Missä erityislasten isät ovat?
Vaikka avio- tai avoliitto olisi päättynyt, pitäähän nyt lapsen isän, varsinkin erityislapsen isän, olla sen verran mukana lapsen elämässä, että lapsi pääsee uimaan silloinkin, kun esim. poikalapsi ei enää saa tulla mukaan naisten puolelle! Eihän uimahalliin tarvitse jokaisena viikonloppuna mennä! En ymmärrä, miten heikosti tämä toimii Suomessa. .Itsekin olen eron kokenut, kun poikani olivat pieniä. Kyllä pääsivät isänsä kanssa uimaan! En saata uskoa että täällä Saksassa isät olisivat suomalaisia isiä parempia!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään miespuolisen ystäväni tilannetta seuranneena: äiti ensin vieraannutti, sitten halusikin isän osallistuvan mutta haukkui isää lapsille ja odotti että lapset haukkuvat isäänsä isän luona ollessaan. Tästä seurauksena isä ei pysty pitämään lapsiaan kuin juuri ja juuri pari kertaa kuukaudessa, koska äiti on omalla käytöksellään ruokkinut vihaa isää kohtaan. Isän rakkaus ei ole auttanut asiaan.
Jos äiti olisi ollut alun alkaen yhteistyökykyinen asiat olisi toisin.
Kyseessä myös nepsylapset.
Vastaan, että ystävänikin veisi varmasti lapsia uimaan ja muihin harrastuksiin jos äitikin omalla käytöksellään mahdollistaisi sen. (Nepsyt tulevat isän luo huonosti nukkuneina ja valmiiksi asenteellisena, että isä on paha- siitä on vaikea sitten ponnistaa ylös kun äiti terrorisoi)
Itsekin olen nainen ja nähnyt näitä perheitä useampia
Jaa. Itse olen
No anteeksi epätarkkuuteni- olen siis nähnyt useita eroperheitä ja useita nepsyperheitä.
Tuossa ystäväni tapauksessa lyhyesti kerrottuna se ongelma, että ensin äiti haukkuu isää kaikille ja myös lapsille. Isän työ on huono, palkka on huono, isän kaikki valinnat on kuulemma huonoja. Nimittelee isää lasten kuullen ja purkaa pettymyksiään lapsiinsa.
Sitten kun valmiiksi kuormittunut nepsylapsi menee sinne isälle, niin äidin pyynnöstä siellä käyttäydytään huonosti ja ollaan hankalia. (Äiti itse kertonut tämänkin naureskellen).
Ymmärrän, että myös tuo äiti voi olla tilanteesta kuormittunut mutta oikea tapa hoitaa asioita ei ole se, että hankaloitetaan kaikkien elämää.
Yhteistyön sijaan äiti ei edes kerro isälle nepsyyn liittyvien palaverien ajankohtaa ja palaverissa sitten suu vaahdossa selittää ettei isää kiinnosta.
Tuo äiti on mielestäni mielisairas mutta asialle ei liene paljoa tehtävissä.
Joku uimahallu nyt on sitten ihan sivuseikka ja tuskin tuon isän voimavarat riittää sellaiseen.
Jaa. Itse olen nainen, minulla on laaja tuttavapiiri ja työskentelen terveydenhuollossa. En ole koskaan kohdannut tuollaista, en tuttavissani enkä työssä asiakkaissa. Ehkä tuollaisia voi joku Suomessa olla, mutta et varmasti ole nähnyt tällaisia perheitä useita. Tilastollinen mahdottomuus.