Auttakaa. Viides virtsatietulehdus puolen vuoden sisällä! Miten saada oikeaa hoitoa?
Aiheuttaja on E. Coli ja viljelyssä selvinnyt ESBL. Syön jotkut perusantibiootit ja n. kuukauden päästä alkaa uusi tulehdus. Kuinka kauan tämä jatkuu? Onko olemassa muutakin hoitoa? Tuntuu, että lääkärit eivät ota tosissaan.
Kommentit (190)
Kurjaa miten moni nainen on valmis turmelemaan terveyttään vain miestä miellyttääkseen. Ei teidän ole mikään pakko ryhtyä yhdyntään ikinä!!! Pissallakin saa sitten käydä koska tahtoo. On mahdollista elää ihan oma elämä, päättää itse, tienata itse elanto. Ei maksaa alapäällä asumista ym ja kärsiä taudeista ja kivusta.
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa miten moni nainen on valmis turmelemaan terveyttään vain miestä miellyttääkseen. Ei teidän ole mikään pakko ryhtyä yhdyntään ikinä!!! Pissallakin saa sitten käydä koska tahtoo. On mahdollista elää ihan oma elämä, päättää itse, tienata itse elanto. Ei maksaa alapäällä asumista ym ja kärsiä taudeista ja kivusta.
Ikävä huomata että olet kokenut noin paljon pahaa elämässäsi. Sinun kokemuksesi ei ole kuitenkaan yleispätevä. Meistä moni on parisuhteessa ja harrastaa seksiä koska haluaa harrastaa seksiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä harrasta anaaliseksiä ja käytä miehesi kanssa kondomia. Ota 1 g C-vitamiinia lisäravinteena päivittäin. Olen tosissani. Näillä on vaikutusta.
En ole koskaan eläessäni harrastanut anaaliseksiä ja saanut silti tulehduksia.
Jaa no minäpä en ole saanut 10 vuoteen kun juon vettä enkä ota sisääni ulosteita :'D Onko niin vaikea uskoa, onko.
Itse kyllä ottaisin mieluummin vaikka virtsatietulehduskierteen, kuin olisin yhtä mielisairas kuin sinä.
Hyvä että löysit palstan. Täällä saat juuri oikeaa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus aiheuttaa tollaisia vaivoja yleensä.
Eli laita elintavat kuntoon.
Selvitäppä faktat. Naisella on ihan rakenteellinen taipumus virtsatulehduksiin kun peräaukko, emätin ja virtsaputkensuu peräkkäin. Lisäksi virtsaputki voi olla perinnöllisesti myös lyhyempi mikä lisää riskiä. Jos on hetero ja seksuaalisesti aktiivinen, riski vielä moninkertaistuu. Usein riskitaso on perinnöllinen. Esim. Itsellä on molemmilta puolin sukua tosi vahva taipumus v. tulehduksiin. Molemmat mummot sairasti useita kertoja vuodessa nuorena ja vielä hoivakodissakin siinä vaiheessa kun mitään seksielämää ei enää ollut ollut vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Pesethän alushousut vähintään 60 asteessa? E. Coli ei kuole muuten.
Tämä! Ihmiset pesevät alusvaatteitaan liian matalissa lämpötiloissa.
Suihkuun ennen ja jälkeen seksin.
Molemmat pesee alapäänsä kauttaaltaan, niin perseaukon ympärystän kuin mies hepin ja nainen ulkoiset synnytinelimet INTIIMIPESUSAIPPUALLA.
Sama homma seksin jälkeen.
Nythän mies kantaa paskaisessa hepissään persepöpöt naisen pilluun. Ja sitten ihmetellään.
Vierailija kirjoitti:
Olipas outo kommentti. Itse ainakin nautin yhdynnästä suuresti naisena. En halua elää ilman. Ja tienaan oman elantoni kyllä, kuten aikuisen kuuluukin. Itse asiassa jopa maksan enemmän meidän kuluja kun tienaan tuplasti mieheeni nähden 😁 Maksaako mies siis munalla asumistaan minun kanssani 😱 No niin tai näin mukavaa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin takia vain 100% puuvillaa olevia pöksyjä, koska tekokuitua ei pysty pesemään 60-asteessa, paitsi polyesteria pystyy mut ei hengitä joten en suosittele. Tekokuidut on kuin hauduttaisi alapäätä muovipussissa. Kaikki haitallinen lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
E.coli on ulosteperäinen bakteeri. Kun käyt kakalla, huuhtele takapuoli. Pyyhitkö myös oikeaan suuntaan kun virtsaat /ulostat?
Estolääkitys esim trimopan iltaisin voisi tulla kyseeseen ja karpalomehu (ei sokerilitku) pitää virtsan happamana.
Mutta kaikki lähtee kyllä tuosta, että ulostebakteereja ei saa päästä rakkoon, mitkään estolääkitykset ei hyödytä jos et tee sille asialle jotain.
Hoitaja.
Voi voi joitakin näitä kommentteja...
Kyllähän nyt jo pikkulapsikin osaa pyyhkiä oikeaan suuntaan.
Jos ap tietäisi, miten se ulostebakteeri sinne virtsaputkeen kulkeutuu, kyllä hän varmaan estäisi tämän?
Nimimerkillä aina seksiä vain suihkunraikkaana ja silti virtsatietulehduskierteestä kärsitty
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa naisten virtsatietulehduksista johtuu aktiivisesta seksielämästä. Karpalomehut yms ei auta, mutta niiden happo vie hammaskiilteen.
Hpv luokitellaan nykyisin sukupyolitaudiksi, niin myös virtsatietulehdukset pitäisi luokitella uudestaan. Sama pätee naisten hiivatulehduksiin.
Olen menopaussi ikäinen ja ylipainoinen. Vuosiin ei ole ollut virtsatietulehduksia, koska ei seksiäkään. Silloin aiemmin oli tulehduksia.
Tää on kyllä totta. Itsellänikin kaikki pilluvaivat loppui kuin seinään kun seksielämä loppui. Vaikka olen siis ollut elämässäni vain yhden miehen kanssa, että ei se mitään huoraamista vaadi. Yksi mies riittää.
Itse kärsin aiemmin jatkuvista vt-tulehduksista. Sitten gyne suositteli Tranemax Fortea, tosi hyvä karpalovalmiste, ja C-vitamiinia. Hän muistutti ettei liikaa saa pestä, kerran päivässä tai ihan maksimi 2 kertaa riittää, koska limakalvojen kuivuuskin edesauttaa tulehduksia. Siksi illalla Vagisania sisäisesti ja perusvoidetta ulkoisesti.
Näiden lisäksi peseytyminen joka päivä, aina ennen seksiä (myös miehen peseytyminen) ja seksin jälkeen virtsaamaan.
Nämä konstit kun otin käyttöön, lähes joka kuukausi toistuneet tulehdukset on vähentyneet niin että on ehkä kerran vuodessa 👍🏻 Karpalomehua join aiemmin, ei auttanut niin hyvin lainkaan.
Ja jos tuntuu että olisi alkavia tulehduksen oireita, otan triplamäärän karpalovalmistetta ja C-vitamiinia, auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tänne tullaan neuvomaan hygienia-asioissa. Kyllä, käyn joka yhdynnän jälkeen virtsalla. Pesen alapäätä monta kertaa päivässä. Jos vatsa toimii, käytän aina suihkua. Ja olen normaalipainoinen.
Ap
Liika puhtaus mainitaan jossain yhtenä syynä. Mutta ei kai se olisi coli joka silloin iskee vaan limakalvojen heikkous.
'Naisella on ihan rakenteellinen taipumus virtsatulehduksiin kun peräaukko, emätin ja virtsaputkensuu peräkkäin. Lisäksi virtsaputki voi olla perinnöllisesti myös lyhyempi mikä lisää riskiä. Jos on hetero ja seksuaalisesti aktiivinen, riski vielä moninkertaistuu. Usein riskitaso on perinnöllinen. Esim. Itsellä on molemmilta puolin sukua tosi vahva taipumus v. tulehduksiin. Molemmat mummot sairasti useita kertoja vuodessa nuorena ja vielä hoivakodissakin siinä vaiheessa kun mitään seksielämää ei enää ollut ollut vuosikausiin.'
//
Totta. Anatomian osalta (erittäin) lyhyt virtsaputki voi altistaa naisen krooniseen v.tieinfektiokierteeseen. Tästä olisi pitkästi, mutta jätän analyysin tällä erää.
Off topic: Medical astrology ollut uutena kiinnostuksen kohteenani jo vuosia. Maailman huippukirurgit konsultoivat usein tämän sub-genren osaajia vaativia potilasoperaatioita suunnitellessaan. Kun metafysiikka ja mystiikka kohtaavat arjen
ja integroituvat siihen - on kokemus mitä tyydyttävin. 🤔 Hy, E 🌿
Vierailija kirjoitti:
Ota antibiotin tueksi karpalo- ja / tai puolukkamehu.
Itse harrastan avovesiuintia. Joskus tulee hengailtua märässä uikkarissa liian kauan. Tunnen kun pissatulehdus alkaa kehittyä. Itselle riittää kun juon ison lasillisen karpalomehua. Ja myös muutanan extra lasillisen vettä.
Nuorena olin pissa-kierteessä ja se ei ole kivaa.
Märän ja kylmän aiheuttama virtsatulehdus on urbaanilegenda. Moneen kertaan tutkimuksin torpedoitu.
#164 'coctailissa' minulta 0 viestiä.
E
Nuo ovat naisten ongelmia 🤭 Ei meille alfouroksilla ole tuollaisia ongelmia 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin takia vain 100% puuvillaa olevia pöksyjä, koska tekokuitua ei pysty pesemään 60-asteessa, paitsi polyesteria pystyy mut ei hengitä joten en suosittele. Tekokuidut on kuin hauduttaisi alapäätä muovipussissa. Kaikki haitallinen lisääntyy.
Puuvilla on todettu myös ajat sitten hankalaksi ihmisiholle, Se ei poista kosteutta. Bambu on nyt tutkimusten mukaan paras iholle, sukissa ja alkkareissa. Kestää kuumempaa pesua myös.
Siinä ei auta mitä nainen tekee jos mies ei hoida hygieniaansa. Olin nuorena vuosia jatkuvassa vt-kierteessä ja hiivatulehduskierteessä kun miehellä oli niin huono hygienia. Poistin miehen elämästä, loppui vt:t ja hiivikset siihen!
Minulta loppuivat tulehdukset kun aloin syömään aamulla karpaloita ja illalla ennen nukkumaanmenoa c-vitamiinia. Apteekista sain neuvon. Lisäksi ovestin limakalvojen ylläpitoon. Kesäisin pitää olla tarkkana reissuilla jossa hygieniapuutteita.