Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsanympärysmitta 114cm!!!!

Vierailija
19.02.2026 |

Järkytyin tänään, kun mittasin vatsanympäryksen: 114cm., vähän turhan paljon! 

ikää 45v, 160cm/76kg. Miten muilla vatsanympärys suhteessa painoon?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis tyypillinen suomalainen nainen. Miehet ovat keskimäärin vielä lihavampia.

Vierailija
42/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tolla painolla ei oo mahollista. Oon 175 cm ja painaessani 110 kg vyötäröni oli tuota luokkaa. Oot mua 15 cm lyhyempi ja 30 kg kevyempi siittä, mitä minä oon ollu ikinä lihavimmillani, ja meillä kahdella on muka SAMA vyötärönympärys? En ilkeile. Kysyn oikeasti: voisitko olla raskaana? Tätini sai lapsen ikäisenäsi vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, isompi kuin mun lantionympärys!?

Mummo 65v 161cm/70kg

Vierailija
44/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantio voi olla leveä monella. Vyötärö on sen yläpuolella.

Vierailija
45/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin, kun vyötärö oli 105 cm.

Siitä alkoi painonpudotus, kun tuli kuolemanpelko.

Nyt vyötärö on 87 cm, kahden vuoden hiljaisen kurinpalautuksen ansiosta. Tavoite on päästä alle 80 cm.

Vierailija
46/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhäisessä keski-iässä oleva nainen. 173 cm, 94 kg, vyötärönympärys 95 cm. 

Vierailija
47/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vyötärö on 87 cm, kahden vuoden hiljaisen kurinpalautuksen ansiosta. Tavoite on päästä alle 80 cm.

Miten teit tuon ? Itselläni vyötärö 100 cm, pituus 174 ja paino 89 kg. Syön ja liikun samoin kuin teininä, mutta painoa on tullut 30 kg lisää ja vyötärön mittaa 30 cm lisää.

Vierailija
48/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, isompi kuin mun lantionympärys!?

Mummo 65v 161cm/70kg

Mikäs on mummon vy?

Vierailija
49/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

180cm, 94kg, 112cm

Vierailija
50/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei mitata vyötärön kohdalta, vaan paljon ylempää, navan korkeuden ja kylkiluun korkeuden puolesta välistä.

Vierailija
51/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhui vatsanympärysmitasta eikä vyötärön ympärykssestä.

Vierailija
52/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teit tuon ? Itselläni vyötärö 100 cm, pituus 174 ja paino 89 kg. Syön ja liikun samoin kuin teininä, mutta painoa on tullut 30 kg lisää ja vyötärön mittaa 30 cm lisää.

Tilanteeni heikkeni, kun pahan koronan jälkeen keuhkot ei kunnolla pelittäneet, enkä jäätävän väsymyksen takia muutenkaan jaksanut liikkua pitkiin aikoihin. Korvasin liikkumattomuutta ylimääräisellä syömisellä. :)

Terveydessähän se maharöllykkä alkoi vaivaamaan (mystisiä kipuja) ja sitten vain päätin (sen vyötärön mittauksen jälkeen), että nyt on pakko tehdä jotain.

"Jotain" oli yksinkertaisesti liikunta (pyöräily, kävely) sekä syömisen määrätietoinen vähentäminen. Liikunnan aloittaminen oli tosi vaikeaa. Varsinkin kävely oli aluksi tervanjuontia, sattui lonkkiin ja hartioihin, nilkat kipeytyivät. 

En ole luopunut mistään, mutta syön vähemmän ja terveellisemmin. Entinen hauska tapa tempaista 200 g suklaata miltei päivittäin on historiaa. Suklaa on nyt tummaa ja sitähän ei viitsi kovin paljon syödä - levy kestää viikon kahdella aikuisella. Kun välillä irroitellaan, on todettu, että olisi helppoa palata pahoihin tapoihin - se levy maitosuklaata hujahtaa alas entisellä vauhdilla.

Entisenä ahkerana makeiden herkkujen leipojana on sekin rasva- sokerikuorma jäänyt vähiin (leivoin viikoittain herkkupiirakkaa, nykyisin max kerran kuussa). Toinen iso muutos oli jättää limpparipahe ja kesäinen päivittäinen jäätelö pois. Ei sen kummempia konsteja, mutta ajan kanssa muutos vääjäämättä tapahtuu.

Vierailija
53/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhui vatsanympärysmitasta eikä vyötärön ympärykssestä.

No, itse haen sen kapeimman kohdan.

Aulikki Oksanen on kirjoittanut kiinnostavan novellikokoelman, jonka nimi on Entiset vyötäröt. :D

Vierailija
54/57 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muutaman sentin erkauma voi tuoda 15cm lisää vyötärönympärykseen. Pelkkä erkauma itsessään leventää, mutta se myötä vatsalihakset myös ovat muodoltaan kaarevammat ja vatsa ei pidä painetta niin hyvin mistä johtuen vatsa pullottaa.

Vierailija
55/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vyötärönympärys on noin 24-26 (cm) enemmän kuin paino (kg). Kun ei ole selkeää vyötäröä, on hiukan hankala mitata (olet mitä syöt -ohjelmassa oli hauska episodi, kun Pippa yritti mitata Pekka Puskan vyötärönympärystä). 

Vierailija
56/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 v., 165 cm, 70 kg, vyötärö 74 cm. 

Vierailija
57/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo muutaman sentin erkauma voi tuoda 15cm lisää vyötärönympärykseen. Pelkkä erkauma itsessään leventää, mutta se myötä vatsalihakset myös ovat muodoltaan kaarevammat ja vatsa ei pidä painetta niin hyvin mistä johtuen vatsa pullottaa.

Eikä voi. Melkein jokaisella ihmisellä on pieni erkauma vatsalihaksissa, jopa miehillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan