On se stana kun asunnot ei mene kaupaksi
Vantaalainen Juha ja helsinkiläinen Tatu ovat yrittäneet myydä asuntojaan vuosia tuloksetta, vaikka asuvat kasvukeskuksissa.
Kiinteistömaailman yrittäjä Tomi Suvinen sanoo, että tällä hetkellä asunnon myyjien pitää pudottaa hintoja reilusti ja hyväksyä tappio.
Sp-Kodin mukaan vanhojen kerrostaloasuntojen hinnat laskivat Suomessa viime vuonna keskimäärin 9 prosenttia.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011779232.html
Hirveä tilanne monella kun ei saa asuntoaan kaupaksi millään.
Kommentit (145)
On lähinnä ihmisten aliarvioimista nää nykyiset hotelliasunnot eli putket joiden perällä ikkuna, keittiö suoraa ulko-ovelta jne. Kusettaja rakennuttajan vedätysyritys ei mennyt ihan putkeen ja suma seisoo. Yhteiskuntaa yritetään vinkua pelastamaan ökyrakennuttajat, ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Parasta kun asuu vaan ihan itse siinä remontti pesässä minkä on itselleen ostanut . Asut siinä loppuelämän itse .
Niin kannattaisi muutenkin tehdä kun myynti ja varainsiirtovero yms rekisteröintikulut ovat pilvissä joka ikinen kerta kun haluat vaihtaa. Mutta mutta, nykyään voi saada potkut todella helposti ja sen jälkeen ei saa uutta työtä millään, jo hakukin on vain tuskaista ja toivotonta ilveilyä. Ongelma on miten asut siinä sitten kun työtä ei enää siltä alueelta saa?
En minä ainakaan ostaisi asuntoa jota on ollut vaikea saada kaupaksi, sillä haluan asunnon jonka saan itse nopeasti myytyä ja sillä on hyvä jälleenmyyntiarvo jos tulee tarve myydä.
Romaniassakin maksaa kämpät Suomea enemmän. Suomesta saa viidellä tai kymmenellä tonnilla muuttovalmiin omakotitalon. On tää yks Afrikka.
Niin oli. Eikä silloinkaan kannattanut myydä, jos pystyi lainan lyhennykset maksamaan ja myydessä olisi vain jäänyt velkaa, mutta asuntoa ei enää olisi ollut.