Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen pakkotyö on ollut suomessa voimassa jo yli 20 vuotta.

Vierailija
17.02.2026 |

Vuonna 2004 kun valmistuin amiksesta raksapuolelta niin jouduin heti ilmaiseen pakkotyöhön paja kirpputorille. Työkkärissä sanottiin että tukia vähennetään jos en suostu joten menin. Sain joku 8 euroa päivässä siitä mutta se meni jo bussikuljetukseen joten käteen ei jäänyt euroakaan. Olin siellä joku vuoden ja kun sopimus loppu  tarjottiin uutta sopimusta ja en suostunut niin jouduin toimeentulotuelle ja -20% tuista vähennettiin. Jossain vaiheessa olin 2006-2008 palkkatöissäkin mutta kun jouduin työttömäksi niin heti tarjottiin jotain kuntoutus työtä ja silloin aloin tutkimaan lakia vähän tarkemmin. Selvisi kyllä ettei minun ollut pakko mennä ilmaistöihin mutta kovasti työkkäri pakotti ja uhkaili monta kertaa. Ei minulla ollut elämänhallinta ongelmia mutta työkkäri perusteli sen aina niin että minulla ei ole elämänhallintaa, vihjattiin alkoholistiksi vaikka en juonut edes. Pelasin siihen aikaan myös salibandya 1 divisjoonassa aina 2017 saakka. Säännöllisesti on työkkäristä ne yrittänyt saada minua kuntouttavaan aina vuonna 2019 saakka jolloin todella hermostuin työkkärissä ja uhkasin hakata sen virkailijan. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme