Tekisitkö täyttä työviikkoa reilu 500e palkalla?
Purra haluaa suomeen orjia, jotka keräävät risuja 8h päivässä.
Kommentit (46)
Ja hulluintahan tässä on, että siitä risujen keruusta ei ole kuin haittaa. Kenen metsästä ne kerätään? Haluuko metsänomistajat työttömien armeijaa päivittäin metsäänsä mylläämään? Mitä niillä risuilla, joita tuhannet ihmiset kerää, sitten tehdään? Levitetäänkö ne takaisin metsään ja kerätään taas uudelleen? Haluaisin vähän lisätietoa Riikalta.
Oon tehnytkin, vieläpä raskasta sellaista. Mutta työ oli mukavaa ja motivoivaa, lisäksi sai jonkinverran matkakorvauksia välillä.
Vierailija kirjoitti:
500e/h?
500e/pvä?
500e/vk?
Kuukaudessa tietenkin.
En TODELLAKAAN!!!! 12€/ h vähintään, jos urakka tai raskas työ, 15€/ ja. Olen palkkani ansainnut. Ilmaiseksi en töitä tee. Jos pakotetaan, työn laatu saat aa olla huono ja asiat menevät helposti rikki...
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnytkin, vieläpä raskasta sellaista. Mutta työ oli mukavaa ja motivoivaa, lisäksi sai jonkinverran matkakorvauksia välillä.
Siis teit 500e kuukausipalkalla täyttä viikkoa? Ja raskasta työtä?
Olen nuorena tehnytkin. Nykyään on vaikeaa päästä edes noihin hommiin.
T: Tuntematon
Jos elanto olisi siitä kiinni niin pakkohan se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin, riippuen tietenkin työstäkin.
Tuskinpa vaan.
Vierailija kirjoitti:
500e/h?
500e/pvä?
500e/vk?
Palkka ilmoitetaan kuukausi- tai vaihtoehtoiseti vuosituloina.
Työtön, johon tässä viitattiin, saa nettona 500 €/kk.
Orjuus on sellaista, josta ei makseta palkkaa. Hanki parempi koulutus.
Hyvässä kunnossa on pian metsänpohjat, kun siellä aletaan tarpomaan joukottain joka päivä. Tuleeko niihin bajamajat, vai paskooko porukka maahan? Metsäpalot tulee lisääntymään kun jengi siellä porukalla röökaa. Miten joku valvoo tätä kaikkea? Täytyy palkata jotain vahteja. Vai saavatko ne vahdit palkkaa, vai tekevätkö sitä ilmaiseksi? Silloin ei kyllä vahdeilla varmaan motivaatio riitä olla kovin tarkka.😅
Sama risurallatus jatkuu.
Valtio ei käytä 200 miljoonaa töiden järjestelyyn vuosi. Risuja ei edes kerätä koko vuotta.
Siis viikossa? Tottakai. Jos muuta ei oo tarjolla
Saako ne kerätyt risut pitää? Jos hommaa vaikka tutulta siirtolavan ja antaa viinapullon / tupakka-askin mieheen/ naiseen että ne kerääjät kippaa ne sinne. ja sitten hakettaa ne oman tuvan lämmitykseen.
Risut ovat energiapuuta. Tosin.... Saanti tollasena käsin tehtynä keruuna lienee niin pieni, että ei sitä varten kannata kuorma-autoa lähettää risuja hakemaan haketettavaksi. Mutta toki on ajatuksessa potentiaalia. Mutta vaatisi vähän suunnittelua ja panostusta työvälineisiin. Niin johan rupeisi kaukolämpökattilat porisemaan kotimaisella risulla.... Ööö no ainakin pari päivää / tuntia vuodessa. :D
Jos jossain kaupungin puistoalueella vaikka tippuu puista risuja maahan, eikö ne kaupungin puutarhatyöntekijät siivoa ne pois? Jos sen homman tekee joku orja, niin mitä se palkattu työntekijä sitten tekee?
Tekisin, riippuen tietenkin työstäkin.