MyyrĂ€kuume. đ Onko jollakin teistĂ€ myyrĂ€kuume vielĂ€ sairastamatta? Tauti vie sairaalaan. đ Hoitoa ei ole.
YLEn uutisissa on juttu siitÀ miten kuume pamahtaa 40 asteeseen ja munuaiset meinaavat poksahtaa.
Olen itse jo onneksi sairastanut myyrÀkuumeen pois ja kaksi tuttuani myös. Jouduimme kaikki sairaalaan. MyyrÀkuumeeseen ei ole varsinaista hoitoa.
Mutta influenssalle myyrÀkuumekaan ei pÀrjÀÀ.
Kommentit (35)
Mulla oli n. 30 vuotta sitten. Sairaalassa olin viikon ja dialyysissa kaksi kertaa. Kaksi viikkoa sen jÀlkeen saikulla kotona. Huima tauti!
TiedÀn myyrÀkuumeen sairastaneista, mutta kuolleet olivat kaikki yli 50-vuotiaita.
tuttavapiiristÀ tiedÀn sanoa ettÀ vie sairaalaan todella korkealla prosentilla ja yksi johti kuolemaankin ja oli työikÀisestÀ kyse. siihen ei siis ole hoitoa.
Olen sairastanut molemma ja kyllÀ influenssa vei kamaluudessaan kirkkaan voiton ja se oli se mihin tarvitsin sairaalahoitoa. MyyrÀkuume meni kotona potiessa, mutta ei kiva sekÀÀn.
Munuaiset meinasivat sanoa POKS! kauhea tauti!!!
Sairastin myyrÀkuumeen kotona. Olin kyllÀ todella kipeÀ: kuume, selkÀsÀrky ja munuaiset toimi huonosti. Tauti kesti vain muutaman pÀivÀn, mutta olin pitkÀÀn aika heikkovoimainen sen jÀlkeen.
MyyrÀkuume ei vÀlttÀmÀttÀ vie sairaalaan. Joissain tapauksissa kyllÀ. Olen lapsena sairastanut enkÀ sairaalaan joutunut. Mieheni sairasti aikuisena ja oli yhden yön sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 5%a suomalaisista sairastaa sen vuosittain, osa tietÀmÀttÀÀn. Eli voi olla ettÀ on ollut tai sitten ei. Toki lapsuudessa oli ulkovarasto johon ei olisi saanut mennÀ, kun siellÀ oli hiiriÀ. Ja noin 10 vuotta sitten oli varasto pihalla, josta piti paljon tavaraa heittÀÀ pois juuri hiirten takia, olivat sotkeneet.
Hiiret eivÀt levitÀ myyrÀkuumetta.
Avokki sairasti kaksi vuotta sitten ja oli sairaalassa dialyysissa ja tila meni vakavaksi. Toipuminen työkuntoon oli pitkÀ prosessi.
MyyrÀkuume eli hantavirus ei ole niin vakava virus kuin uutisissa annetaan ymmÀrtÀÀ vaan paljon vakavampi.
Vierailija kirjoitti:
EipÀ kaikilla myyrÀkuume aiheuta sen kummempia oireita. MinÀ luulin sairastavani pientÀ flunssaa. Myöhemmin tutkimuksissa sairaalassa, ihan muun syyn takia, huomattiin, ettÀ on myös myyrÀkuume tullut sairastettua.
NiinpÀ, ja koska Suomessa myyrÀkuume on niin yleinen, moni on voinut sairastaa sen tietÀmÀttÀÀn.
sukulainen (nainen 42 v) sokeutui ennen kuolemistaan. munuaiset posahti ja jotain meni pahasti pieleen. oli tÀssÀ vaiheessa toki sairaalassa mutta tautiin ei ole hoitoa paitsi saattohoito.
Se on harvinainen, Suomen aikuisvÀestöstÀ vain 5% on sairastanut sen.
En tiedÀ, voi olla ettÀ olen lapsena sairastanut tai aikuisena, kun se voi olla lievÀkin