đźđ”MikĂ€ joulun kukista on suosikkisi? MitĂ€ ilman joulu ei tule? đžđ”
Kommentit (53)
Hyasintti, se tuoksu on ihana ja kukka kaunis.
Tosin en tiedÀ onko mulle nykyisin sattunut huonoja yksilöitÀ kun tuntuu ettÀ jo muutaman vuoden ajan ne eivÀt ole tuoksuneet enÀÀ yhtÀ voimakkaasti kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Hyasintti, se tuoksu on ihana ja kukka kaunis.
Tosin en tiedÀ onko mulle nykyisin sattunut huonoja yksilöitÀ kun tuntuu ettÀ jo muutaman vuoden ajan ne eivÀt ole tuoksuneet enÀÀ yhtÀ voimakkaasti kuin ennen.
Sama huomio. LisÀksi vÀÀntyvÀt usein vinoon ja vain osa kukinnosta aukeaa kokonaan ja kauniisti, osa kÀpristyy ja ikÀÀn kuin kuivuu. Ovat myös oudon pieniÀ, ennen oli todella sellaisia muhkeita ja se tuoksu tÀytti kodin. Nyt saat työntÀÀ nenÀsi ihan kiinni, ja vasta sitten haistat jotain.
PitÀÀ olla amaryllis ettÀ hyasintit, kumpaakin ehdottomasti
Ei mitÀÀn kukkia. Ei. Ei.
VielÀ kerran ei.
Hyasintit olisi ihania mutta eivÀt tosiaan enÀÀ ole sama asia kuin ennen. Silloin riitti 1 hyasintti tuoksumaan koko talossa. Varmaan siksi ne on jalostettu pilalle . Ettei tule kenellekÀÀn paha mieli tuoksusta.
KyllÀ perinteikÀs Northen Lights kuuluu jouluun. Uutena vuotena suosin modernimpia lajikkeita kuten vaikka Super Lemon Haze tai Highly Blessed.
1. JoulutÀhti, sitÀ ilman ei joulun tunnetta tule! 2. Amaryllis, myöskin kaunis
Muita en osta, hyasintteja en ainakaan osta koskaan. Jouluruusu ei ole mikÀÀn joulukukka
Pari hyasinttia kuuluu jouluun, vaal.pun. ja valkoinen, sinisestÀ en pidÀ. LisÀksi ehkÀ jouluinen kukkakimppu, jossa voi olla pun. ruusua, valk. ruusua, ja ehdottomaati vihreÀÀ, esim. mÀnnyn tai kuusenoksia jne.
Opin vasta hiljattain ettÀ aiemmin kielo on ollut suosittu joulukukka. NykyÀÀn harvoin nÀkee joulun aikaan kaupattavan.
NÀitÀ ehtii vielÀ itsekin kasvattaa jouluksi jos kotipihalla on kieloja.
Joulu on minulle Vapahtajan syntymÀjuhla. Kukat ovat sivuseikka.
JoulutÀhti on ehdottomasti lempikukkani jouluisin! Punainen ja valkoinen.
Hyasintti tuoksuu liian voimakkaasti. Amaryllis on myös kaunis mutta ei voita joulutÀhteÀ. JoulutÀhti tuo joulun tunnelman, lapsuudenkodissa oli aina joulutÀhtiÀ jouluisin.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ perinteikÀs Northen Lights kuuluu jouluun. Uutena vuotena suosin modernimpia lajikkeita kuten vaikka Super Lemon Haze tai Highly Blessed.
Ruohot on kissoille. Oksentavat karvansa ja hiiren jÀÀnteet sen avulla.
KyllÀ se kannabis on. Mukava jouluisen mausteinen tuoksukin.
Hyasintit ei tosiaan tuoksu enÀÀ, jalostettu liikaa đ
Vierailija kirjoitti:
Joulu on minulle Vapahtajan syntymÀjuhla. Kukat ovat sivuseikka.
Olet sivistymÀtön ihminen, etkÀ ilmeisesti tunne yhtÀÀn historiaa. Unohda höpötarinat ja tsekkaa faktat.
Joulusypressl tai muu havu