Alustava sopu: Ensi hallituksen pitää säästää jopa 811 miljardia euroa. Nyt vasta aletaan moukaroimaan oikein kunnolla.
Heipat hyvinvointi yhteiskunnalle. Kaikki tämä viimeiset 30v oli pelkkää harhaa johon meillä ei oikeasti ollut varaa .
HS:n tiedot | Alustava sopu: Ensi hallituksen pitää säästää jopa 811 miljardia euroa
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011830085.html
Liikkumavara muiden sopeutustoimien osalta lienee käytetty ja toivotaan toivotaan -osaston uudistusten varaan ei sopeutusta voida rakentaa.
Leikkaukset tulevat kohdistumaan toisin sanoen ja käytännössä yksinomaan palveluiden todella reippaaseen karsintaan eli työpaikkoihin.
Suosittelen kaikille edelleen harkintaa rahojen käytön osalta. Yhdessä dynaamisten vaikutusten kanssa työpaikkoja tulee häviämään erittäin runsaasti.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronkorotukset tarkoittaisi, että Suomesta lähtee paitsi rikkaat, myös ihan tavalliset, mukamas hyvätuloiset 5-6 tonnia kuussa bruttona tienaavat. Ei kukaan halua jäädä tänne vasemmistolaisten narsistiaktivistien elämää rahoittamaan.
Jos ei maan pelastaminen kiinnosta niin lähtekää pois, maanpetturit, ei tule ikävä. Mä olen pienituloinen ja voisin maksaa enemmän veroa, kumma kun se ei käy niille, joilla menee hyvin. Ahneita paskiaisia oikeistolaiset, jotka haluavat vain lisää itselle koko ajan, edes kotimaa ei mitään merkitse.
Hyvä, korotetaankin pienituloisten veroja, katsotaan kuinka mielellään maksatte. Laitetaan aluksi vaikka samaan kuin minulla (jolta haluat enemmän ottaa) eli 40 000 € lasku sinulle... Halusithan lisää maksaa.. Minä en muuten halua maksaa tuota 40 k€ enempää...
Vierailija kirjoitti:
Veronkorotukset tarkoittaisi, että Suomesta lähtee paitsi rikkaat, myös ihan tavalliset, mukamas hyvätuloiset 5-6 tonnia kuussa bruttona tienaavat. Ei kukaan halua jäädä tänne vasemmistolaisten narsistiaktivistien elämää rahoittamaan.
Kova uho on aina että lähdetään. Ei sitä niin vain lähdetä toiseen maahan asumaan, jos täytyy töissä käydä. Suomessa verotetaan nyt jo ankarasti hyvätuloisia, miksi ette ole vielä lähteneet? Olisko vaikka siksi, ettei muualla asiat todellakaan ole niin hyvin kuin Suomessa. Upporikas norjakaan ei edes tarjoa lapsille ilmaista kouluruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei maan pelastaminen kiinnosta niin lähtekää pois, maanpetturit, ei tule ikävä. Mä olen pienituloinen ja voisin maksaa enemmän veroa, kumma kun se ei käy niille, joilla menee hyvin. Ahneita paskiaisia oikeistolaiset, jotka haluavat vain lisää itselle koko ajan, edes kotimaa ei mitään merkitse.
kun ongelma on juuri se, ettei tätä maata veroilla pelasteta vaan päinvastoin. Itsekin maksan veroja kipeeksi, mutta ne eivät edes riitä mihinkään. Julkinen sektori on elänyt vuosikymmeniä velaksi.
Tarvitaan vahvempi finanssitalous ja kasvuyrityksiä. Niitä ei saada veroja korottamalla, vaan päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sossujen sosialismi pyörii itsekseen taikaseinästä 😂"
Voitko nyt vastata siihen kysymykseen.Mistä odotat kasvua ilman työvoimaa?
MINNE se työvoima savuna ilmaan katoaa?
Työvoimaresurssin kyvykkyyden kehittäminen on näin pienelle valtiolle aina tärkein mahdollinen asia.
Miten se näkyy tehdyissä toimissa? Lähinnä on ajettu sitä kehitystä alas, ja työnnetty ihmisiä lopullisesti ulos työvoimapoolista.
On päivänselvää, että kasvukauden kynnyksellä suomi on lähtötelineissä, ja niihin myös jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova uho on aina että lähdetään. Ei sitä niin vain lähdetä toiseen maahan asumaan, jos täytyy töissä käydä. Suomessa verotetaan nyt jo ankarasti hyvätuloisia, miksi ette ole vielä lähteneet? Olisko vaikka siksi, ettei muualla asiat todellakaan ole niin hyvin kuin Suomessa. Upporikas norjakaan ei edes tarjoa lapsille ilmaista kouluruokaa.
olen ollut muualla töissä pitkiäkin aikoja, ei ole ongelma lähteä muualle.
Mutta asiat voi hoitaa toisinkin, omaisuus liikkuu niin kauan kuin vassarit yrittävät rangaista varojen siirrosta ulkomaille. Omat omistukset ovat siinä vaiheessa jo kaukana täältä😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella yksityisellä alalla työskentelevällä korkeakoulutetulla on sama tilanne kuin minulla. Eli voimme valita missä maassa työskentelemme, koska työnantaja on kansainvälinen yritys. Minuakin on houkuteltu jo pitkään muuttamaan pääkonttoripaikkakunnalle ulkomaille, jossa olen jo noin 30% kuukauden ajasta. Eli kun me lähdemme (minullakin on muutto edessä kun väistämätön lähisukulaisen kuolema tulee lähiaikoina), lähtee muuten myös se työpaikkakin, eli ei vapaudu mitään tehtävää Suomen työttömille.
Ette te rikkaat mihinkään täältä lähde. Teidän rikkautenne perustuu suomalaisten ryöstämiseen ja ulkomailla teistä tulee köyhiä. Luuletteko olevanne korvaamattomia??? Oikeasti. Heihei ja pysykää poissa, kiitos.
Eihän 8 miljardia ole paljon. Parissa vuodessa lähetetään kehitysmaihin tuo summa ja jo 1 vuodessa kulutetaan kotimaassa tulijoiden hyysäämiseen ja elättämiseen.
Ainut mitä voidaan tehdä niin on säästää ja sijoittaa. Näin meillä toimitaan. Kansantaloutta ei pystytä tukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ette te rikkaat mihinkään täältä lähde. Teidän rikkautenne perustuu suomalaisten ryöstämiseen ja ulkomailla teistä tulee köyhiä. Luuletteko olevanne korvaamattomia??? Oikeasti. Heihei ja pysykää poissa, kiitos.
tosiasia on, ettei teitä sossuluusereita tarvita ulkomailla. Luuletteko, ettei kaltaiseni ylemmästä keskiluokasta siirrä omistuksiaan pois täältä ennenkuin te ryöstöverotatte ne? Ootteko ihan simppeleitä🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sossujen sosialismi pyörii itsekseen taikaseinästä 😂"
Voitko nyt vastata siihen kysymykseen.Mistä odotat kasvua ilman työvoimaa?
olen siis -eri-, mutta ilman mitä työvoimaa? Nytkin on työttömiä ja jopa korkeakoulutetuissa. Suomesta puuttuvat yksityiset investoinnit, jotka loisivat tuottavia työpaikkoja. Tämä on keskeinen ongelma ja ollut jo pitkän aikaa
Suomessa tulee aina olemaan vähemmän rahaa kuin vertailumaissa.
Jos aiot kilpailla niiden kanssa, työvoimasi tulee olla parempaa kuin niissä maissa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän 8 miljardia ole paljon. Parissa vuodessa lähetetään kehitysmaihin tuo summa ja jo 1 vuodessa kulutetaan kotimaassa tulijoiden hyysäämiseen ja elättämiseen.
ja persut vain kiihdyttivät tätä rahan lappamista
==kun ongelma on juuri se, ettei tätä maata veroilla pelasteta vaan päinvastoin. Itsekin maksan veroja kipeeksi, mutta ne eivät edes riitä mihinkään. Julkinen sektori on elänyt vuosikymmeniä velaksi.
Tarvitaan vahvempi finanssitalous ja kasvuyrityksiä. Niitä ei saada veroja korottamalla, vaan päinvastoin==
Niin nykyhallitus on nostanut mun veroprosenttia ja alvit nousseet sun muuta, ja sdp taas on puhunut veronkevennyksistä keski- ja pienituloisille - mä en ole talousasiantuntija enkä väitä tietäväni mikä olisi parasta. Mutta toivon seuraavan hallituksen onnistuvan edes vähän nykyistä paremmin. Nostakaa tai laskekaa veroja, mulle se käy - tärkeintä olisi, että se kohdistuisi sitten kaikkiin kansalaisiin suhteellisesti yhtä paljon.
Mitä enemmän leikataan sitä enemmän ihmiset säästää eli pahemmaksi menee. Vähemmän veroja, lisää työttömiä. Siksi on tärkeä miettiä tarkkaan mistä leikataan. Ei ainakaan niin kun nyt on leikattu.
Vierailija kirjoitti:
==kun ongelma on juuri se, ettei tätä maata veroilla pelasteta vaan päinvastoin. Itsekin maksan veroja kipeeksi, mutta ne eivät edes riitä mihinkään. Julkinen sektori on elänyt vuosikymmeniä velaksi.
Tarvitaan vahvempi finanssitalous ja kasvuyrityksiä. Niitä ei saada veroja korottamalla, vaan päinvastoin==
Niin nykyhallitus on nostanut mun veroprosenttia ja alvit nousseet sun muuta, ja sdp taas on puhunut veronkevennyksistä keski- ja pienituloisille - mä en ole talousasiantuntija enkä väitä tietäväni mikä olisi parasta. Mutta toivon seuraavan hallituksen onnistuvan edes vähän nykyistä paremmin. Nostakaa tai laskekaa veroja, mulle se käy - tärkeintä olisi, että se kohdistuisi sitten kaikkiin kansalaisiin suhteellisesti yhtä paljon.
pieni- ja keskituloiset EIVÄT juurikaan maksa veroja.
Minä elän pääomilla katsonut netistä paria maata ja todennäköisesti käyn molemmissa tänä vuonna katselemassa voisiko viihtyä. Toisessa ei ole lähes ollenkaan pääomaveroja ja toisessa vähemmän kuin suomessa. Molemmat myös paljon halvempia asua, saa rahalle paljon enemmän.
Ei haluttujen maahantulijoiden kuten somalien jotka eivät Suomeen kuulu palautus sinne omaan maahansa takaisin toisi isot säästöt. Suomi ei tarvi mitään kaapunaisia ulostelemaan uusia kustannusrasitteita Suomelle ne kakat mitä ne päästää joita lapsikseen kutsuvat on kalliita kakkoja Suomelle. Niille paluu sinne omaan maahan jossa voi täysillä elää kulttuurin ja uskomusten mukaan on win-win tilanne Suomelle ja niille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän leikataan sitä enemmän ihmiset säästää eli pahemmaksi menee. Vähemmän veroja, lisää työttömiä. Siksi on tärkeä miettiä tarkkaan mistä leikataan. Ei ainakaan niin kun nyt on leikattu.
öö lisää veroja tarkoittaa alhaisempaa ostovoimaa reaalitalouteen, mikä lisää työttömyyttä. Sossujen logiikalla kannattaisi nostaa verotus 100 %:iin niin kaikilla olisi työtä kuten neukkulassa😂
Vierailija kirjoitti:
Ollaan vähän umpikujassa, kun verotus on jo tapissa, eikä köyhiltä ja sairailtakaan voi enempää leikata.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen yhtälö, että rahaa on enemmän kuin koskaan aikaisemmin, mutta silti mistään ei löydy pennin pyörylää, kun maksajia etsitään.
olen siis -eri-, mutta ilman mitä työvoimaa? Nytkin on työttömiä ja jopa korkeakoulutetuissa. Suomesta puuttuvat yksityiset investoinnit, jotka loisivat tuottavia työpaikkoja. Tämä on keskeinen ongelma ja ollut jo pitkän aikaa