Jos pidätte intialaisia tervetulleina, ette ole joutuneet asumaan vierusnaapurina
Toisessa keskustelussa joka hävisi, monet piti intialaisia tervetulleina koska eivät niin usein syyllisty rikokseen ja käyvät usein töissä.
Mutta itse jouduin muuttamaan pois edellisestä asunnosta kun vierusnaapuriksi tuli intialainen, aamusta iltaan joka päivä katseli sarjoja erittäin suurella äänenvoimakkuudella. Niin kovalla että heräsin unesta siihen ääneen. Ei kuunnellut valituksia ja taloyhtiö voimaton. Lopulta jouduin muuttamaan pois.
Hyvä esimerkki siitä miten ei vielä tiedä mitään haitoista ellei joutunut asumaan vierusnaapurina.
Kommentit (114)
Juu, mutta et voi yleistää tuota kaikkiin intialaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän maahan muuttoa kannattaa hyvillä alueilla asuvat jotka ei itse joudu kokemaan haittoja.
Autopaikkojen oosalta myös ongelmallista, Intiassa taloyhtiön säännöillä ei niin väliä vaan voi hyvin jättää toisen paikalle.
Asun pk-seudulla hyvällä alueella, enkä halua enää yhtäkään mmuuttajaa suomeen, päinvastoin kaikki ulkomaalaiset saisi mun puolesta lähettää takaisin omiin maihinsa.
Minäkin asun pk-seudulla hyvällä alueella, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että maahanmuuttajia asuu naapurustossa. Ovat ihan kunnon väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani Suomessa asuvat intialaiset ovat vähintään maistereita, yleensä kuitenkin tohtoreita, mm. erilaisia tutkijoita ja asiantuntijoita, yliopistoyhteisö.
Sisareni rivitaloyhtiössä asuu jo 3 perhettä (8 asunnon yhtiö), asuntojen hinnat halvimmillaan kuitenkin yli 400 000e. Eivät he mitään ihan köyhälistöä ainakaan ole. Aina asunnon tullessa myyntiin seuraava perhe ostaa. Ovat kovia tekemään talkootöitäkin, haravointia ja pihojen siivousta.
En haluaisi omistaa asuntoa tuossa yhtiössä. Kohta ovat enemmistönä. Ovat ilmeisesti verkostoituneet. Saamalla enemmistön, voivat keskenään päättää yhtiön asiat.
Intialaiset paskoo nurkat. Joku maaninen juttu niillä.
Intialaiset koen enimmäkseen hankaliksi, ovat musta laisiin verrattavaa sakkia. Epärehellisiä huijareita. Onneksi kumpaakaan sorttia ei asu naapureina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani Suomessa asuvat intialaiset ovat vähintään maistereita, yleensä kuitenkin tohtoreita, mm. erilaisia tutkijoita ja asiantuntijoita, yliopistoyhteisö.
Sisareni rivitaloyhtiössä asuu jo 3 perhettä (8 asunnon yhtiö), asuntojen hinnat halvimmillaan kuitenkin yli 400 000e. Eivät he mitään ihan köyhälistöä ainakaan ole. Aina asunnon tullessa myyntiin seuraava perhe ostaa. Ovat kovia tekemään talkootöitäkin, haravointia ja pihojen siivousta.
En haluaisi omistaa asuntoa tuossa yhtiössä. Kohta ovat enemmistönä. Ovat ilmeisesti verkostoituneet. Saamalla enemmistön, voivat keskenään päättää yhtiön asiat.
Intialaiset työntää aina paikalliset ulos. Heiluttelee päätä ja hymyilee. Muttei hyväksy muun maalaisia.
Koko talo lemuaa kauheille mausteille kun tekevät ruokaa. Pahin kaikista on garam masala . Yök.
Mä en halua asua intialaisten naapurina. Enkä halua niitä Suomeen ollenkaan. Pidän Intiaa hyvin pahana ja vastenmielisenä takapajuisena maana.
Ulkomaalainen tai ei, itsellä kokemusta vain riehuvista kantiksista mulle kaikista pahin naapuri ollut nuori vastaomilleen muuttanut opiskelija/työtön: aamusta iltamyöhään ja yöhönkin pauketta, kolinaa, pamahduksia, huutopuhetta/kälätystä, bassonjumputusta yms yms. Ja näitä kauhunaapuri nuoria ollut useita naapureina ja kaikki samanlaisia kun ei välitetä yhtään mistään on vain oikeuksia....
Silloin kun asuin kerrostalossa Helsingissä, seinänaapurina oli supisuomalainen tunnetun suvun jäsen. Soitti usein jotain 70-luvun sähköurkuja volymit kaakossa. Välillä kun tulin kotiin, huuteli myös postiluukustaan jotain käsittämättömiä huudahduksia perinteisestä kukkuusta johonkin englanninkielisiin kirosanoihin ja selostuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Huomattu myös junassa, viimeinen kerta kun matkustin edullisessa luokassa oli kun joku intialainen soitti puhelimestaan kovalla äänellä intialaista musiikkia koko 4h junamatkan... En suostu enää muuhu kuin extra-luokkaan
Tuossa kulttuurissa ei asumisrauhaa tai muutakaan toisten ihmisten rauhaa tunneta.
Mä olisin sanonut konnarille asiasta. Itse tulin juuri junassa missä joku suomalaisukko kuunteli olympiahiihtoja täysillä, ei vissiin ollut koskaan kuullutkaa kuulokkeista...
Se on sama juttu Persujen sekä muiden " vesipäiden" kanssa. Sekä sammettihameisten, allnpeiden ja uskovaisten kanssa. Meteliä piisaa kuin lätkänvahtajilla.
Minkä maalaiset ovat hankalimpia siellä pk-seudulla, Vantaa, Espoo, Hki? Vai kaikki ok?
Vierailija kirjoitti:
Koko talo lemuaa kauheille mausteille kun tekevät ruokaa. Pahin kaikista on garam masala . Yök.
On se sentään parempi kuin silakkapihvit tai kaalikeitto.
Vierailija kirjoitti:
Intia, maailman yksi saastaisimmista maista. Tulijat tuovat Suomeen täydellisen välinpitämättömyyden ympäristöstään. Heidät pitäisi ennen Suomeen tuloa viedä kahden vuoden kursseille miten ei roskata ympäristöä, kuinka käytetään vesivessaa ja muita asiallisia käyttäytymistoimintoja miten Suomessa toimitaan.
Eikä joukkoraizkailla naisia.
Minulla on muuttanut yläkertaan jpku suomalainen, jonka koirat haukkuu ja ulisee ja se kusettaa ne pihaan. Eikä sillä ole yöllä mitään hiljaisuutta muutenkaan. Niin kannattaako olla suomalainen naapuri?
Asuin monta vuotta Lontoossa intialaisen perheen naapurina. Kaikki olivat niin ujoja ja hiljaisia . Ei pahaa sanottavaa, mutta ihmisiä on joka junaan myös suomalaisissa. Ei se sen kummempaa ole.