Miltäköhän tuntuu kun olet kuollut ja sinua ei enää ole?
Kommentit (81)
Jos kuolit uskossa Jeesukseen pääset Taivaaseen. Muuten sinut tuomitaan Helvetin ikuiseen tuleen ikuiseen rangaistukseen.
Joo, tulihan ne hörhötkin tänne lopulta. Aina pilaamassa järkevät keskustelut. No se siitä sitten taas. Täytyisi olla VAIN ATEISTEILLE -keskusteluja.
Kuolemanrajakokemusten mukaan 360 asteinen levollisuuden ja hyvän olon tunne ja samalla kaikki aistit terävimmillään samanaikaisesti. Vaikka tämä mielestäni ei ole uskon asia, niin näin uskon tuntuvan. Tarkoittanee toki, että uskoo sielun olemassaoloon erillään tästä fyysisestä yhden tähden majatalosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen olemassaolo ei pääty kuolemaan. Se jatkuu ikuisesti.
Pekka on satusetä
Varmaan ihan samalta kuin tuntui silloin kun en ollut vielä syntynyt. Eli ei miltään.
Jostain syystä tuntuu, ettei minua tuossa vaiheessa enää kiinnosta...
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan samalta kuin tuntui silloin kun en ollut vielä syntynyt. Eli ei miltään.
Mistäs sinä tämän tiedät? Muistatko esim. vauva-aikojasi?
Vierailija kirjoitti:
Tulen kummittelemaan vauva palstalle.
Millä tavalla se ilmenee??
Saarnaaja 3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.
Siunausta!
Vierailija kirjoitti:
Jumala paistaa sinua tulisessa järvessä ikuisesti. Reilua? Tottakai.
Jumala ei ole helvetissä. vaan paholainen
En minä aio kuolla, vaan elää iankaikkisesti.
Jokaisen tulisi pysähtyä edes kerran elämässään pohtia ihan oikeasti sitä, mikä odottaa kun tämä maallinen maja kuolee, tämä fyysinen kuori. Mihin se minuus, sielu, iankaikkinen osa sinua muuttaa? Missä se jatkaa olemistaan koko iankaikkisuuden?
Suosittelen Jeesusta. Jutelkaa Jeesukselle ja pyytäkää Häntä muuttamaan elämänne ja sitä että Hän vakuuttaa sinut tänään.
Samalta kuin ennen syntymää. Eli ei miltään.
Ei miltään koska minua tai tietoisuuttani ei enää ole. Erikoista jos jollekin on vaikea käsittää olemattomuutta, jos nyt ei oteta uskonnollisia näkemyksiä huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tulihan ne hörhötkin tänne lopulta. Aina pilaamassa järkevät keskustelut. No se siitä sitten taas. Täytyisi olla VAIN ATEISTEILLE -keskusteluja.
Täällä toinen, jota nimittelet hörhöksi. Mieluummin olen hörhö ja hihhuli ja ilonpilaaja, kuin joku joka ei koskaan sanonut kenellekään varoituksen sanaa. Miksi keskustella iankaikkisuudesta valheellisesti? En mieluusti sano Jeesusta uskonnon perustajaksi, koska sitä Hän ei ollut. Mutta jos joku miettii mikä uskonto on oikea, niin eipä ole kukaan muu uskonliikkeen perustaja noussut kuolleista. Ei kukaan muu vaivaudu edes vastaamaan rukouksiin juuri sillä tavalla mitä painettuun sanaan on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla varmaan oli joku nde-kokemus nukkuessa. Se uni oli jotain, mitä ikinä en ole nähnyt tai kokenut. Eli menin sellaisen valon luo, joka tuntui aivan ihanalta ja sitten koin voiman, joka ihan oikeasti tempaisi mukaansa. Siinä ei ollut mitään pelättävää. Rakkauden ja armon tunne ei ollut tästä maailmasta. Mutta "minua" ei enää ollut. Olin sielu, joka oli yhdessä kaikkien sielujen kanssa, mutta omaa mieltä ei enää ollut. Siltä se tuntui. Kun mun "mieli" heräsi, "palasin" takaisin. Mutta se oli ehkä vain unta.
Minä taas koin olevani olevani minä ilman kehoa jossakin tyhjyydessä. Käsittämättömän upea kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen, jota nimittelet hörhöksi. Mieluummin olen hörhö ja hihhuli ja ilonpilaaja, kuin joku joka ei koskaan sanonut kenellekään varoituksen sanaa. Miksi keskustella iankaikkisuudesta valheellisesti? En mieluusti sano Jeesusta uskonnon perustajaksi, koska sitä Hän ei ollut. Mutta jos joku miettii mikä uskonto on oikea, niin eipä ole kukaan muu uskonliikkeen perustaja noussut kuolleista. Ei kukaan muu vaivaudu edes vastaamaan rukouksiin juuri sillä tavalla mitä painettuun sanaan on kirjoitettu.
No kyllä Jeesuksen ylösnousemuksesta syntyi kristinusko eli Jeesus on kristinuskon "perustaja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla varmaan oli joku nde-kokemus nukkuessa. Se uni oli jotain, mitä ikinä en ole nähnyt tai kokenut. Eli menin sellaisen valon luo, joka tuntui aivan ihanalta ja sitten koin voiman, joka ihan oikeasti tempaisi mukaansa. Siinä ei ollut mitään pelättävää. Rakkauden ja armon tunne ei ollut tästä maailmasta. Mutta "minua" ei enää ollut. Olin sielu, joka oli yhdessä kaikkien sielujen kanssa, mutta omaa mieltä ei enää ollut. Siltä se tuntui. Kun mun "mieli" heräsi, "palasin" takaisin. Mutta se oli ehkä vain unta.
Minä taas koin olevani olevani minä ilman kehoa jossakin tyhjyydessä. Käsittämättömän upea kokemus.
Sori tuplat.
Olin siis ihan jotenkin tietoisesti minä jossakin. En tiedä sitten varmuudeksi onko se kuoleman jälkeen sellaista tai sinnepäin. Olin hyvin läsnä ja olo oli rauhallinen, tuntui turvalliselta kuitenkin.