Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini sanoi minun vihaavan itseäni, vaikken ole mitään sellaista sanonut

Vierailija
20.02.2026 |

En ole koskaan käyttäytynyt millään tavoin itsetuhoisesti, enkä yrittänyt vahingoittaa itseäni. Olimme juuri keskustelleet koulukiusaamisesta, johon ei puututtu, sekä sen aiheuttamasta vihasta. 

Tuollainen yllättävä, irrallinen väittämä ilman minkäänlaisia perusteluja oli todella pysäyttävä. Miten yleistä tällaisten heittojen viljely terapeuttien keskuudessa on?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siltä terapeutilta on ihan lupa kysyä mitä tarkoitti jollain sanomallaan.

Ei sillä terapeutilla mitään kristallipalloa ole. Jos menee terapiaan, pitää saada suunsa auki. Nyt jos koskaan kannattaa opetella se, että, jos jokin asia jää häiritsemään sinua, ota se heti puheeksi asianomaisen kanssa ja vaadi vastauksia/keskustelua (sitä vartenhan se terapia on!)

Mutta on kristallipallo kertomaan, että sinun äitisi on ihan p*ska ja selkeästi vihaat itseäsi? Logiikka?

Ja sä uskot kaiken mitä ap täällä kertoo? 

En ole mielestäni kertonut mitään, minkä kertominen minua erityisesti hyödyttäisi, tai palvelisi minulla jotakin muuta tarvetta tai piirrettä, kuten narsismi. Miksi siis kukaan kertoisi asioita, jotka eivät häntä millään tavoin hyödytä?

Äidistäni en ole tässä ketjussa puhunut mitään:

Ap

Vierailija
42/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään itsereflektiokykyä.

Eli miten tässä nyt pitäisi sinun mielestä itseteflektoida sitten? Kerro, niin opettelen.

Ap

Otitko asian puheeksi silloin kun terapeuttisi näin sanoi? Ja miksi haet asialla huomiota täällä etkä siellä vastaanotolla? Me ei olla oltu siellä kuuntelemassa koko keskustelua mitä olette käyneet vaan kuulleet ainoastaan SINUN version asiasta.

Istunto päättyi seuraavan asiakkaan tullessa paikalle. Aivan varmasti kysyn. 

Ap

Älä jaksa trollipelle. 

No summeri soi ja seuraava asiakas tuli sisään. Itse sinä pelle olet:

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanoo jotain, mitä ei täysin ymmärrä tai mistä ei ole samaa mieltä, niin paras vaihtoehto on tulla vauvapalstalle valittamaan. Ei suinkaan keskustella sen henkilön kanssa. 

Kuten mainitsin, istunto päättyi seuraavan asiakkaan tullessa paikalle. Olisin tietysti voinut hänen kuultensa asiaa terapeutilta kysellä,

Ap

Puhut pas..a. Kukaan ei tule sinun istunnolle tuosta noin vaan. Kukaan seuraava asiakas ei lampsi ovesta sisälle kun sinulla on vastaanottoaika. No, ehkä Porvoossa toimitaan toisin?

Vierailija
44/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä terapeutilla mitään kristallipalloa ole. Jos menee terapiaan, pitää saada suunsa auki. Nyt jos koskaan kannattaa opetella se, että, jos jokin asia jää häiritsemään sinua, ota se heti puheeksi asianomaisen kanssa ja vaadi vastauksia/keskustelua (sitä vartenhan se terapia on!)

Mutta on kristallipallo kertomaan, että sinun äitisi on ihan p*ska ja selkeästi vihaat itseäsi? Logiikka?

No mitä minulta kysyt? Kuten jo kirjoitin, niin se on ap'n saatava suunsa auki ja kysyttävä miksi sanoi noin (jos edes sanoi). Täältä niitä ratkaisuja ei asiaan tule.

Ap avaa sanaisen arkkunsa esseen muodossa jo tänä iltana.

Ap

Vierailija
45/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään itsereflektiokykyä.

Eli miten tässä nyt pitäisi sinun mielestä itseteflektoida sitten? Kerro, niin opettelen.

Ap

Otitko asian puheeksi silloin kun terapeuttisi näin sanoi? Ja miksi haet asialla huomiota täällä etkä siellä vastaanotolla? Me ei olla oltu siellä kuuntelemassa koko keskustelua mitä olette käyneet vaan kuulleet ainoastaan SINUN version asiasta.

Istunto päättyi seuraavan asiakkaan tullessa paikalle. Aivan varmasti kysyn. 

Ap

Älä jaksa trollipelle. 

No summeri soi ja seuraava asiakas tuli sisään. Itse sinä pelle olet:

Vastaanotot ei toimi noin. Tietäisit, jos olisit ikinä edes sellaisella käynyt.

46/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti selitti huonosti, jos logiikka ei auennut. Kannatta kysyä.

Usein kannamme mukanamme meihin kohdistettuja tunteita tai tunteettomuutta. Ehkä ap suhtautuu itseensä samalla tavalla, kuin miten häneen on suhtauduttu. Kylmästi?

Ehkä terapeutti tarkoitti jotain tällaista. Kannattaa kysyä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
47/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanoo jotain, mitä ei täysin ymmärrä tai mistä ei ole samaa mieltä, niin paras vaihtoehto on tulla vauvapalstalle valittamaan. Ei suinkaan keskustella sen henkilön kanssa. 

Kuten mainitsin, istunto päättyi seuraavan asiakkaan tullessa paikalle. Olisin tietysti voinut hänen kuultensa asiaa terapeutilta kysellä,

Ap

Puhut pas..a. Kukaan ei tule sinun istunnolle tuosta noin vaan. Kukaan seuraava asiakas ei lampsi ovesta sisälle kun sinulla on vastaanottoaika. No, ehkä Porvoossa toimitaan toisin?

Terapeutti ryntäsi eteiseen avaamaan oven summerin soidessa. Siinä yhteydessä siirryin luonnollisesti itsekin eteiseen.

Ap

Vierailija
48/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeuttini on yrittäjä, vastaanotto tavallisessa kerrostalohuoneistossa. Paikalla ei muita kuin terapeutti ja asiakas. Silloin terapeutti avaa oven. Muuta henkilökuntaa ei ole.

Ap

Vierailija
49/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Terapeutti ryntäsi eteiseen avaamaan oven summerin soidessa. Siinä yhteydessä siirryin luonnollisesti itsekin eteiseen.

Ap

Höpö höpö. Terapiat lopetetaan niin että seuraavan tuloon on aikaa edellisen poistua rauhassa. Eikä terapiaa ikinä lopeteta niin että kesken kaiken terapeutti menee avaamaan toiselle jo ovea. Ja jos menisikin, niin käskisi odottaa vuoroaan. Äsken myös sanoit että seuraava asiakas tuli ovesta sisään ja nyt tarina jo muuttuikin niin että soitti ovikelloa..

Vierailija
50/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kannamme mukanamme meihin kohdistettuja tunteita tai tunteettomuutta. Ehkä ap suhtautuu itseensä sam

Hän ei selittänyt lainkaan, vaan naurahti mutta sinähän vihaat itseäsi, johon vastasin, etten minä vihaa itseäni. Olisi ollut mukavaa kuulla, miten hän olisi tuon möläytyksensö selittänyt. Valitettavasti summeri soi ja seuraava asiakas tuli sisään.

Sp

Vierailija
51/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Höpö höpö. Terapiat

Itse olet höpö höpö. Oltiin yliajalla ja siksi seuraava asiakas tuli, kun minä olin vielä paikalla. Yleensä näin ei ole.

Ap

Vierailija
52/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeuttini on yrittäjä, vastaanotto tavallisessa kerrostalohuoneistossa. Paikalla ei muita kuin terapeutti ja asiakas. Silloin terapeutti avaa oven. Muuta henkilökuntaa ei ole.

Ap

Toki mutta jos tällainen tilanne olisi oikeasti sattunut niin hän olisi ovella sanonut seuraavalle että edellinen istunto on kesken, odota vuoroasi ja sulkenut oven.

53/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkat ensi tapaamisella ja kysyt! Jos et saa järkevää vastausta, lopeta terapia.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
54/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toki mutta jos tällainen tilanne olisi oikeasti sattunut niin hän olisi ovella sanonut seuraavalle että edellinen istunto on kesken, odota vuoroasi ja sulkenut oven.

No hän ei jostain syystä näin sanonut. Täytyy kysyä siitäkin siinä mielissä.

Ap

Vierailija
55/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

No jatkat ensi tapaamisella ja kysyt! Jos et saa järkevää vastausta, lopeta terapia.

Saatan vaihtaa terapeuttia jo ennen seuraavaa tapaamista. Kysymykset kysyn tänään.

Ap

Vierailija
56/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeutti oli samanlainen, täysin asiaton ja kontrolloiva. Sanoi, että minun pitää ottaa ero ja alkaa flirttailemaan miehille ruokakaupassa. Jesus mikä hullu. Kannattaa heti lähettää viesti, että lopetat terapian. Älä anna rahojasi tuollaiselle.

Hän myös haukkui mm. äitini täysin lyttyyn vaikka ei ollut ikinä häntä tavannutkaan.

Toki terapeutti voi nähdä sellaista mille sinulla on sokea piste.

Mutta kieltämättä tuollainen toisen arvioiminen kuulopuheiden perusteella on yhtä ammattitaidotonta kuin olisi jonkun diagnosointi tapaamatta häntä ikinä. Ei anna oikein ammattimaista kuvaa terapeutista.

Vierailija
57/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kannamme mukanamme meihin kohdistettuja tunteita tai tunteettomuutta. Ehkä ap suhtautuu itseensä sam

Tämä minullakin kävi mielessä, itseään voi vihata vaikkei sitä itse tiedosta, se on juuri sisäänpäinkääntynyt vihan suuntaus.

Vierailija
58/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut hänelle, miten välillä hemmottelen itseäni ja hyvitän näin joitain lapsuuden vaillejäämisiä. Sekään ei hänen mielestään ollut hyvä juttu.

Ja miksi itseään vihaava ihminen eläisi terveellistä elämää, harrastaisi paljon liikuntaa, kävisi hieronnoissa ja pyrkisi muutenkin olemaan itselleen hyvä? Olen kertonut hänelle nämä.

Ap

Vierailija
59/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeutti oli samanlainen, täysin asiaton ja kontrolloiva. Sanoi, että minun pitää ottaa ero ja alkaa flirttailemaan miehille ruokakaupassa. Jesus mikä hullu. Kannattaa heti lähettää viesti, että lopetat terapian. Älä anna rahojasi tuollaiselle.

Hän myös haukkui mm. äitini täysin lyttyyn vaikka ei ollut ikinä häntä tavannutkaan.

Toki terapeutti voi nähdä sellaista mille sinulla on sokea piste.

Mutta kieltämättä tuollainen toisen arvioiminen kuulopuheiden perusteella on yhtä ammattitaidotonta kuin olisi jonkun diagnosointi tapaamatta häntä ikinä. Ei anna oikein ammattimaista kuvaa terapeutista.

No ei ole sokea piste, mutta en mennyt sinne äitiäni haukkumaan. Se ei hyödytä mitään. Ja entä jos itse olisin ollut väärässä äidistäni ja minun näkökulma asioihin oli väärä? Siis miksi alkaa pilaamaan meidän välejä vielä lisää. Miksei hän koittanut vaikka nähdä asioita positiivisemmasta näkökulmasta? Ei vaan, että "no tuo on kyllä ihan ala-arvoinen ihminen enkä ole ikinä mitään noin hirveää kuullut". Eikä terapeuttisempaa olisi jotain tyyliin "äitisi varmasti rakastaa sinua, mutta hänellä on omia ongelmia". Noh en tiedä en ole terapeutti.

Vierailija
60/74 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa terapeutti yrittää vetää eri naruista?

"Vihaat itseäsi"

"Sinua on käytetty hyväksi"

ja sitten kuuntelee miten asiakkaat reagoivat.

Ehkä moni alkaa avautua. Terapeutti voi yrittää luoda kuvaa että ymmärtää miten potilas ansaitsisi parempaa.

Noin tosiaan narsistitkin voisivat tehdä mutta terapeutti voi puhua työn puolesta.

Tuossa pitäisi juuri olla se avoimuus mukana. Terapeutti ei ole mikään erehtymätön ylijumala kenen sanat kannattaa ottaa pureksimatta sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä