millainen ihminen soittaa 112, kun näkee eläimen
siis hui kauhea vaarallinen ilves tai susi.
eläimet kuuluu luontoon ja minusta ei tarvitse soittaa ellei tule omalle pihalle ja silloinkin vain siinä tapauksessa, jos on susi tai Karhu joka ei poistu.
ei ainakaan ilves mitään ihmiselle tee, söpö ja kaunis kissa eläin.
miten ihmiset järkytyy ja pelkään noin paljon eläimiä.
no ymmärrettävää, ettei koira ihmiset ainakaan ymmärrä kissa eläinten sielunmaisemaa.
toivottavasti yhtään eläintä tai Ilvestä ei tapeta turhaan vaan sen takia, että joku järkyttyy nähdessään eläimen.
suututtaa kun ihmiset ei tajua, että tämä maapallo ja luonto ei ole pelkästään meidän ja kyllä me saamme puolustaa reviriämme, mutta meillä on aina mahdollisuus valita mitä teemme eläimillä ei. ne puolustaa ja hyökkää vain uhattuina.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen soittanut pari kertaa 112, kun moottoritiellä on ollut useamman hirven lauma. Siinä nimittäin tulee ihmisille ja hirville rumaa jälkeä.
aåp. kuulostaa luonnosta vieraantuneelta.
sinä et ymmärrä. on eri asia, että jossain metsän laidalla kököttää elukka , moottori tie on moottori tie silloin vaaran uhka on sentään aito, jos hirvet jostain syystää jää siihen kököttää kuin porot.
hirvet harvemmin kuitenkaan jää seisoskelemaan moottoritielle, koska siellä on Meteliä ja jatkuvaa liikettä.
mutta mitä sinä niinku luulet, että poliisi voi tehdä jos tiellä on useita hirviä?
ihmiset koittakaa nyt käyttää omaa järkeä ja selviytyä elämästä ja hyväksyä, että maailmassa on eläimiä ja ne pitää ottaa huomioon.
ei niitä saa poistettua ihmisten alueelta kokonaan se on mahdotonta
eikä jokaista eläimtä
Opettele oikeinkirjoitus että tekstistäsi saa kunnolla selvää.
Täällä mun cityssä näkee paljon kettuja. Tuskin niistä ollaan soitettu hätäkeskukseen. Aika rasistista, jos sudet, ilvekset ja karhut ovat poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilves tappoi meidän kissan joka oli tarpeillaan talon vieressä.
no mitäs pidät ulkona, oma vika .
Naapurissa tappoi lampaan, sanotko samoin hänelle?
Vastaisitko kysymykseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mitäs pidät ulkona, oma vika .
Naapurissa tappoi lampaan, sanotko samoin hänelle?
kyllä, luonto on luonto. ei se ole yhtään sen eri asia lammas oli ruokaa ja Ilveksellä oli nälkä.
se lammas siellä aitauksessa on yhtä helppo saalis kuin ihmisellä se joka saa valita ottaako pizzaa kotiinkuljetuksella vai meneekö kauppaan lauantaina aamuna.
ei se pahuuttaan sitä syöny ole.
ja onhan se taloudellinen isku sille lampaan omistajalle tietysti, mutta se on voi voi.
Itse kyllä ilmoittaisin paikalliseen metsästysseuraan jos esimerkiksi näkisin villisikalauman. Vaarallisin eläin täällä maalla. Edes karhun kohtaaminen ei pelota yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mun cityssä näkee paljon kettuja. Tuskin niistä ollaan soitettu hätäkeskukseen. Aika rasistista, jos sudet, ilvekset ja karhut ovat poikkeus.
Kettu ei ole samanlainen petoeläin kuin susi, karhu tai ilves. Kettu kesyyntyy helposti ja sopeutuu kaupunkielämään.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä ilmoittaisin paikalliseen metsästysseuraan jos esimerkiksi näkisin villisikalauman. Vaarallisin eläin täällä maalla. Edes karhun kohtaaminen ei pelota yhtä paljon.
itsekin pelkäisin enemmän villisikaa kuin sutta tai Ilvestä.
minä varmaan ilveksen nähtyä ihailisin miten kaunis ja viisas eläin se on.
rakastan suunnattomasti erityisesti kissa ihmisiä jopa niin paljon, että melkein palvon niitä kuin egyptiläiset.
kissat on minulle erittäin rakkaita ja kaikki kissa eläimet luonnossa.
kissat on parempia kuin kuolaavat koirat.
kissat on kauniita ja itsenäisiä.
kissa ihmiset nuoli ylös, osoittakaa rakkautta..siis kissoille
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuhun kuin 112 voi soittaa, jos näkee susilauman liikkuvan esim. päiväkodin tai koulun lähellä? Esim. Itä-Suomessa se on arkipäivää.
No ei kai siitä tarvitse soitella yhtään mihinkään.
Sukulaistytön talon aidan vierellä oli karhu omakotitaloalueella jossa lapsiperheitä asuu paljon. Oli oikein että soitti, metsästäjät tulivat paikalle ja jäljittävät minne se oli mahdollisesti liikkunut.
Asun Itä-Suomessa täällä nimenomaan on pyydetty soittamaan 112 (ei edes muuta numeroa ole poliisisille ja palolaitokselle) susista ja karhuista tai jos eäin on hädässä tai tarvitaan apua. Asun Saimaalla ja täällä palolaitos pelastaa eläimiä vedestä ja jäältä ja eiköhän ne ole tulleet jonkun soiton perusteella.
Ja en ymmärrä ap. logiikkaa tai pointtia, miksi 112 ei saisi soittaa, kun sen toiminta perstuu juuri kansalaisten auttamiseen ja palveluhalukkuuteen. Näin itse ajattelin ja tiedän mistä puhun.
Todennäköisesti joku virheä joka ei ole luontoa nähnyt.
Olin siellä pitkään töissä ja enkä muista kenenkään soittaneen, nähneensä vain eläimen. Eiköhän aloitus ole vain ap. kuvittelua, ihmisten niin tekevän, eikä perustu mihinkään faktaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö silloinkin oikea osoite ole poliisi, koska poliisi ja metsästysseurat tekevät yhyeistyötä, jos villisika liikkuu pihoilla ja yleisillä paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vielä on Suomen metsissä 20 000 kissaa kodittomana kuljeskelemassa ja lisääntymässä. SE oo suuri häpeä suomalaisille.
Sun asiasi on huolehtia kissastasi. Älä laske ulos vapaana kuljeskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jeeees! 💪😂
Vierailija kirjoitti:
Huonovointisista ja sairaista ketuista pitäisi ilmoittaa, jos ne kantavat rabiesta.
Vierailija kirjoitti:
Asun Itä-Suomessa täällä nimenomaan on pyydetty soittamaan 112 (ei edes muuta numeroa ole poliisisille ja palolaitokselle) susista ja karhuista tai jos eäin on hädässä tai tarvitaan apua. Asun Saimaalla ja täällä palolaitos pelastaa eläimiä vedestä ja jäältä ja eiköhän ne ole tulleet jonkun soiton perusteella.
Ja en ymmärrä ap. logiikkaa tai pointtia, miksi 112 ei saisi soittaa, kun sen toiminta perstuu juuri kansalaisten auttamiseen ja palveluhalukkuuteen. Näin itse ajattelin ja tiedän mistä puhun.
Siksi sinne ei soiteta eläimistä turhaan että se RUUHKAUTUU. Tajuatko mummo?
Roosa kuopiosta pelästy kun verkkoaidan takana on Ilves🤣
Niistä on pyydetty ilmoittamaan. Piste.