Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (1344)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TIEDOTUS: Aion jatkossakin ostaa Bypiaksen tuotteita. Lupaan boikotoida muita suomalaisia suunnittelijoita ja vaatevalmistajia sekä tässäkin ketjussa mainittuja kilpailijoita. Boikotoin myös näitä toimittajia ja aiheeseen liittyviä avautujia sekä somettajia. Niin paljon ***uttaa tämä jeesustelu ja p***anjauhaminen. Haluan nauttia Bypiaksen esteettisyydestä ja liihotella pellavamekoissani jatkossakin. Ja ennen kuin alatte nimitellä mua Piaksi, niin antakaa olla. EN OLE PIA, mutta haluaisin olla, kuten moni muukin teistä.
Nyt sinulla menee vähän liian lujaa. Moni haluaisi olla Pia? Nyt jotain tolkkua tuohon höpötykseen.
Sanoisin, että aika harva haluaisi olla Pia tänään, 27.2.2026. 😁
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen tästä Piasta Kaisa Liski. Valhetta(ko) koko nainen? Ihmiset on niin helppo höynäyttää, kollektiivisesti ostetaan ylipainosena väljää pellavaa ja ollaan ylihintasilla tuotteilla muka aallonharjalla? Suututtaa tää koko homma, jos totta. Taitaa miljoonabisnes ajautua nopeasti alas, konkurssit iskea ja kenties rikostutkintakin päälle. Käy kuin Liskille.
Mikäli olisi puhtaat jauhot pussissa, olisi Pia tullut median eteen vakuuttumaan, että bisnes on hänen omaansa ja esitellyt tuotantoketjun jne. Nyt ei tunnu siltä.
Kiinteistäkuningatar Kaisa Liski fanitti jossakin vaiheessa Bypiasia. Hän sai kaiketi ilmaisia vaatteita siitä hyvästä. Eikö HS:n viime vuoden jutussa tituleerattu Piaa pellavakuningattarena? Tässä yhteydessä on hyvä muistaa myös naisten- ja sisustuslehtien hypetys tästä yrityksestä. Miten kritiikitöntä journalismia eikä yksikään toimittaja lähtenyt penkomaan luurankoja kaapista.
Kiinnostaisi vähän tietää, että onko siellä edelleen varastonhallinta sitä, että "etsi itse" ja "katso vapaa-ajalla netistä, miltä se tilattu tuote näyttää ja etsi varastosta".
Työntekijät kertovat, että varastossa ei ollut mitään järjestelmää ja varastonhallintaa, vaan silmämääräisesti piti itse löytää tilatut tuotteet. Aivan järkyttävää ja todella amatöörimäistä. Ja että vaaditaan vapaa-ajalla tekemään töitä, on suorastaan rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Sivuilla lukee Vastuullisuus kohdassa että kotimaassa valmistetaan suurin osa vaatteista
Tavallaanhan tuo on totta. Ei vaan kerrottu kenen kotimaasta on kyse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen ohi, mutta musta on mielenkiintoinen ilmiö, että kokoomuslaiset arvot omaava henkilö (niinkuin esimerkiksi tämä Pia) on niin hurahtanut "boho-tyyliin". Tätä näkee kyllä muillakin. On jotenkin ristiriitaista.
Miten niin? En mä näe siinä mitään ristiriitaa. Monilla varakkaammilla on sellaista sisustustakin ollut.
Sana bohemian tulee ranskalaisesta termistä bohémiens, jota käytettiin romaneista. 1800-luvulla termiä käytettiin myös ihmisistä "who didnt subscribe to societal norms" (no tämä ehkä tämän hetkisten tietojen mukaan sopisi tavallaan Piaankin! :D). Tyyli on myös yhteydessä hippi-kulttuuriin, jonka alkuperäinen idea ei oikein sovi yhteen kapitalististen arvojen, ihmisarvoa polkevien työolosuhteiden ja halpamuodin kanssa. Mutta kuten niin monessa muussakin asiassa, rikkaat omivat vaikutteita työväenluokan muodista ja alakulttuureista ja alkavat tehdä niillä bisnestä, jossa unohtuu se alkuperäinen aate ja arvot.
Vierailija kirjoitti:
" Jos veisin tuotantoni Aasiaan ja käyttäisin halpoja pellavalaatuja, saisin varmasti kuluttajahinnat alemmaksi, mutta sitä en tee koskaan. Arvostan laatua, ja niin tekevät asiakkaanikin." Talous | Vauhdilla vaurastunut muotialan yrittäjä ja entinen kampaaja Pia Erlund, 51, ei usko unohtavansa, miltä niukkuus tuntuu "Jotkut pitävät tätä amerikkalaisen unelman toteutumisena" | Teemat | Tamperelainen
Jään seuraamaan miten tälle kohulle käy, onko median tuomissa asioissa mitään perää.
Tässä pari-kolme viime päivää on Pia saanut nyt elää sitä amerikkalaista unelmaa oikein viimmesen päälle. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että se Boho-tyyli on NiiiN last season mutta ton firman nettisivut on täynnä sitä!
Kyllä tantat vielä jossain perähikiällä sitä käyttää.
Minä oon meiän kylällä nyt naurun aihe. Ollut tätä pipiaasia ja helmat paukkuen on menty pitkin sukujuhlia ja kesätapahtumia. Pipiiaasissa olin Rotareitten pariisin matkallakin ja ostin puvuston melkein tuolta. Nyt en kehtaa pipiaasia päälle pistää ja mitä laitan siskon lapsenlapsen lakkiaisiin? Meinasin pistää hulmuhelmat ja samanlaista hattuakin ajateelin. Minusta on vaikka kuinka paljon kuvia nuo vermeet päällä ja kyllä hävettää. En edes alesta ostanut, kun en niin köyhä ole. Zontanaisissa on kyllä joku muukin ollut näissä, mutta minä eniten.
Mikä lie on totuus.
Itse olen seurannut heitä fb:ssä mutta lopetin nyt seuraamisen. Olen pitänyt vaatteita ihan kivan näköisinä mutta en ole koskaan käynyt kaupassa tai ostanut vaatteita.
Pahinta itselleni on jos alaisia kohdellaan huonosti. Sellainen on vaan niin no-go että oksat pois. Pahoin pelkään että jutuissa on ainakin osa totta, joskaan en tietenkään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa persaukisten pissisten vaahtoaminen täällä. Kellään teillä ei edes ole varaa noihin vaatteisiin...jatkakaa vaan henkkamaukan linjoilla....
Niistä henkkamaukoista ainakin tietää missä on valmistettu eikä ole työntekijät valittaneet huonoista oloista.
Sehän tässä on pointti: on huijattu, että olisivat kotimaisia laatutuotteita.
Kun ei ole koskaan väittänyt että tuotteet ovat kotimaisia. Ei edes alussa kun vielä oli tuotteita vähän ja siellä oli ehkä joku itse suunniteltukin pellavamekko koko hommaa aloittamassa. Sanalla sanoen, bypias ei nyt vain ole koskaan väittänyt olevansa kotimainen.
Mutta tätä ei voi hyväksyä koska menee kohusta terävin kärki katki.
Siellä lukee nettisivuilla tälläkin hetkellä "BYPIAS- vaatteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassa ja lähialueella pienissä ompelimoissa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin Eevaa oikeistolaiseksi lehdeksi. Se on sitten kovasti muuttunut vuosien varrella. Noi vuoden Eevakandidaatit on kaikki jotain vasemmistolaisia. Olisin Piaa äänestänyt jos sitä ei sieltä olisi canceloitu.
Tämä on feminisaation tulosta. Kun naisten lukumäärä kasvaa missä tahansa organisaatiossa, sen toiminta muuttuu hoiva- ja turvapohjaiseksi ajatteluksi, jossa kenenkään mieltä ei saa pahoittaa ja kaikkien yhdenvertaisuus otetaan toiminnan pohjaksi. Ja kun kaikkea aletaan ymmärtää ja pitää yhdenvertaisena, se johtaa väistämättä woke-vihervasemmistolaisen politiikan harjoittamiseen.
Kunpa johtaisikin. Emme tarvitse enää yhtään ainoaa idiotismia harrastavaa äärioikeistolaista tähän ketjuun, tälle palstalle, emmekä tähän maahan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kerrotun yritystarinan ensimmäinen, se "itse suunniteltu" pellava-asu ollut tuotannossa? Jos on, niin ainakaan Suomessa sitä ei valmistettu, vaan Virossa. Näin Pia kertoi yrityksen syntyhistoriasta Ylen jutussa 2025:
" Koska Suomesta ei löydy ompelimoa, joka voisi ottaa tukun tilauksia hoidettavakseen, on lähdettävä Viroon."
Menee jo Pialla itselläänkin omat valheensa sekaisin. Jotenkin surullinen tarina kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että se Boho-tyyli on NiiiN last season mutta ton firman nettisivut on täynnä sitä!
Minä oon meiän kylällä nyt naurun aihe. Ollut tätä pipiaasia ja helmat paukkuen on menty pitkin sukujuhlia ja kesätapahtumia. Pipiiaasissa olin Rotareitten pariisin matkallakin ja ostin puvuston melkein tuolta. Nyt en kehtaa pipiaasia päälle pistää ja mitä laitan siskon lapsenlapsen lakkiaisiin? Meinasin pistää hulmuhelmat ja samanlaista hattuakin ajateelin. Minusta on vaikka kuinka paljon kuvia nuo vermeet päällä ja kyllä hävettää. En edes alesta ostanut, kun en niin köyhä ole. Zontanaisissa on kyllä joku muukin ollut näissä, mutta minä eniten.
Jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään oo Piia, mut en mä sen rätei ja lumpui osta, kun en oo ennenkään ostanu. 👍
Enkä mäkään ole, enkä myöskään osta mutta en myöskään kuvitellut, että ne on jotenkin eettisempiä kuin muut vaatteet tai valmistus olisi Suomessa.
Hyvä ettet kuvitellut, mutta yritys on silti johtanut kuluttajia harhaan. Odotellaan vielä, löytyisikö heiltä yhden yhtä Suomessa valmistettua tai edes alusta loppuun itse suunniteltua vaatetta.
Laput on kuitenkin omin käsin vaihdettu.
Jos Suomessa asuva henkilö suunnittelee höynäyttävänsä hölmöjä, niin eikä se silloin ole Suomessa 100% suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tämä Pia on?
"Tämä Pia"
Kunnon maalituskiima päällä vai ;-)
Maisa- ja Helena Koivu -ketjut onkin harmillisesti kuolleet...
Hui! Pia kuulemma käyttää kiima-sanaa. Hän on täällä palstalla siis. Kuten Maisa ja Hellu omissa ketjuissaan taannoin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun saisivat Woltin kuljettamaan noita laatutuotteita, niin siinä olisi match made in heaven. Riistotalous kunniaan!
Veikkaan, että palstan vakio mummelit ovat kokeilleet tilata niitä woltin välityksellä.
Tämä on ollut vuosia siellä toimintatapa. Ja jos kysyt apua, olet tyhmä.
Varastossa siis että katso kuvat ja etsi
Pipiaasi :D. Kiitos nauruista. On muuten totta, että tämä P.E. muistuttaa hyvin paljon Kaisa Liskiä, muutenkin kuin ulkoisesti. Olen tainnut sotkea heidät tähän mennessä keskenään. Ihan olen kyllä pitänyt näitä vaatteita kauniina, mutta kalliina.
Jaksamista.
No kyllä. Mitä miä nyt ostan? Marimekkoo on kaikilla ja luivittunia en kyllä kehtaa. Muuta merkkiä en tiijä. Se Paakkasen huutokauppaki meni. En ois kyllä mahtunu kun oli nii pitä ja komea naine. Ja laiha.
Vielä kun saisivat Woltin kuljettamaan noita laatutuotteita, niin siinä olisi match made in heaven. Riistotalous kunniaan!