Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (4163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin otsikko 26.2 -26
By Pia’sin yrittäjä Pia Erlund on antanut julkisuudessa ymmärtää, että yrityksen tuotteet suunnitellaan itse ja ne valmistetaan Euroopassa.
Täytyy olla todella sisäpiiriä tai ”suunnittelija” itse jos tietää mistä vaatteet on kotoisin.
Yleinen käsitys on ollut että kaikki tehdään itse. Ja mistä se käsitys on syntynyt?Harhaanjohtavasta markkinoinnista…
Jos tuotteessa on jonkin muun brändin laput tai merkinnät niin ei kai kukaan niitä luule hänen suunnittelemaksi? Olen pari vuotta sitten ostanut Bypias liikkeestä Marco Polon toppaliivin, en todellakaan kuvitellut että on Pia erlundin suunnittelema :D Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää? Heidän sivuillaan lukee että suunnitellut oman brändin mallistot. EI tarvi olla sisäpiirissä ymmärtääkseen tämän.
Harhaanjohtavuuden todistaa jo se, että tässä keskustelussa moni asiakas kertoo menneessä lankaan, että on suomalainen design ja jopa tuotantoa Suomessa.
Huvittavinta tässä kaikessa on se että jos joku puolustaayritystä tai koittaa kertoa faktoja niin se vedetään heti alas. Tässäkin joku yrittänyt avata asiaa niin väitetään vastaan eikä myönnetä että yleinen käsitys on voinut olla väärä. Mutta tottakai haukkujat on oikeassa ja puolustajat väärässä.. eiku....
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kuvittele että joku yritys ostaa tuotteet temusta. Haloo, nyt valot päälle!
Tämän yrityksen julkitulleet toimintatavateivät vakuuta ketään siitä ettei voisi tilata temusta. Onhan jo myöntänyt tilanteensa kiinalaisten hikipajoista.
Kuitenkin vielä tämän vuoden maaliskuussasivuilla luki että vaatteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassa. Sanasta sanaan näin.
Ai että mä sytyn tästä palstan keskustelun tasosta! Tekisi mieli kommentoida, mutta antaa olla, eläkää kuplassa ja uskokaa mitä uskotte. Itse yrityksen asiakkaana aikojen alusta olleena ei ole ollut epäselvää mikä on Erlundin suunnittelemaan ja mikä ei. Siksi aion pysyä kaiken tämän hulluuden yläpuolella ja jatkan shoppailua. Nauran kun tilaatte temusta ja saatte jotain muuta kuin mitä tilattu :D
Oheinen, viestini lopussa oleva, lainaus kuulostaa aivan käsittämättömälle!
Nyt syytetään asiakkaita siitä
että ovat uskoneet mainospuheet kotimaisesta valmistuksesta ja omasta suunnittelusta.
Jos ne faktat hankintaketjuista, hikipajoista ja katalogi”suunnittelusta” olisi kerrottu heti alkuun kaiken kotimaisuushöpötyksen sijaan, ei yritys olisi nyt näin halveksittu.
Huvittavinta tässä kaikessa on se että jos joku puolustaayritystä tai koittaa kertoa faktoja niin se vedetään heti alas. Tässäkin joku yrittänyt avata asiaa niin väitetään vastaan eikä myönnetä että yleinen käsitys on voinut olla väärä. Mutta tottakai haukkujat on oikeassa ja puolustajat väärässä.. eiku
Vierailija kirjoitti:
Oheinen, viestini lopussa oleva, lainaus kuulostaa aivan käsittämättömälle!
Nyt syytetään asiakkaita siitä
että ovat uskoneet mainospuheet kotimaisesta valmistuksesta ja omasta suunnittelusta.
Jos ne faktat hankintaketjuista, hikipajoista ja katalogi”suunnittelusta” olisi kerrottu heti alkuun kaiken kotimaisuushöpötyksen sijaan, ei yritys olisi nyt näin halveksittu.
Huvittavinta tässä kaikessa on se että jos joku puolustaayritystä tai koittaa kertoa faktoja niin se vedetään heti alas. Tässäkin joku yrittänyt avata asiaa niin väitetään vastaan eikä myönnetä että yleinen käsitys on voinut olla väärä. Mutta tottakai haukkujat on oikeassa ja puolustajat väärässä.. eiku
Itse väitän että suurin osa täällä olevista ei ole koskaan ostanut yhtään vaatetta ko yrityksestä joten eivät ole olleet asiakkaita. Vaan haluavat täällä pyöritellä asioita joista ei tiedä mitään. Uskovat lööppejä yms. Näinhän nämä palstat toimii, anonyymit kirjoittelee, voi sanoa mitä vaan kun ollaan anonyymina. Eihän täällä asiakkaita ole haukuttu eikä käsittääkseni yrityskään kun menee heidän someaan katsomaan
Kannattaa muistaa, että esim. Myssyfarmi joutui lopettamaan heikon kannattavuuden takia.
Kyseinen firma myi mummojen Suomessa neulomia myssyjä (sekä neulontasettejä) ja heistä oli paljon juttuja Suomessa ja ulkomaillakin medioissa. Voisin myös ajatella konseptin olleen 'helppo', koska keskittyivät niin vahvasti "samoihin" tuotteisiin (ei mekkoja ja huiveja, monia eri kuoseja jne. vaan myssyjä) toki laadukkaan myssyn kun ostaa, vuosiin tarvitse uutta. Mutta niin vaan tämä(kin) suomalaiseen työhön nojaava konsepti ei kannattanut.
Tästä voisi päätellä, että miten paljon vaikeampi on 'raskaamman' kulurakenteen firman menestyä "suomalaisella" työllä. Kun on myynnissä lukuisia erilaisia tuotteita mekoista farkkuihin, eri kokoisina ja värisinä, ja vielä oma myymäläverkosto jne. ja tehdä vielä isoa voittoa.
Mutt varmasti Myssyfarmikin olisi tahkonnut rahaa, jos olisi keksinyt alkaa myydä (akryyli) myssyjä jostain hikipajasta... Olisi sitten voinut perustella että siis vaan nämä meidän punaiset myssyt on mummojen kutomia villamyssyjä, ne muut värit tulee meille "eurooppalaisilta" yhteistyökumppaneilta, tarkkaan valituilta sellaisilta...
Itse väitän että suurin osa täällä olevista ei ole koskaan ostanut yhtään vaatetta ko yrityksestä joten eivät ole olleet asiakkaita
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä sä väität.
Täällä me olemme, entiset asiakkaat ja kylän naiset.
Vierailija kirjoitti:
Itse väitän että suurin osa täällä olevista ei ole koskaan ostanut yhtään vaatetta ko yrityksestä joten eivät ole olleet asiakkaita
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä sä väität.Täällä me olemme, entiset asiakkaat ja kylän naiset.
Silläkään ei ole mitään väliä ja mitä sinä väität. Voit olla vaikka Jorma 65v jolla ei muuta tekemistä kuin kommentoida täällä .
Mielenkiintoinen yksityiskohta tässä keskustelussa.
Harhaanjohtavaan markkinointiin, kuplan puhkeamiseen ja siitä syntyneeseen talousahdinkoon on löytynyt syyllisiksi
entiset työntekijät, media ja entiset asiakkaat.
Yrityksen johto on syyntakeettomana pelkästään uhrin asemassa.
🤪
Suunnitteleeko hän itse Bohemiana-malliston? Miksi sen malliston vaatteet näyttävät samoilta kuin mitä eteläeuroopan toreilla ja katukojuissa myydään, jos kerran hän itse ne suunnittelee?
Hän korostaa, ettei ole saanut vaatetusalan koulutusta, niin miten hän edes osaa suunnitella, jatkuvalla syötöllä uusia malleja? Jokin ei tässä yhtälössä täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Suunnitteleeko hän itse Bohemiana-malliston? Miksi sen malliston vaatteet näyttävät samoilta kuin mitä eteläeuroopan toreilla ja katukojuissa myydään, jos kerran hän itse ne suunnittelee?
Hän korostaa, ettei ole saanut vaatetusalan koulutusta, niin miten hän edes osaa suunnitella, jatkuvalla syötöllä uusia malleja? Jokin ei tässä yhtälössä täsmää.
Minua häiritsee se että itse suunnittelija ei muista tai tiedä suunnittelemiensa vaatteidensa nimiä.. videoissa tai liveissä pistänyt tämän merkille.
Vierailija kirjoitti:
No ehtiihän sitä, kun esimerkiksi nettisivuilla kevään uutuuksissa näyttää suurin osa olevan Bohemiana-mallistoa eli muualta tuotua.
Omaa tuotantoa näyttäisi olevan lähinnä mamelukit ja "ateljeessamme" ommellut bambutopit ja eripituiset bambulegginsit/pyöräilyshortsit, jotka ovat ByPias-brändin alla. Kovin kummoista suunnittelua nekään ovat tuskin vaatineet, koska Google Lens näyttää laajan tarjonnan vastaavista tuotteista halvemmilla ketjumyymälöillä ja verkkokaupoilla. Materiaalit tietenkin vaihtelevat, mutya melkoinen hintahaitari on.
Google Lens on muuten kätevä työkalu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehtiihän sitä, kun esimerkiksi nettisivuilla kevään uutuuksissa näyttää suurin osa olevan Bohemiana-mallistoa eli muualta tuotua.
Omaa tuotantoa näyttäisi olevan lähinnä mamelukit ja "ateljeessamme" ommellut bambutopit ja eripituiset bambulegginsit/pyöräilyshortsit, jotka ovat ByPias-brändin alla. Kovin kummoista suunnittelua nekään ovat tuskin vaatineet, koska Google Lens näyttää laajan tarjonnan vastaavista tuotteista halvemmilla ketjumyymälöillä ja verkkokaupoilla. Materiaalit tietenkin vaihtelevat, mutya melkoinen hintahaitari on.
Kerro mulle että et ole tosissasi ja ensin väität että löytyy samanlaisia ja sitten laitat: Materiaalit tietenkin vaihtelevat, mutya melkoinen hintahaitari on.
Maailma on täynnä vaatteita, on t-paitoja , housuja . paitoja jne jne. Ja todellakin materiaalit vaihtelevat ja hintahaitarit myös :D
Olet tainnut löytää vasta google lensin 😂
Tämä alla oleva teksti taas viittaa siihen, että he suunnittelevat myös Bohemianan, vaikka vielä viime kuussa kyse oli muka valmiskatalogista. Kyllä tää harhaanjohtaminen sekä eipäsjuupas homma alkaa olla jo silmin nähden tahallista. Tämä eilen julkaistu fb:
Kyllä, SI Me suunnittelemme omien BYPIAS ja Bohemiana tuotemerkkiemme pellavavaatteet 🙌
Vierailija kirjoitti:
Tämä alla oleva teksti taas viittaa siihen, että he suunnittelevat myös Bohemianan, vaikka vielä viime kuussa kyse oli muka valmiskatalogista. Kyllä tää harhaanjohtaminen sekä eipäsjuupas homma alkaa olla jo silmin nähden tahallista. Tämä eilen julkaistu fb:
Kyllä, SI Me suunnittelemme omien BYPIAS ja Bohemiana tuotemerkkiemme pellavavaatteet 🙌
Kysymys kuuluukin että miten ehtii suunnittelemaan niin paljon uusia vaatteita? Bohemianaa tulee viikoittain uskomaton määrä uutta verkkokauppaan, ei oikein uskottavalta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle että et ole tosissasi ja ensin väität että löytyy samanlaisia ja sitten laitat: Materiaalit tietenkin vaihtelevat, mutya melkoinen hintahaitari on.
Maailma on täynnä vaatteita, on t-paitoja , housuja . paitoja jne jne. Ja todellakin materiaalit vaihtelevat ja hintahaitarit myös :D
Olet tainnut löytää vasta google lensin 😂
Luepa uudelleen, tällä kertaa ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Tyylikäs Camisole pitsimekko by Temu 11 e". Samainen "Bypias-pitsimekko", tietenkin omaa suunnittelua "Beach by Hanko"- mallistosta nyt Torissa myytävänä 50 e ... Eli Temustakin on tilattu.
Mikä tässä kommentissa niin hiertää että 4 alapeukkua ? Totuus ? Jokainen voi käyttää Google lenssiä.
Se että tuo on valetta, Bypias on myynyt beach by hanko mallistoa mutta ei ole sanonut että on omaa suunnittelua . Ja tämä t e m u puhe on niin naurettavaa, eikö ihmiset vieläkään ymmärrä kyseessä on verkkokauppaalusta jossa on kaikilta brändeiltä varastettuja kuvia ja kun tilaa niin ei todellakaan saa mitä kuvassa on.
Tämä! Ei kai kukaan kuvittele että joku yritys ostaa tuotteet temusta. Haloo, nyt valot päälle!
Olen nähnyt suomalaisessa nettikaupoissa samanlaista askartelutavaraa kuin Temussa on ollut myynnissä. Hinta vain on ollut monin kertainen ja setit on jaettu yksittäisiksi osiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Tyylikäs Camisole pitsimekko by Temu 11 e". Samainen "Bypias-pitsimekko", tietenkin omaa suunnittelua "Beach by Hanko"- mallistosta nyt Torissa myytävänä 50 e ... Eli Temustakin on tilattu.
Mikä tässä kommentissa niin hiertää että 4 alapeukkua ? Totuus ? Jokainen voi käyttää Google lenssiä.
Se että tuo on valetta, Bypias on myynyt beach by hanko mallistoa mutta ei ole sanonut että on omaa suunnittelua . Ja tämä t e m u puhe on niin naurettavaa, eikö ihmiset vieläkään ymmärrä kyseessä on verkkokauppaalusta jossa on kaikilta brändeiltä varastettuja kuvia ja kun tilaa niin ei todellakaan saa mitä kuvassa on.
Tämä! Ei kai kukaan kuvittele että joku yritys ostaa tuotteet temusta. Haloo, nyt valot päälle!
Olen nähnyt suomalaisessa nettikaupoissa samanlaista askartelutavaraa kuin Temussa on ollut myynnissä. Hinta vain on ollut monin kertainen ja setit on jaettu yksittäisiksi osiksi.
Tilasitko temusta ja totesit että on sama tuote? Vai olisko temu julkaissut jonkun tuotekuvan ja tilatessa tulee muuta. Janyt ollaan puhuttu vaatteista, ei askarteluvälineistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin otsikko 26.2 -26
By Pia’sin yrittäjä Pia Erlund on antanut julkisuudessa ymmärtää, että yrityksen tuotteet suunnitellaan itse ja ne valmistetaan Euroopassa.
Täytyy olla todella sisäpiiriä tai ”suunnittelija” itse jos tietää mistä vaatteet on kotoisin.
Yleinen käsitys on ollut että kaikki tehdään itse. Ja mistä se käsitys on syntynyt?Harhaanjohtavasta markkinoinnista…
Jos tuotteessa on jonkin muun brändin laput tai merkinnät niin ei kai kukaan niitä luule hänen suunnittelemaksi? Olen pari vuotta sitten ostanut Bypias liikkeestä Marco Polon toppaliivin, en todellakaan kuvitellut että on Pia erlundin suunnittelema :D Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää? Heidän sivuillaan lukee että suunnitellut oman brändin mallistot. EI tarvi olla sisäpiirissä ymmärtääkseen tämän.
Harhaanjohtavuuden todistaa jo se, että tässä keskustelussa moni asiakas kertoo menneessä lankaan, että on suomalainen design ja jopa tuotantoa Suomessa.
Huvittavinta tässä kaikessa on se että jos joku puolustaayritystä tai koittaa kertoa faktoja niin se vedetään heti alas. Tässäkin joku yrittänyt avata asiaa niin väitetään vastaan eikä myönnetä että yleinen käsitys on voinut olla väärä. Mutta tottakai haukkujat on oikeassa ja puolustajat väärässä.. eiku....
SEN KERTOI AVOIMESTI KYLLÄ, mutta MUITA EI. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää ? Omat osingot valehtelevassa puljussa sekä tuleva oikeudenkäynti kenties ,?
Jännä kulma tuo omat osingot puljussa. En tiedä onko siellä jollakin muulla kuin omistajalla rahat kiinni yrityksessä. Itsellä ei ainakaan ole ja en käsitä tätä koko kohua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Pia näin tekee. Haloo ,nyt valoja päälle sullekin !
Er oikeasti ole noin t****ä???