Juho Loponen tappoi siskonsa 13-vuotiaana
Tämä on kammottava tapaus, palasi muistiin nyt Hesarin jutun nähtyäni. Olen vieläpä samoilta seuduilta kotoisin, niin siksikin tämä kosketti, vaikka en perhettä tunnekaan.
Väkisin tulee mieleen juttua lukiessa, että voiko muka tosiaan olla niin, ettei lapsuudenperheessä ole mitään vikaa ja vanhemmat ovat aivan tavallisia ja normaaleja kuten Loponen tuossa sanoo. Miten voi 13-vuotiaan päähän tulla tällaisia ajatuksia muka ihan tavallisessa perhe-elämässä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Moni lapsi on tappanut, jotkut jopa useasti. Nuorimmat tiedetyt tappajat ovat olleet 6-vuotiaita.
Niin. Esim. ne jotka pakotettu sotilaiksi...Ei liity tänne mitenkään.
En oikein tykkää, että tuosta oli tehty juttu Hesariin. Normalisoi tällaista.
Ei voi olla normaali perhe. Vähintäänkin tunnekylmyyttä tms.
Omalta sisaruksesta tullut vielä aikuisenakin tappo uhkauksia, niin pärjännee ilman minuakin.
Olihan se Eveliina Lappalainen kaunis tyttö, jonka toinen teini tappoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollutkaan huumeidenkäyttäjä vielä. Ihan natuna alkoi murhaajaksi. Mitä poikien päässä jo on näin pahasti vialla?
Y-kromosomi on letaali.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan haluttu työkaveri.
Anonkin joku (PS) halusi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla normaali perhe. Vähintäänkin tunnekylmyyttä tms.
Yleensä se on isä.
Psykopatia liittyy aivojen poikkeavaan rakenteeseen, jonka syytä ei tunneta.
Onhan näitä, esimerkkejä: https://theweek.com/articles/465295/5-notorious-sibling-killers-through…
Vierailija kirjoitti:
Jos uhri olisi poika, ei olisikaan tehty 😉
Sisarusten välisestä väkivallasta puhutaan liian vähän. Monesti taustalla on monenlaisia sosio-ekonomisia ongelmia ja ylisukupolvista elämänhallinnan ongelmaa.
Itsekin kasvoin tunnekylmän ja väkivaltaisen veljen kanssa. Koin pelkoa ja väkivaltaa päivittäin. Perheessä niin paljon kaikenlaisia ongelmia eikä vanhemmilla keinoja kasvattaa kun itsekin rikkinäisistä lähtökohdista molemmat.
En tiedä taustoja, mutta harvoin ns. normaalista perheesta lähtöisin oleva kykenee tuollaiseen tekoon. Taustalla varmasti jotain vakavia ongelmia perhedynamiikassa. Vaatii jonkinlaista empatiakyvyttömyyttä jos toisen hengen riistää. Kyllä 13- vuotias jo järjellä ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin.
Joo säälikää häntä huh mikä sankari.
Psykopaatti.
family i had niminen dokkari kannattaa katsoa.
Minä olen ikäni rakastanut kauhuleffoja ja väkivaltaisia sarjoja mm narcos, breaking bad jne, enkä pysty edes kärpästä listimään.
N 43
Oikeusvaltiossa tuo olio istuisi kuolemansellissä ja tai 24h päivästä pienessä kopissa ikuisesti.
Suomessa se on kokemusasiantuntija
"Kyllä 13- vuotias jo järjellä ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin."
Ellei sitten ole huumeissa. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti.
family i had niminen dokkari kannattaa katsoa.
Minä olen ikäni rakastanut kauhuleffoja ja väkivaltaisia sarjoja mm narcos, breaking bad jne, enkä pysty edes kärpästä listimään.
N 43
Joku tarve tai syy tuohon on, eikä mikään hyvä. Turruttaa väkivaltaan. Kannattaisi pyrkiä ihan muuhun suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsää journalismia jos mistään epätyypillisestä ei saa tehdä juttuja siinä pelossa että ne asiat normalisoituu. Itse ainakin luen mieluiten juuri sellaisista asioista ja ilmiöistä jotka ei ole mitenkään normaaleja.
Kateus. Hyvin tavallinen syy. Selittää osan omistakin ongelmista työelämässä ja muualla. En sentään ole erityisen kaunis.