Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MyyrĂ€kuume. 💀 Onko jollakin teistĂ€ myyrĂ€kuume vielĂ€ sairastamatta? Tauti vie sairaalaan. 🐀 Hoitoa ei ole.

Vierailija
18.02.2026 |

YLEn uutisissa on juttu siitĂ€ miten kuume pamahtaa 40 asteeseen ja munuaiset meinaavat poksahtaa.

Olen itse jo onneksi sairastanut myyrÀkuumeen pois ja kaksi tuttuani myös. Jouduimme kaikki sairaalaan. MyyrÀkuumeeseen ei ole varsinaista hoitoa.

Mutta influenssalle myyrÀkuumekaan ei pÀrjÀÀ.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En tiedĂ€, voi olla ettĂ€ olen lapsena sairastanut tai aikuisena, kun se voi olla lievĂ€kin 

Vierailija
22/35 |
07.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla oli n. 30 vuotta sitten. Sairaalassa olin viikon ja dialyysissa kaksi kertaa.  Kaksi viikkoa sen jĂ€lkeen saikulla kotona. Huima tauti!

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TiedÀn myyrÀkuumeen sairastaneista, mutta kuolleet olivat kaikki yli 50-vuotiaita.

Vierailija
24/35 |
11.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

tuttavapiiristÀ tiedÀn sanoa ettÀ vie sairaalaan todella korkealla prosentilla ja yksi johti kuolemaankin ja oli työikÀisestÀ kyse. siihen ei siis ole hoitoa.

Vierailija
25/35 |
11.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen sairastanut molemma ja kyllÀ influenssa vei kamaluudessaan kirkkaan voiton ja se oli se mihin tarvitsin sairaalahoitoa. MyyrÀkuume meni kotona potiessa, mutta ei kiva sekÀÀn.

Vierailija
26/35 |
12.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Munuaiset meinasivat sanoa POKS! kauhea tauti!!!

Vierailija
27/35 |
12.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

VOI OLLA LIEVÄ.

Vierailija
28/35 |
12.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sairastin myyrĂ€kuumeen kotona. Olin kyllĂ€ todella kipeĂ€: kuume, selkĂ€sĂ€rky ja munuaiset toimi huonosti. Tauti kesti vain muutaman pĂ€ivĂ€n, mutta olin pitkÀÀn aika heikkovoimainen sen jĂ€lkeen. 

Vierailija
29/35 |
12.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MyyrĂ€kuume ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ vie sairaalaan. Joissain tapauksissa kyllĂ€. Olen lapsena sairastanut enkĂ€ sairaalaan joutunut. Mieheni sairasti aikuisena ja oli yhden yön sairaalassa. 

Vierailija
30/35 |
12.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 5%a suomalaisista sairastaa sen vuosittain, osa tietÀmÀttÀÀn. Eli voi olla ettÀ on ollut tai sitten ei. Toki lapsuudessa oli ulkovarasto johon ei olisi saanut mennÀ, kun siellÀ oli hiiriÀ. Ja noin 10 vuotta sitten oli varasto pihalla, josta piti paljon tavaraa heittÀÀ pois juuri hiirten takia, olivat sotkeneet.

Hiiret eivÀt levitÀ myyrÀkuumetta.

Vierailija
31/35 |
13.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Avokki sairasti kaksi vuotta sitten ja oli sairaalassa dialyysissa ja tila meni vakavaksi. Toipuminen työkuntoon oli pitkÀ prosessi.

MyyrÀkuume eli hantavirus ei ole niin vakava virus kuin uutisissa annetaan ymmÀrtÀÀ vaan paljon vakavampi.

Vierailija
32/35 |
13.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EipÀ kaikilla myyrÀkuume aiheuta sen kummempia oireita. MinÀ luulin sairastavani pientÀ flunssaa. Myöhemmin tutkimuksissa sairaalassa, ihan muun syyn takia, huomattiin, ettÀ on myös myyrÀkuume tullut sairastettua.

NiinpÀ, ja koska Suomessa myyrÀkuume on niin yleinen, moni on voinut sairastaa sen tietÀmÀttÀÀn.

Vierailija
33/35 |
13.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

sukulainen (nainen 42 v) sokeutui ennen kuolemistaan. munuaiset posahti ja jotain meni pahasti pieleen. oli tÀssÀ vaiheessa toki sairaalassa mutta tautiin ei ole hoitoa paitsi saattohoito.

Vierailija
34/35 |
13.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Psykoosit tulille

Vierailija
35/35 |
13.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se on harvinainen, Suomen aikuisvÀestöstÀ vain 5% on sairastanut sen.