Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen logiikkaa

Vierailija
17.02.2026 |

Erosin reilu kuukausi sitten 6 vuoden suhteesta. Syynä mm. se, että miestä ei enää juuri näkynyt. Viimeisen puolen vuoden aikana oli tehnyt kahdeksan reissua Espanjaan ja viettänyt kesän mökillään. Tammikuussa oli 1,5 viikkoa Suomessa ja lähti taas. Piti olla 2 viikkoa, mutta lähdön jälkeen kävi ilmi, että lähtikin kuukaudeksi. 
Sanoin selkeästi, että syy eroon on, ettei hän enää ole koskaan paikalla, ja en halua istua kotona yksin, tavallaan varalla, jos häntä kiinnostaisi tavata. 
Hänen piti palata viime perjantaina jo maksetulla lennolla, mutta ilmoittikin jäävänsä vielä kolmeksi kuukaudeksi kun kuulemma Suomeen ei kannata enää tulla. 

Nyt hän lähettää minulle viestin:
- Nyt kun olet muutaman viikon sulatellut elämää ilman minua, niin vieläkö olet sitä mieltä, että haluat eron?

Minähän jäin tänne, kun tilanne oli sinun puolelta sellainen, että näit minut täysin punaisena vaatteena. Mitä hyötyä minun olisi ollut tulla siinä tunnelmassa. Ajattelin, että jos saat vähän etäisyyttä, niin voisit nähdä minussa hyvääkin. 

Kertokaa nyt miehet mikä logiikka tässä on? Onko hän vain yksinkertainen? Korjaa  tilannetta sillä samalla syyllä, jonka tietää johtaneen eroon. Eli syy eroon oli poissaolossa, mutta hän korjaa ongelmaa olemalla lisää poissa. Poissa olon ansiosta minun olisi pitänyt nähdä mitä kaikkea hyvää hänessä on?

Hyvä että on muutaman tuhannen kilometrin päässä, niin en hyökkää hänen kimppuunsa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ja itsekäs on, sinun pitää nyt ajatella itseäsi ja omaa viihtyvyyttäsi, hän ei välitä kuin omastaan.

Vierailija
2/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän viihtyy yksin, ja kuvittelee sinunkin viihtyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa lapselliselta.

"Et huomioi minua, joten minäkään en huomioi sinua. Ole yksin sitten.

Joko opit huomioimaan?"

Vierailija
4/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa näin kuvittelemaan, jos on väännetty rautalangasta: En halua viettää parisuhdetta yksin. 

Kyllä minäkin viihdyn yksikseni, mutta olen silloin sinkku ja vapaa tapaamaan parempia miehiä. Tai olemaan tapaamatta ketään, jos niin haluan. Miksi haluaisin olla yksin parisuhteessa? Aika huonosti myyty diili minusta, mutta äijä ei ole järjen jättiläinen.

Vierailija
5/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joku avoidant manchild final boss :D

Mulla on ollut jonkun opiskeluaikojen vakipanon kanssa tiiviimmät välit ja sitoutuneempi meininki. Että urpohan tuo, hyvä kun pistit poikki. 

Vierailija
6/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa näin kuvittelemaan, jos on väännetty rautalangasta: En halua viettää parisuhdetta yksin. 

Kyllä minäkin viihdyn yksikseni, mutta olen silloin sinkku ja vapaa tapaamaan parempia miehiä. Tai olemaan tapaamatta ketään, jos niin haluan. Miksi haluaisin olla yksin parisuhteessa? Aika huonosti myyty diili minusta, mutta äijä ei ole järjen jättiläinen.

Todellakin, ei ole älykkäimmästä päästä tuo ukkeli.

Mutta jotkut nauttivat etäsuhteesta jossa nähdään silloin tällöin ja ehkä jouluna. Toisille sellainen taas on täydellinen no-no.

Vierailija
7/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut jonkun opiskeluaikojen vakipanon kanssa tiiviimmät välit ja sitoutuneempi meininki. Että urpohan tuo, hyvä kun pistit poikki. 

Nauroin ääneen käsitteelle avoidant manchild final boss. :-------D

Vierailija
8/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista ettet saa tuon parempaa miestä

no, todistaa tasoteorian todeksi

Vierailija
9/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miehet...

jep jep

#spermaviemäritnäkyväksi

Ja taas naisia spermaviemäreiksi nimittävä runk kuhäviäjä ul i sem assa mi e s vi ha sta. :D:D:D

Vierailija
10/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo mikään rakastava parisuhde ole ollut aikoihin jossa toisen tarpeet otetaan huomioon ja vietetään aikaa yhdessä. Kenties tämä oli aikoiastaan hyötysuhde (asuminen edullisempaa kämppiksen kanssa+fb-kuvio), joka toimi miehelle paremman puutteeseesa. Mutta rakastava parisuhde tuo ei ollut enää.

Vierailija
11/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miehet...

jep jep

#spermaviemäritnäkyväksi

Kas, paskanlänkyttäjäkin löysi taas paikalle. 

Vierailija
12/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kun olet muutaman viikon sulatellut elämää ilman minua, niin vieläkö olet sitä mieltä, että haluat eron?" :D

Lol, miehet aina kuvittelevat että me jotenkin yhtäkkiä tajuamme että olemme niin silmittömästi rakastuneita että emme millään pärjää ilman heitä. Vaikka siis itse olisimme heille suuttuneet heidän ääliömäisen käytöksensä takia.

Ja tuo selitys, miksi jäi sinne ja miltä sinusta tuntui, ikään kuin hän tietäisi kaiken paremmin ja osaisi tehdä kaikille oikeat päätökset....Niin tuttua itsellenikin. Eräs miesystäväni teki jotain paljon pahempaa ja sitten yritti juuri tuolla tavoin kontrolloida tilannetta, eikä selvittää sitä yhdessä. Päätti esim. ettei hänen tarvitse minulle kertoa kaikkea mitä on tapahtunut, vaan minun pitäisi vaan yhtäkkiä antaa anteeksi hänelle :D Miehet luulevat aina liikoja itsestään ja pitävät naisia hölmöinä lapsina, jotka ovat täysin riippuvaisia heistä eivätkä ikinä voisi jättää heitä.

Vierailija
13/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tunsin tuollaisen tapauksen. Oli koko ajan myöhässä ja käytti tätä alitajuisena pahoinpitelymekanismina kaikkia kohtaan - oli siis myös aidosti sadistinen toisia kohtaan ja nautti heidän kärismyksestään. Ja juuri tuo sama logiikka, että jos hänelle suuttuu siitä että on koko ajan myöhässä ja hankaloittaa toisten elämää, niin sitten ei tule ollenkaan koska hän onkin siinä nyt uhri. Eli accountability 0 ja yrittää vierittää syytä toisen niskaan sekä pahoinpidellä tätä vielä LISÄÄ.

Katselin tuota aikani ja touhu paheni vaan koko ajan, eikä se myöskään jäänyt vain myöhästelyyn vaan hän keksi paljon luovempia ja vahingollisempiakin tapoja haitata ja vahingoittaa toisia ja heidän elämiään. Lopulta tulin siihen päätelmään, että tyyppi on kuin epstein, jonka pahalla luonnolla ei ole muuta rajaa kuin se mitä sille ulkopuolelta asetetaan.

Eli ei jatkoon. Laita tyyppi blokkiin, teillä ei ilmeisesti ole mitään yhteisiä omistuksia minkä vuoksi sinun pitäisi tuollaista vammastelua sietää. Kiitä onneasi siitä.

Vierailija
14/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että mies jätti sut

Lisää älykääpiöitä. Lukemisen ymmärtäminen näillä Imatran Teroilla on puhdas nolla. Niente.

Vierailija
15/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miehet...

jep jep

#spermaviemäritnäkyväksi

Kas, paskanlänkyttäjäkin löysi taas paikalle. 

Oletko ollut itse pitkäänkin? Aamusta asti tietysti...

Vierailija
16/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhy yhy miesten p*skasta käytöksestä puhuminen on miesvihaa, yhyyy, ei saa! 

Vierailija
17/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa miehen kuvittelemaan että sä viikkokausia sulattelet ja mietit oliko ero oikea ratkaisu? Johan mies itse jo teki selväksi että viettää aikansa mielummin muualla. Mitä sitä sen enempää sulattelemaan. Next.

Vierailija
18/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avoidant manchild final boss. Kiitos tästä termistä. Nauroin ensimmäistä kertaa eron jälkeen. Vedet silmissä.

-Ap

Vierailija
19/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kovin monta rakentavaa kommenttia täällä saanut. Tänne on pesiytynyt naisvihaa ja kiusaajia, jotka ei voi argumentoida mitään aihetta ihmisystävällisesti. Mutta jos aihettasia ajattelen, niin pahempaa olisi varmaan ollut tulossa. Kai tuossa on kyse siitä että hän on erittäin välttelevä persoona, eli monella tavalla epäkypsä aikuiseksi. Monihan näyttää ihan ihmiseltä, mutta saattaa olla sisältä ihan lapsi tai muuten vino. Jos ei ihmisellä ole empaattisia piirteitä eikä tekoja, niin antaa sitten olla itsekseen tai vertaisensa kanssa kasvamassa.  Sinulle on valehdeltu ja sinua on manipuloitu, eikä hänessä ole miestä kohdata omia tekemisiään. Hyvä että olet eronnut. Kannattaa hakea tukea, keskustella ja koettaa päästä asiasta yli. En haluaisi, että saat noin pikku-miehestä isoa traumaa, tai traumaa ollenkaan.

Vierailija
20/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikkaa ei ole vaikka hän koettaa rakentaa sellaista voitokasta tarinaa itselleen ja samalla alentaa sinut. Älä ryve hänen vuokseen. Nyt faktat puhuu puolestaan. Jos tunnekuohut ei ota laantuakseen, käy tuulettamassa itseäsi terapiassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi