Saatteko syödä tms rauhassa?
Onko tavallista se, miten mieheni ei ikäänkuin huomioi minun yksityisiä hetkiäni? Jos pesen hampaita, niin hän voi haluta alkaa keskustella juuri sillä hetkellä ja minun pitäisi puhua hammasharja suussa. Tai jos olen ostanut jonkin herkkuruuan ja syön sitä, niin mies tulee paikalle ja haluaa keskustella kanssani juuri sillä samalla hetkellä, kun syön ja minun pitäisi puhua, kun pureskelen sitä ruokaa.
Nämä ovat vain esimerkkejä, mutta minua tämä kaikki ahdistaa. Vauva-arjessa piti aina laittaa kaikki omat tekemiset ja tarpeet sivuun millä hetkellä hyvänsä, kun vauva sitä vaati. Eihän vauva pysty odottamaan, joten se oli normaalia. Aikuisen luulisi voivan huomioida toista niin, että antaa edes näitä joitain omia hetkiä. Vai olenko minä väärässä ja mies se normaalisti toimiva tässä? Toivon muilta perspektiiviä, että millaista parisuhteessa yleensä on tällaisten asioiden suhteen.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo hampaita harjatessasi puhumaan tuleminen on häiritsevää, eihän siinä voi vastata mitään. Mutta mitä herkkuruokaa sinä syöt yksin? Miksi ette syö yhdessä miehen ja lapsen kanssa?
Miksi ihminen ei saisi välillä syödä jotain omaa herkkua ihan itsekseen? Onko naisilla oikeus syödä aina vain miehen ja lapsen läsnäollessa? Ei saa koskaan esimerkiksi ostaa itselleen suklaapatukkaa kaupasta töiden jälkeen ja syödä sitä kotonaan ihan yksinään?
Suklaapatukka ei ole mitään herkkuRUOKAA. Minustakin on outoa, että ostetaan vain itselle herkkuruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan syödä ja pestä hampaat ongelmitta. Mutta jos katson telkkaria, mies tulee usein selittämään omiaan. Ei edes kysy, että sopiiko nyt tulla tai tulla mainoskatkoilla.
Miten telkkari voi olla tärkeämpi kuin omat läheiset?
Ymmärrän AP:ta. Nyt on ihanaa asua yksin. Näen miestä noin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän AP:ta. Nyt on ihanaa asua yksin. Näen miestä noin kerran viikossa.
Miten se voi riittää kummallekaan?
Tee lista herkuista, joita syödessäsi miehesi täytyy pitää suu kiinni. Hän voi kulloinkin tarkistaa listasta, milloin saa puhua ja milloin ei.
Niin, miksi olla perhe jos mitään ei halua jakaa eikä halua keskustella?