Vatsanympärysmitta 114cm!!!!
Järkytyin tänään, kun mittasin vatsanympäryksen: 114cm., vähän turhan paljon!
ikää 45v, 160cm/76kg. Miten muilla vatsanympärys suhteessa painoon?
Kommentit (57)
Ihanaa (voiko näin sanoa?)etten ole ainoa.
Mitat siis 171/66 ja vyötärö just mitattuna 85.
Käyn salilla ja jumppaan, olen arkiaktiivinen enkä halua laihtua, oikeastiko tohon pitäis päästä?
Kannattaa mennä pizzalle funtsimaan miten noihin mittoihin on päädytty.
Omenavartaloisilla on omenamahassa ja sitten tikkukädet ja tikkujalat.
Suomalaisilla on oma mutta ja muoto. Ei olla lasten koossa sentään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä pizzalle funtsimaan miten noihin mittoihin on päädytty.
Itse en juuri kovin usein pizzalla käy, en käytä myöskään alkoholia lainkaan. Kotiruokaa syön ja suurimmaksi osaksi normaaleja annoskokoja.
Silti vyötärö 100 cm. Liikuntaa toki voisin lisätä, mutta kitudieettiä en kenellekään suosittele.
Mittasitko kaikista leveimmästä kohtaa eli tasan navan päältä? Jos mittaa noin 5-7 cm navan yläpuolelta, voi saada jopa 20 cm kapeamman mittaustuloksen.
Mistä se vyötärönympärys muuten oikeaoppisesti mitataan?
Mulla on vyötäröympärys leveimmästä kohtaa eli navan kohdalta 95 cm. Ylempää on inhimillisempi noin 85 cm.
Pituus on 168 cm ja painoa on 76 kg.
Vierailija kirjoitti:
Mittasitko siis vatsan vai vyötärön kohdalta? Vyötärö pitäisi olla alle 80 cm
Niin, mistä vyötärönympärys siis mitataan? Navan kohdalta vai ylempää?
"Oikea mittauskohta on suoliluun harjun ja alimman kylkiluun puolivälissä, yleensä noin 12 senttimetriä navan yläpuolella." Näin sanotaan useassa paikassa, kun googlailin.
Vierailija kirjoitti:
"Oikea mittauskohta on suoliluun harjun ja alimman kylkiluun puolivälissä, yleensä noin 12 senttimetriä navan yläpuolella." Näin sanotaan useassa paikassa, kun googlailin.
Siis yksi viiva kaksi senttimetriä
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen puolivälissä? Ei mulla ole mitään tuollaista väliä.
Vierailija kirjoitti:
Melkonen lotko
Höpö höpö juttu,on varaa pullistua lisää.
Mitatkaa whr seuraavaksi 🥰
T: 👴🏻:ppa
Vierailija kirjoitti:
Ja naisilla pitäisi olla vielä alle 80cm... on mulla senttejä karistettavana! Mutta mielestäni suhteessa paljon senttejä verrattuna painoon/BMi
t.ap
Älä huoli. Minä painoin 8 vuotta sitten 130 kiloa ja minulla oli sama vyötärönympärys kuin sinulla on nyt. Laihduin vuosien mittaan 50 kiloa ja vy on nyt alle 90 sentin vaararajan. En antanut periksi, vaikka yhtenä vuotena laihduin vain 3,5 kiloa. Jos se onnistuu minulta, se onnistuu monelta muultakin. Minulle kolme lääkäriä sanoi, etten todennäköisesti tule lääkitysten vuoksi ikinä laihtumaan, vaikka tekisin mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mittasitko kaikista leveimmästä kohtaa eli tasan navan päältä? Jos mittaa noin 5-7 cm navan yläpuolelta, voi saada jopa 20 cm kapeamman mittaustuloksen.
Mistä se vyötärönympärys muuten oikeaoppisesti mitataan?
2 cm navan yläpuolelta oikea kohta.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä mittaan 12 cm navasta ylöspäin, niin sitten jää jo muutama kylkiluu mitattavan kohdan alapuolelle? Vai pitikö olla 1 viiva 2 cm
Ap on 45v. On mahdollista, että on yllättäen raskaana.
46 v, 167cm pituus paino 59 kg
Vyötärö on 82cm
Raskas fyysinen työ
Lenkkeilen ja kotitreeni 5 kertaa viikossa