Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2-vuotiaan päiväkodissa aloitus

Vierailija
01.05.2007 |

Meidän tyttö aloittaa pian päiväkodissa kun täyttää kaksi vuotta. Kysyisinkin, miten muilla on mennyt, joiden lapset on aloittaneet juuri tuon ikäisenä. Eniten mua jännittää päiväunet, miten osaa niille nukahtaa ihan vieraassa paikassa? Tai syöminen, on niin surkea syömään, että mitenkähän tuolla.

Sitten en halua mitään kauheata riitaa, mutta kysyn silti, että onko teidän mielestä ihan kamalaa laittaa 2-vuotias päiväkotiin? Itse olen aivan sydän syrjällään ja valmis jo perumaan koko jutun ja elämään vaikka vedellä ja leivällä mutta sitten taas yritän miettiä järkevästi, että onhan lapsi nyt kuitenkin jo kaksivuotias ja monet menee jo alle yksvuotiaina ja silti niistä tulee ihan normaaleja. Mutta siis mitä ootte mieltä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en veisi varsinkaan tuolloin päivähoitoon.

ap

Vierailija
2/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jättävät lapsen kokopäiväisesti hoitoon parin päivän tutustumisen jälkeen ja se on tuon ikäiselle todella vähän. Muutaman viikon pehmeä aloitus niin ei tule takapakkia.

t. lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- en veisi varsinkaan tuolloin päivähoitoon.

ap

Vierailija
4/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinullakaan kun et ymmärrä, että lapset ovat yksilöitä ja jollain voi oikeasti käydä noin helposti.

Meillä toisella lapsella käynyt kaikki helposti ja nopeasti, ei ole ollut vierastuksia eikä mitään ongelmia jäädä hoitoon kenen kanssa vaan. Toinen taas on ollut niin takertuneena äitiin, että on ollut vaikea jättää missään vaiheessa kenenkään kanssa.

Vierailija
5/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka et siis todellakaan ole ap;)

Mikä olisi mielestäsi parempi ikä viedä? Itse olen ainakin tytöstä huomannut, että on nyt 1 v 9 kk - 1 v 10 kk välillä reipastunut tosi paljon eikä ole yhtään niin paljon äidissä kiinni kuin aiemmin. Ajattelin että takertumisvaihe on menossa jo ohi. Mahtaakohan tohon sitten tulla takapakkia?

Ap

Vierailija
6/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta - kun alkuvaikeuksista on päästy, niin positiivista on, että lapsi nykyään menee todella mielellään sinne kun on kavereita, puhe on kehittynyt huimasti samoin sosiaaliset taidot. Niin että hyvillä mielin olen toistaiseksi ollut. Ensimmäinen lapsi lähti 3-vuotiaana hoitoon ja sekin oli hyvä ikä, silloin oli ehkä vähemmän eroahdistusta. Se mikä on edelleen huono puoli, niin sairastaminen. On podettu vaikka minkälaista tautia, kotihoidossa ei juurikaan sairastanut.

Vierailija
7/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 1 vee tai 3 vee. En tiedä miksi, ehkä siinä on jokin tuollainen takertumisvaihe tms.

Vierailija
8/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka et siis todellakaan ole ap;)

Mikä olisi mielestäsi parempi ikä viedä? Itse olen ainakin tytöstä huomannut, että on nyt 1 v 9 kk - 1 v 10 kk välillä reipastunut tosi paljon eikä ole yhtään niin paljon äidissä kiinni kuin aiemmin. Ajattelin että takertumisvaihe on menossa jo ohi. Mahtaakohan tohon sitten tulla takapakkia?

Ap

Mutta mä en olekaan mikään ' asiantuntija' muutoin kuin omien lasten kohdalla, ja kyllä aika kamalaa olisi ollut juuri 2-vuotiaana viedä kun pahimmillaan en päässyt kauppaan tai edes vessaan ilman 2-vuotiastani...

Vierailija
9/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki lapset aloittaneet noin 2-vuotiaana päiväkodin ja hyvin se sujui.

Minä käytin kunnolla aikaa tutustumiseen ja totutteluun. Ja ensimmäiset hoitopäivät olivat vain muutaman tunnin.

Vierailija
10/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli kertakaikkiaan pakko palata edes osa-aikaisesti töihin että sain pidettyä työpaikkani (en asu Suomessa.) Oli tuolloin neljä päivää viikossa 5h kerrallaan. Kyllähän siinä pari kuukautta meni totuttelussa, mutta sitten alkoi menemään tosi kivasti. Tosin tuossa 2v. 8kk iässä tuli yhtäkkiä kausi, että poika ei olisi millään halunnut päiväkotiin, ja tätä kautta kesti muutaman kuukauden, sitten meni onneksi ohi.

Vierailija
11/11 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

inä käytin kunnolla aikaa tutustumiseen ja totutteluun. Ja ensimmäiset hoitopäivät olivat vain muutaman tunnin.

4