Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kerran halpoja asuntoja ei riitä kaikille, miksei köyhille rakenneta pieniä "koirankoppeja"?

Vierailija
18.02.2026 |

Onko parempi että köyhät jää asunnottomiksi, jos rahat ei riitä tilavaan ja viihtyisään asuntoon kun mitään muutakaan ei ole tarjolla? 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä ei ylipäätään pitäisi majoittaa keskustaan kuten Jätkäsaareen tai Kalasatamaan tekemään rikoksia ja käyttämään päihteitä. Pellon laidalla seisova neukkukuutio on heille parempi asuinsija.

Vierailija
22/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi köyhät eivät itse rakenna koirankoppia itselleen? 

miksi muiden pitää rakentaa laiskoille koirankoppeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kiva rivi orjakoppeja jonkun kapitalistin takapihalle, niin olisi työvoimakin lähellä.

Vierailija
24/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Moottorisaha soimaan ja puita kaatamaan. Suomessa on paljon metsiä ja järviä. Sopiva paikka vaan ja sinne mökki jossa asua. 

Vierailija
25/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain itseään tyhmempi tarvitsee turhia neliöitä, että se ego mahtuu sisälle. ihminen joka tarvitsee tilaa ympärilleen, omistaa valtavan kokoisen päänupin. se pöhöttynyt, minä luulen olevani jotakin-asenne maksaa ison osan ansioista. sellainen on vain tyhmää. 

Vierailija
26/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Moottorisaha soimaan ja puita kaatamaan. Suomessa on paljon metsiä ja järviä. Sopiva paikka vaan ja sinne mökki jossa asua. 

Kenen metsästä saa kaataa puita? Ei ole tosin varaa edes moottorisahaankaan, saati muihin rakennuskustannuksiin.

Vierailija
27/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun se olisikin niin yksinkertaista, että kuka tahansa saisi tuosta vaan rakentaa koirankopin asunnokseen.

Vierailija
28/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä asioita, joista ei pitäisi edes vitsailla.  Ymmärrän satiirin ja mustan huumorin, mutta keharin tasolla olevat nassenulikat eivät satiiria ymmärrä.

Vierailija
29/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua estää muuttamasta "koirankoppiin", ap?

Vierailija
30/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka huono itsetunto sulla on Ap? 

Vierailija
31/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua estää muuttamasta "koirankoppiin", ap?

Miksi muuttaisin koirankoppiin, kun asun isossa ja viihtyisässä omistusasunnossa jonka vastikkeen maksaminen ei tuota mulle mitään vaikeuksia?

Vierailija
32/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen metsästä saa kaataa puita? Ei ole tosin varaa edes moottorisahaankaan, saati muihin rakennuskustannuksiin.

valtio voisi osoittaa valtion maista palan, johon köyhät voivat koirankoppinsa rakentaa. 

Vierailija
33/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto voi olla viihtyisä vaikka ei iso olisikaan eikä iso asunto yksistään tee siitä viihtyisää. Täysin makuasia. Mulla 45m2 asunto omalla saunalla ja on todella viihtyisä. Isompaa asuntoa en edes tarvitse. 

No on se hankalaa jos kaikki huonekalut ja tavarat eivät mahdu asuntoon. Varsinkin jos on huonosti suunniteltu asunto 

Ylimääräiset huonekalut voi myydä tai lahjoittaa pois. Samoin kuin kaiken muunkin ylimääräisen tavaran.

No kun ei ole ylimääräisiä huonekaluja ja tavaroita! Tämä on taas sitä agendaa että asut jossain vtun 20 neliön kopissa ja et omista mitään.

Vierailija
34/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä asioita, joista ei pitäisi edes vitsailla.  Ymmärrän satiirin ja mustan huumorin, mutta keharin tasolla olevat nassenulikat eivät satiiria ymmärrä.

sinä sivistynyt - muut tyhmiä

Vierailija
35/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun se olisikin niin yksinkertaista, että kuka tahansa saisi tuosta vaan rakentaa koirankopin asunnokseen.

vaikeaa on. ensin pitäisi nousta sohvalta ja sitten pitäisi tehdä jotain.

Vierailija
36/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Eihän nykyään enää muuta rakennetakaan. Koirankoppeja sijoittajille vuokrattavaksi. 

Ja vuokrat sellaisia ettei köyhä niihin voi muuttaa. Isommat asunnot halvempia mutta niitä ei riitä kaikille. Hupaisaa kun nyt sitten ihmetellään kun asunnoista on ylitarjontaa. Kalleista asunnoista ylitarjonta edullisista pulaa. Ei köyhä voi maksaa 44 neliön kaksiosta 900€. 

Vuokra-asunnon saa huomattavasti tuota halvemmalla jos asuu muualla kuin suurimmissa kaupungeissa.

Vierailija
37/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto voi olla viihtyisä vaikka ei iso olisikaan eikä iso asunto yksistään tee siitä viihtyisää. Täysin makuasia. Mulla 45m2 asunto omalla saunalla ja on todella viihtyisä. Isompaa asuntoa en edes tarvitse. 

No on se hankalaa jos kaikki huonekalut ja tavarat eivät mahdu asuntoon. Varsinkin jos on huonosti suunniteltu asunto 

Ylimääräiset huonekalut voi myydä tai lahjoittaa pois. Samoin kuin kaiken muunkin ylimääräisen tavaran.

No kun ei ole ylimääräisiä huonekaluja ja tavaroita! Tämä on taas sitä agendaa että asut jossain vtun 20 neliön kopissa ja et omista mitään.

Lukutaito, lukutaito... Vastasin viestiin jossa sanottiin: "No on se hankalaa jos kaikki huonekalut ja tavarat eivät mahdu asuntoon."

Vierailija
38/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kiva rivi orjakoppeja jonkun kapitalistin takapihalle, niin olisi työvoimakin lähellä.

Miettii, että maailmassa on paljon todella köyhiä, joilla ei ole kattoa pään päällä tai ruokaa. Täällä köyhä haluaa ison asunnon Helsingin keskustasta ilmaiseksi kaiken muun päälle. Tämä maa on menetetty.

Vierailija
39/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hong Kongissa ihmisiä asuu pikku luukuissa, johon mahtuu pieni patja juuri ja juuri, muttei mahdu seisomaan eikä välttämättä nukkumaan suorana. Kerrostalon kerrokset on puolitettu, jotta saadaan enemmän porukkaa sopimaan. Helsinki kun on kansainvälinen metropoli, niin kyllä tällaisesta asunnosta ainakin 50000e voisi pyytää, niitä mahtuisi yhden yksiön tilaan varmaan kymmenkunta.

Vierailija
40/45 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että perustetaan ghettoja? Saksassahan oli suljettuja alueita ihmisille joita ei haluttu nähdä ja ongelma hoidettiin sittemmin sisäisillä siirroilla "työleireille"?

Stalin murhasi Hitleriä enemmän, useita miljoonia leireillään, joilla ei ollut edes kattoa pään päällä. Leirit olivt eristettyjä kidutuslueita, myös suomalaisille uhreille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan