Raskausviikkoja 13 ja aamulla valui verta :(
Kävin aamulla vessassa ja huomasin, että minusta tuli verta. Sitä ei tullut kuin ehkä pari lusikallista, mutta tuli kuitenkin.
Tarkoittaako se nyt, että keskenmeno alkaa? Soitin ensiapuun, eivät ota sinne, koska lääkäri ei osaa tutkia tällaista. Nyt odottelen gynegologin soittoa, jos sinne pääsisi.
Mihin ihmeeseen menen, jollen sinne pääse? On se kumma, kun edes lääkäriin ei pääse, kun sitä tarvitsee!
Täytyyhän mun saada tietää mitä mun kohdussa tapahtuu!!??
Kommentit (30)
Mutta täällä siis alkuraskauden aikana ei ole äitipolille mitään asiaa, vaan kaikki ongelmat hoidetaan neuvolassa ja gynepolilla. Äitipolille pääsee vasta sen " keskenmenorajan" jälkeen. Poikkeuksena kroonisesti sairastavat äidit, joiden raskautta seurataan tarkemmin. He ovat äitipolin asiakkaita alusta saakka.
Toki siis sama sairaala kyseessä, mutta eri osasto ja eri lääkärit.
t. 10
Sydän syrjällään täällä jännitän ettei olisi keskenmenoa. Minäkin vuodoista kärsinyt mutta en onneksi keskenmenoista.
Ultraan siis pääsin ja tutkittiin puolisen tuntia ja kaikki ok. Ei tullut kohdusta verta vaan emättimen seinämästä, ilmeisesti paikasta, josta lääkäri pari päivää aiemmin oli näytteen ottanut. Sain emätinpuikkoja, jotka rauhoittavat tilanteen.
Mullakin oli kauhunpäivät esikoista odottaessani samoilla viikoilla kun tuli veristä vuotoa viikon verran. Np-ultrassa olin jo käynyt joten tiesin ettei ole tuulimuna. Oli heinäkuu enkä päässyt mihinkään lääkäreille, gynepolilla sanoivat vaan että joko menee kesken tai sitten ei mutta ei kannata lähteä sairaalaan vielä noilla oireilla.
Sain Elleistä huojentavaa tietoa että rv 12-14 alkaa monesti kohtu kasvaa niin voimakkaasti, että sieltä vatsanahan ja kohdun välisistä kudoksista tihkuu verta, ja mitäpä muuta kautta se ulos tulisi. Myöhemmin kun juttelin asiasta kavereille niin moni sanoi kokeneensa ihan saman. Lienee siis aika yleistä. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin loppuun asti =).
On hieno saada tukea ja kuulla, kun muilla on ollut samaa. Toivon itsekin, että kaikki menee hyvin, lapsi on erittäin toivottu ja odotettu!
kun mulla on kans vko 13 ja kahdesti tullut vuotoa enempi kerralla, sitten loppunut(vko 8 ja 11) ja nyt parina päivänä vähäistä vuotoa....ja olen käynyt neuvolan ultrassa jonka mukaan kaikki ok, mutta ei ole edes ehdotettu menoa mihinkään tutkimuksiin et mistä vois vuoto johtua :(
Olishan se kiva jos vaikka syyn vuoteluihin saisi selville, jos johtuu ihan jostain sellasesta asiasta että ei sitten tarvitsisi olla koko ajan huolissaan että kesken on menossa..ei ole kivaa tämä...ei ollenkaan, kun saa olla koko ajan " varpaisillaan" :(((....Toivottavasti sinulla AP oli kaikki kunnossa :)
Tyhjennys tehtiin sitten gynepuolella seuraavana päivänä :(