielikin maassa viime aikoina mutta nyt taas tuntuu onneksi valoisammalta. Ylihuomenna järkkäillään Tupperware-kutsuja ja pitäis vähän jotain niitä varten alkaa järkkäillä..

Tuore mahamitta on mulla itsemitattuna 102, terkka mittas viime vkolla 97... Yllättävän pienet mitat siihen nähden että maha näyttää kyllä tosi isolta.. ilmeisesti sitten on tosiaan tossa niin edessä että sen vuoksi on muhkean oloinen.. Painoa on tullu joku 8kg eli samoja lukuja ku viimeks. Mullahan on noiden sokereiden kanssa ollu pientä häikkää eli kuulemma tavoiteltavaa olis ettei juuri enempää tuliskaan. Saas nähdä pystyykö siihen ku tuntuu et nälättää koko ajan kamalasti..

Tässä mun listaa sairaalakassi-gallupiin:

-vauvan vaatteet kotimatkalle (body, jalkaterällinen gollege-puku, hattu, hanskat, vauva-wrappi)

-turvakaukalo ja harsoliina autoon häikäisynestoon

-muutama vaippa varalta (ei kai tarttis periaatteessa olla)

-eväitä synnytykseen (mysipatukat, mehut, suklaa...)

-kamera

-vauvakirja, kynä, paperia

-äitiysneuvolakortti

-omat varavaatteet kotimatkalle mukaanlukien imetysliivit

-shampoo, hoitoaine, hammasharja jne omat hygieniatuotteet

-huulirasva

-panadolia

-rintakumit

-liivinsuojat

-kk-siteet

Ja nyt ei muuta ku leppoisaa loppuvkoa!

Päivikk11 34+4 (hui, enää reilu kk laskettuun aikaan...)

Vierailija
14/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

navan kohdalta mitattuna on 104,5 cm, eli ihan kiitettävästi. Mulla kans maha riippuu alhaalla, napa osoittaa kohta lattiaan ;))) ja aivan järkyttävä kasvu on tapahtunut parissa viikossa, nyt takki jo kiristää..tulis lämpimät ilmat ni ei tarviis takkia laittaa kiinni. Ja painosaldo tähän mennessä se 1,2 kg.

Mulle ei herkut maistu sit ollenkaan, mut jos laitat marinoituja oliiveja pöytään ni ne häviää sekunnissa. Eikä mulla enää oo edes sitä sinappifetissiä. Ei mun tee mieli mitään, syön kyllä normaalisti mut normaalia tulisempia ruokia. Eikä närästä yhtään.OUTOA.

Sairaalakassiin pakkaan vaan seuraavat: puhelin,laturi,astmalääkkeet, puhtaat alusvaatteet,hygieniatarvikkeet(hammasharjan, -tahnan, harja, dekkis ja pari ohutta sidettä). Muuta en ajatellut ottaa, mies saa tuoda loput jos joudun jäämään sairaalaan pitkäksi aikaa. Mä kun ajattelin tehdä samalla tavalla ku edellisen kerran, eli kotiutua mahdollisimman pian.

Vauvalle pakkaan seuraavat: body,paita ja housut, ohkaset tumput ja sukat, ohkasesti topattu plyysihaalari ja pipo. Autolla kun liikutaan ni ei tarvii muuta.

Nyt mun mikrokeitto ilmoitti olevansa valmis, joten poistun takavasemmalle.

kuumetta rv 34+2

Vierailija
15/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tää on sisällä mennyt pyykkiä pestessä, jalkapalloa pelatessa yms kun ulkona sataa eka vettä ja sitten räntää ja jäätä:/

Oon käynyt 2krt äitiyspolilla kasvukontrollissa kun vauva on aika pieni. Pikkasen oli kasvanut viime kerrasta kun maanantaina kävin mut yks mitta ei tarpeeks. Eli uudestaan taas ens to. Vauva liikkuu hyvin ja kaikki vaikuttaa muuten ihan normaalilta mutta on vaan pikkuinen. Painoarvio rv34+5 oli n. 2kg. Enää ei kuitenkaan edes esteltäis jos lähtis syntymään, on jo sen verran kokoa ja viikkoja kuitenkin. Tavallista neuvolaa ei tässä ole nyt ollutkaan muutamaan viikkoon kun käyn tuolla ja ens viikon käynti korvaa viimeisen lääkärineuvolan.

Mahan mitta oli 97cm ja tänään on RV 35 POKS****

Eli pienihän se on verrattuna teidän muiden mittoihin. Painoa on tullut n. 5kg.

Uskotaan ja toivotaan et vauva kuitenkin kaikinpuolin normaali ja kunnossa, kunhan vaan on pieni (kuten esikoinenkin, poika, syntyessään täysiaikaisena 2,6kg). Tämä tulokas on todennäköisesti tyttö:) Kohdunsuu on sormelle auki, mutta muuten kiinteä joten mitään merkkejä että synnytys ois piankaan ei vielä ole.

Laitettiin eilen pinnasänky makkariimme ja ihanalta näyttää:)

Herkkuja ja kaikkea ruokaa nautitaan täällä niin paljon kuin mieli tekee, tuskaillaan sitten painon pudotuksen kanssa joskus tulevaisuudessa.

G:Sairaalakassiin:

-omat vaihtovaatteet kotiintuloon

-omat hygieniatarvikkeet+särkylääkettä

-kännykkä+laturi

-neuvolakortti

Mies tuo sitten vauvanvaatteet ja turvakaukalon (joka vieläkin muuten ostamatta...)

Onko kokemuksia poliklinisesta synnytyksestä/muuten nopeasta kotiutumisesta? Jos kaikki menisi toivon mukaan hyvin, olisi mukavaa kotiutua jo päivässä yms. Miten tämä käytännössä?

Esikoinen syntyi maanantai-iltana klo 21 ja päästiin kotiin torstaina päivällä, aika pitkään siis (tai normia kai ensisynnyttäjälle?), vaikkei mitään erikoista ollutkaan.

Nollaneljä rv 35 ja esikoispoika 3,2v

Vierailija
16/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli helmikuussa 06 tyttäremme syntyi pe 17.26, oli pakko jäädä yöksi osastolle, ei ollut lääkäriä enää tavoitettavissa ja mun pitää pistää se hepariini 6 h istukan irtoamisen jälkeen. Mutta la ennen kello 11 sain lähtöluvan kotiin.

Samoin toivon käyvän nytkin, kaikki tietysti riippuu vauvan ja minun kunnostani, sekä mille päivälle synnytys sattuu - lasten lääkärin kiertoa ajatellen.

Ainakin täällä helsingissä on poliklininen synnytys toissynnyttäjälle mahdollinen, siitä kannattaa mainita heti synnärille mennessä. Mutta ei kannata hätiköidä jos kunto ei kestä, lääkäri sen kuitenkin viime kädessä päättää. Yötä vasten ei kuitenkaan kotiin päästetä.

Vierailija
17/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

masun ympärys on mulla 106cm ja viikot nyt 34+4. Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli edelleen siel ok. Hb 124, painoa on tullut lähtöön 5,4 kg ja SF-mitta oli 32. Neuvolatäti totes tuosta painosta, että oon itse laihtunut tän raskauden aikana. Aika yllättävää tuo on, mutta onneksi mulla oli alkuunsa parisen kiloa ylimääräistä, että eiköhän ne riitä sit imetystä varten, etten ihan kuihdu pois!

Supistukset menee ja tulee. Jännä, että iltaisin kun alkaa meneen yöpuulle niin supistukset yltyy. Mikähän siinäkin on ja se, että useimmat synnytykset käynnistyy yöllä?? Tänään kävelin neuvolaan ja ihan hyvältä tuntui - oli ihana saada raikasta ilmaa! Ehkä tää vauva vielä jonkin aikaa pysyy masussa ;-).

Sairaalakassia mä en oo pakannut. Viimeksi tein niin, että kirjoittelin listan valmiiksi ja pakkasin kassin sit kun lähtösupistukset alkoi. Näin oli jotain järkevää tekemistä ja vähän ajatusten harhautusta siinä supparien lomassa ja pysyin kotona vähän pitempään. Musta tuo oli hyvä tapa. Jos nyt tulee jotenkin äkkilähtö niin mies kyllä ehtii tuomaan tarvittavat kamat sit myöhemmin! Sen listan vois kyllä ehkä jo kirjoittaa... Tänään kävin ostamassa liivinsuojia ja maidonkerääjän. Nuo ainakin otan synnärille mukaan ja tietty imetysliivit.

Mullakin alkaa virallinen äippävapaa ylihuomenna. Kiva kun saa sit ihan " oikealla luvalla" olla vaan kotona :-). Pitäis vielä jaksaa töissä käydä siivoamassa pöytä ja luovuttamassa tää läppäri ja kännykkä.

Närästys on vaivannu mua öisin nyt tosi paljon ja Renniet on siirtyny lääkekaapista yöpöydälle :-). Ne onneks auttaa!

-satu rv 34+4

Vierailija
18/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollaneljälle:

Meidän kakkonen syntyi 20.10.2005 klo 00.35 ja kotiin lähdettiin klo 12 aikaan samana päivänä. Lääkärintarkastuksessa käytiin sitten parin päivän päästä vielä uudelleen. Tuo oli tosi hyvä kokemus ja kaikki meni todella hyvin. Olo oli synnytyksen jälkeen heti mitä mainioin. Hyvinkäällä ainakin tätä ehdotettiin heti kun menin synnärille, kun olin esitietoihin kirjoittanut haluavani mahdollisimman pian kotiin jos kaikki vaan menee hyvin. Nyt olen kirjoittanut tuon jo esitietolomakkeeseen toivomuksena :) Toivottavasti vaan kaikki sujuu hyvin :)

PP 33+3

Vierailija
19/43 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin tuo raja ylittyi, että jos alkaa syntymään, niin ei enää pysäytellä. Eikä tarvi enää kovin kummoisesti levätä. en nyt suursiivousta aio, mut ihanaa, kun voi edes yksinkertaisia pieniä hommia tehdä ja voi tuossa ulkonakin vähän käppäillä huoletta. (Mulla supistuksia tulee herkästi...)

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa tuli yks kipeä supistus. Oon huomannu, että mulla noita kipeitä supistuksia tulee tosi herkästi jos on stressiä. Mahan kiristelyä tulee sit liikkumisesta.

Polikliinisesta synnytyksestä on ollu puhe. Mä haluaisin kans niin kovasti mahd pian kotiin, mut tuskinpa tälläkään kertaa mahdollista. :( Edellisten kanssa oon ollu 5vrk ja se on kyllä pitkä ja kiduttava aika. Mulla tosin nousee ihan kauhee kuume aina 4. päivänä synnytyksestä ilmeiisesti maidonnoususta, joten ehkä ihan hyväkin, että oon silloin sairaalassa...

Ois vaan ne ekat 2vrk nin kätevää olla kotona, kun mulla vessaan menokin on niin hankalaa. Mulla alkaa suhista korvissa jo puolivälissä vessareissua ja kotona sinne vessaan on lyhyempi matka... Ja miehestäkin ois kotona enemmän apua.

Sairaalakassiin oon pakannut vauvan vaatteet ja itelle alushousut ja rintaliivit joita en nyt tarvitse. Heitän sinne sit lähtöhetkellä hammasharjaa, meikit, kameran yms.

Tänäänkin oon tuon 3,5v:aani kanssa kotona kaksin. Tehdään ruokia pakkaseen, kun tuo isäntä on muutes melko laiska ottamaan eväitä töihin. :) Ja sit ehkä uskallan pestä ikkunat.

Hulda 34+0

Vierailija
20/43 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna alkaa äippäloma ;)

Eilen illalla supisteli n. 1,5 tuntia tasaisesti 10 min. välein. Sitten rauhoittui. Yö oli kuitenkin levoton. Välillä supisti ja sit taas nukuin. Taitaa se vaan olla niin, että lähtölaskenta on tosiaan alkanut. Katsellaan ja odotellaan ;)

Kaverini kävi eilen viimeisessä ultrassa ja oli siinä jutellut kätilölle: " oon jo laittanut kaikki mekot ja muut tyttöjen vateet esille, kolmas tyttö on tulossa..." Kätilö oli pysäyttänyt ultran ja kysynyt, että " mitä? Olen kyllä toista mieltä... Haluatko katsoa itse" Hän ei kyllä tyttöä tästä saa..."

Jännitys säilyy siis loppuun asti! Rakenne ultrassa olivat veikanneet tyttöä! Noh, kolmen viikon sisällä asia selvinnee...

Nyt taidan ottaa aamu-unet.