Kuinka puhdistan peilin?
Mikrokuituliinalla olen saanut jotenkin puhtaaksi kun kostutan vedellä ja laitan shampoota. Luin vinkistä netistä. Kuitenkin näin peiliin voi jäädä pyyhkimisjälki ja jos ei jää niin jää sellaista pientä vaaleaa karvaa. Se ei ole minun karvaa.
Kommentit (34)
Kuten ikkunan. Käytä siihen tarkoitettua valmista ikkunanpesuliinaa tai kokeile fairya ja liinaa/sanomalehteä.
Kärcher ikkunanpesimellä samalla millä ikkunatkin. Ja nimenomaan Kärcher eikä muu.
Vierailija kirjoitti:
Arkijärjellä ajateltuna lasipintaiseen peiliin voisi soveltaa samoja periaatteita kuin ikkunanpesuun
Eipä apua tuosta vastauksesta.
Älä nyt usko kaikkiin nettivinkkeihin. Ei peiliin mitään shampoota tartte. Mikrokuituliina ja pari pisaraa vettä. Tosin nyt tarttet enemmän vettä, että saat shampoot pois.
Vierailija kirjoitti:
Kuten ikkunan. Käytä siihen tarkoitettua valmista ikkunanpesuliinaa tai kokeile fairya ja liinaa/sanomalehteä.
Eikö fairystakin jäisi pyyhkimisjälki. No kokeilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkijärjellä ajateltuna lasipintaiseen peiliin voisi soveltaa samoja periaatteita kuin ikkunanpesuun
Eli et osaa pestä ikkunoitakaan?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt usko kaikkiin nettivinkkeihin. Ei peiliin mitään shampoota tartte. Mikrokuituliina ja pari pisaraa vettä. Tosin nyt tarttet enemmän vettä, että saat shampoot pois.
Shampoo taisi toimia paremmin kuin lähikaupasta ostettu pesuaine mikä on tehty ikkunaa varten.
Itse olen peilit ja lasipintaisen pöydän puhdistanut Tolu ikkunanpesusuihkeella. Pyyhkimiseen olen käyttänyt talouspaperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pessyt kun kerrostalossa olen aina asunut.
Puhdas pyyhe, mikrokuituliina, vähän vettä fairya .
Tekniikallakin miten pyyhin on ilmeisesti väliä. Ei ympyrää vaan reunasta reunaan. Muuten jää pyyhkimisjälki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoo taisi toimia paremmin kuin lähikaupasta ostettu pesuaine mikä on tehty ikkunaa varten.
No en ole minä ikinä shampoota peileihin laittanut ja peilit pysyy puhtaana pari pisaraa vettä ja puhdas mikrokuituliina. Tosin ei niitä mikrokuituliinoja saa pestä muiden vaatteiden kanssa tai ne kerää pellavat,puuvillat yms kuituihin ja ne jää sitten pinnoille pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI kai sillä ole merkitystä, missä on asunut. Itsekin asunut/asun kerrostalossa, niin kyllä joka kevät tulee ikkunat pestyä. On iso homma, mutta kerran vuoteen tuon voi tehdä.
Ainakin vessan peilin hammastahnaroiskeet lähtee hyvin, kun pyyhkäisee märällä vessapaperilla ja kuivaa pisaroiden jäljet. Näitähän tulee anakin meillä peilin alaosaan, eikä kerrostu, kun usein pyyhkäisee. Muutoinhan se pysyy siistinä, tarpeen mukaan pölyt samalla kevytmenetelmällä pois.
Etikkaan kostutettu sanomalehtipaperi tai talouspaperi hoitaa homman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI kai sillä ole merkitystä, missä on asunut. Itsekin asunut/asun kerrostalossa, niin kyllä joka kevät tulee ikkunat pestyä. On iso homma, mutta kerran vuoteen tuon voi tehdä.
Itse en ihan joka vuosi jaksa mutta on silti aina onnistunut vaikka olenkin vain mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peili ei ole ikkuna, joten siihen ei saa laittaa pesuaineita. Vain ikkunaliina ja vettä.
Ostin jostain halpakaupausta näytönpuhdistus-ainetta 1€/pullo. Sitä vain suihkuttelen peiliin ja mikrokuituliinalla pyyhin. En ole koskaan ennen saanut noin puhtaaksi ja kirkkaaksi peilejä 👍