Voglia teki toimistovaatteita juuri minun kaltaisilleni toimistolaisille - ennen kun meidät irtisanottiin - Voglia konkurssiin
En enää pysty ostamaan suomalaisten vaatevalmistajien tuotteita. Rahat ei riitä ruokaankaan.
Orpon hallituksen säästöt ovat osuneet rahan virtaamisen ketjussa aina seuraavaan ja taas seuraavaan toimijaan.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kuka hitossa haluaa käyttää muovivaatteita toimistossa?!?
Viskoosi on luonnonkuitu
On, mutta ei millään tavalla ympäristöystävällinen.
Ei mikään selluloosasta tehty ole ympäristöystävällistä. Mutta viskoosi on puusta tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää vaatteenne itse.
Saatte juuri sellaisia kun tahdotte ja ennen kaikkea mielekästä ja merkityksellistä tekemistä. Kuka vaan voi oppia. Kannattaa aloittaa tietysti yksinkertaisista asioista ja malleista, ettei into heti lopu kesken.
Ja olla armollinen itselle, harjoituksen myötä lopputulematkin paranee :)
Heti kun tarjotaan ihan käypää ratkaisua ainaisen valittamisen tilalle, tulee alapeukkua.
Kai sinä olet myös rakentanut oman talosi tai tehnyt putkiremontin itse saadaksesi mielekästä tekemistä? Ja metsästät ja käsittelet saaliisi kun haluat syödä lihaa? Mielekästä tekemistä ja rahan säästöä!
Vierailija kirjoitti:
Tehkää vaatteenne itse.
Saatte juuri sellaisia kun tahdotte ja ennen kaikkea mielekästä ja merkityksellistä tekemistä. Kuka vaan voi oppia. Kannattaa aloittaa tietysti yksinkertaisista asioista ja malleista, ettei into heti lopu kesken.
Heh, juu, se vaatteiden tekohan on noin helppoa.
Kaikkia näitä lähiaikoina konkkaan menneitä rättibisneksiä vaivasi sama asia. Ihmiset eivät tiedä näiden puljujen olemassaoloa! Mainostakaa, käyttäkää hyväksi ilmaista mainostilaa netissä, ja ennenkaikkea uudistukaa! Jos jämähtää vuosikymmenten takaiseen maailmaan niin aika ajaa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia näitä lähiaikoina konkkaan menneitä rättibisneksiä vaivasi sama asia. Ihmiset eivät tiedä näiden puljujen olemassaoloa! Mainostakaa, käyttäkää hyväksi ilmaista mainostilaa netissä, ja ennenkaikkea uudistukaa! Jos jämähtää vuosikymmenten takaiseen maailmaan niin aika ajaa ohi.
Mainostaminen netissä ei ole ilmaista, ihan näin btw:nä. Kaikkialla netissä mainostaminen maksaa.
Myös kuluttajat katsovat sitä hyvin negatiivisesti, jos yritykset alkavat keskustelupalstoilla mainostamaan tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viskoosi on luonnonkuitu
On, mutta ei millään tavalla ympäristöystävällinen.
Annapa esimerkki vaihtoehdosta. Villa? Lampaat saastuttavat. Puuvilla? Eipä edes puhuta Aasian puuvillapelloista ja nykyajan orjatyöstä. Polyesteri, akryyli, polyamidi ja muut muovikuidut? Lopetetaan alkuunsa.
Hallituksen säästöt iskeneet muotivaatteitten ostamiseen ? No, demarit kai jakavat velaksi ensi hallituskaudella muotivaatetukea, jotta jokin elinkelvoton yritys pysyy pystyssä ? Näinkö olisi pitänyt tehdä ?
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen säästöt iskeneet muotivaatteitten ostamiseen ? No, demarit kai jakavat velaksi ensi hallituskaudella muotivaatetukea, jotta jokin elinkelvoton yritys pysyy pystyssä ? Näinkö olisi pitänyt tehdä ?
Jokainen konkurssiin menevä yritys tarkoittaa enemmän työttömiä, vähemmän verotuloja ja sitä kautta enemmän velkaa.
Tuen antaminen yritykselle sen elossa pitämiseksi voi pidemmällä tähtäimellä tarkoittaa pienempää määrää velkaa otettavaksi, kuin että annetaan yrityksen mennä nurin, mikä on sitten vaan sellanen dominoefekti, että menee muutkin asiat nurin.
Vierailija kirjoitti:
Paremminkin valikoiman uudistumisen puute. Itse koen keski-ikäisenä voglian hyvin tunnettuna, iäkkäiden ja suurten kokojen merkkinä.
Netissä ei ole mitään "ilmaista mainostilaa".
Katsoin juuri päälläni olevan Voglian puseron pesulappua. Suunnittelu Suomessa, ompelu Virossa, tehty 100 % puuvillaneuloksesta, joka on kudottu Portugalissa. Olisin mielelläni tukenut tällaista tuotantoa jatkossakin. Sääli, ettei ollut elinvoimainen tilanne.
En ole kuullutkaan tästä. Stadiumista saa hyviä vaatteita toimistotyöhön. Prismasta ja cittarista myös.
Temu ja temuttajat tähän se johtaa.
Eivät todellakaan ole tehneet enää vuosiin vaatteita toimistolaisille. Ei tulisi mieleenikään ostaa sitä polyesteriroskaa, jota heidän mallistonsa on ollut 100 % ainakin viimeiset 10 vuotta. Tokmannilta ja Löytötexistäkin (!!) saa laadukkaampia materiaaleja, kuten viskoosia.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää vaatteenne itse.
Kuulostaa kyllä kivalta. Tarvitsisin ehkä jonkun kurssin ensin ja tietty ompelu koneen.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka ovat vähän parempialkkaisissa töissä kuin sinä, ja jotka haluavat pitää sen työpaikan ja jotka ymmärtävät, että he työntekijänä edustavat sitä organisaatiota, missä he työskentelevät.
No millaisen käsityksen haluaa antaa organisaatiosta käyttämällä työssä halpoja vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan ole tehneet enää vuosiin vaatteita toimistolaisille. Ei tulisi mieleenikään ostaa sitä polyesteriroskaa, jota heidän mallistonsa on ollut 100 % ainakin viimeiset 10 vuotta. Tokmannilta ja Löytötexistäkin (!!) saa laadukkaampia materiaaleja, kuten viskoosia.
Mulla on päällä parhaillaan Voglian puuvillapusero. 100 % puuvillaa.
Ettekös te jääneet pysyvästi etätöihin koronapandemian varjolla ja hengaile työajankin pieruverkkareissa? Ei siinä toimistovaatteille ole enää kysyntää ja samasta syystä kyykkää kahvilat ja ravintolatkin.
Mutta persujen vika.
Vierailija kirjoitti:
Ettekös te jääneet pysyvästi etätöihin koronapandemian varjolla ja hengaile työajankin pieruverkkareissa? Ei siinä toimistovaatteille ole enää kysyntää ja samasta syystä kyykkää kahvilat ja ravintolatkin.
Mutta persujen vika.
Mä teen 80 % läsnätyötä. Perjantain etäpäivinäkin pitää toki olla siisti pusero tai paita ja jakku päällä, usein yhdistettynä pyjamanhousuihin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremminkin valikoiman uudistumisen puute. Itse koen keski-ikäisenä voglian hyvin tunnettuna, iäkkäiden ja suurten kokojen merkkinä.
Sellainen tätivaate-imago voglialla tosiaan on ja oikeasti luulin tämän menneen konkkaan jo ysärin lamassa.
Tuttu merkki / nimi kyllä heti kun tästä luin, mutta en mä tämän olemassaolosta edes tiennyt. Varmaan olisi kannattanut mainostaa ja olla esillä, koska täti-ikäinen sitä alkaa olla ja tiedä vaikka olisi ollutkin jotain kivaa päällepantavaa.
N48
Sellaiset, jotka ovat vähän parempialkkaisissa töissä kuin sinä, ja jotka haluavat pitää sen työpaikan ja jotka ymmärtävät, että he työntekijänä edustavat sitä organisaatiota, missä he työskentelevät.