Auttakaa. Viides virtsatietulehdus puolen vuoden sisällä! Miten saada oikeaa hoitoa?
Aiheuttaja on E. Coli ja viljelyssä selvinnyt ESBL. Syön jotkut perusantibiootit ja n. kuukauden päästä alkaa uusi tulehdus. Kuinka kauan tämä jatkuu? Onko olemassa muutakin hoitoa? Tuntuu, että lääkärit eivät ota tosissaan.
Kommentit (138)
Lopeta paneskelu ja tussusi nuolettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten gynekologit ovat linjanneet, ettei ulkosynnyttimissäkään tule käyttää saippuaa?
Gynekologit nimenomaan sanoo tuota samaa. Emättimen sisälle ei saippuaa tule laittaa, mutta häpyhuulien sisältä esim klitoriksen ympäriltä jne tulee pestä.
Joko sinulla on termit hukassa tai puhut omiasi. Mitä ihmettä on klitoriksen ympätiltä pesu? Nivuset voi pestä saippualla.
Mulla auttoi ovestin estrogeenivoide.
Kuka tonttu täällä yrittää väittää että saippuaa sisäisille häpyhuulille? Ei todellakaan suosittele. Kaikki saippua pesee pois limakalvoilta suojaavaa happovaippaa jonka funktio on ennen kaikkea pitää limakalvo vastustuskykyisenä patogeeneille (taudinaiheuttajille). Vesi- tai rasvapesu on se jota suositellaan, ei mitään saippuaa.
TJEU vaikka Tyksin hoito-ohje: https://hoito-ohjeet.fi/fi/Ohjepankki/VSSHP/Intiimialueen%20ihon-%20ja%…
Kannat siis bakteeria, jonka saa huonolla käsihygienialla ja joka on vastustuskykyinen antibiooteille, mitä lääkäreiden pitäisi tehdä ? Mitä jos vain itse joisit karpalomehua ?
Yksi juttu, jota täällä ei ole mainittu, on esim. Vagisan emätinpuikot toistuvana kostukkeena. Itsellä katkaisi kierteen, jossa jo oli käytössä karpalokapselit ja paikallisestrogeeni Vagifem. Kun aloin käyttää noita "rasvasuppoja", huomasin, että olin luullut kaikkea kirvelyä virtsiitiksi ja hyökännyt hankkimaan antibiootit. Emätinpuikot poistaa kaiken kuivuudesta ja hinkkauksesta johtuvan kirvelyn totaalisesti.
Vaikuttaa että virtsarakko alkaa syöpääntymään, menisin heti yksityiselle jatkotutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, noi p-taudit pitää kyllä ensin sulkea pois, itsellä oli VTI kierre, joka loppujen lopuksi paljastui klamydiaksi. Mutta sit kun oli ihan oikea VTI-kierre muutamaa vuotta myöhemmin, lopullinen apu oli neuvosta, jonka antoi sellainen iäkkäämpi labrahoitaja, joka otti vastaan sitä mun näytettä sillä kertaa. Hän kysyi, että "käythän aina pissalla seksin jälkeen?" Tuota neuvoa oon nyt noudattanut lähes 30v, eikä ole VTI:tä ollut sen koommin.
Olen eläkkeellä oleva lab.hoitaja ja itse olen käynyt pissalla aina myös ennen seksiä ja toki seksin jälkeen. Ihan koulutuksessa 80- luvulla tästä puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten gynekologit ovat linjanneet, ettei ulkosynnyttimissäkään tule käyttää saippuaa?
Gynekologit nimenomaan sanoo tuota samaa. Emättimen sisälle ei saippuaa tule laittaa, mutta häpyhuulien sisältä esim klitoriksen ympäriltä jne tulee pestä.
Joko sinulla on termit hukassa tai puhut omiasi. Mitä ihmettä on klitoriksen ympätiltä pesu? Nivuset voi pestä saippualla.
Etkö ymmärrä mikä on klitoris?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tonttu täällä yrittää väittää että saippuaa sisäisille häpyhuulille? Ei todellakaan suosittele. Kaikki saippua pesee pois limakalvoilta suojaavaa happovaippaa jonka funktio on ennen kaikkea pitää limakalvo vastustuskykyisenä patogeeneille (taudinaiheuttajille). Vesi- tai rasvapesu on se jota suositellaan, ei mitään saippuaa.
TJEU vaikka Tyksin hoito-ohje: https://hoito-ohjeet.fi/fi/Ohjepankki/VSSHP/Intiimialueen%20ihon-%20ja%…
Voi idi oo tti joka ei tiedä mitään naisten biologiasta!!!
Häpyhuulien sisällä EI OLE LIMAKALVOJA. Ne on siellä emättimen sisällä, ei häpyhuulten sisällä. Sulla on isot ja pienet häpyhuulet. Sitten kun laitat kirjaimellisesti sormen sinne emättimen sisälle, niin siellä on ne sinun limakalvot.
ei ihme, että on niin monella noita hajuongelmia ja jatkuva bakteerivaginaa ja hiivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi idi oo tti joka ei tiedä mitään naisten biologiasta!!! Häpyhuulien sisällä EI OLE LIMAKALVOJA. Ne on siellä emättimen sisällä, ei häpyhuulten sisällä. Sulla on isot ja pienet häpyhuulet. Sitten kun laitat kirjaimellisesti sormen sinne emättimen sisälle, niin siellä on ne sinun limakalvot. ei ihme, että on niin monella noita hajuongelmia ja jatkuva bakteerivaginaa ja hiivaa.
Olen eri mieltä
Kondomi. Aina. Pysyy alapää terveenä.
Kiinnitä huomiota pesuaineen pH-arvoon. Älä käytä saippuaa.
Limakalvovoide käyttöön
Aamuisin täydet c:t purkista tai 1 greippi tai 2 appelsiinia.
Pikkuhousunsuoja saattaa auttaa myös.
Ellei, estolääkitystä suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tänne tullaan neuvomaan hygienia-asioissa. Kyllä, käyn joka yhdynnän jälkeen virtsalla. Pesen alapäätä monta kertaa päivässä. Jos vatsa toimii, käytän aina suihkua. Ja olen normaalipainoinen.
Ap
Mitäpä se auttaa kun miesystävä painaa rakastajatarta paljaalla kakoseen. Ja pitää näin yllä tautikierrettäsi.
Onko miehesi käynyt vieraissa? Vai onko sillä huono hygienia ei se auta, että sinä pyrit tautia hoitamaan jos toinen ei hoida. Miehesi voi sinulle tautia koko ajan tartuttaa, kun ei ole hoitanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
E. coli tulee peräaukon suulta, eli jotenkin sulla ne bakteerit päätyvät väärään paikkaan. Jos käytät stringejä, heitä ne pois ja hanki mummikset tilalle. Mun tytär syö lisäksi esim. joka päivä karpalotabletin tai kaksi jos tuntuu tulehdus iskevän. Itse olen selvinnyt sillä, että käytän paikallisestrogeenipuikkoja satunnaisesti.
Jokaisella meistä on E. colia jonkin verran alushousuissa, ellet sitten pese takapuoltasi kloriitilla monta kertaa päivässä (ei suositeltavaa!). Tietysti stringit ovat kaikista huonoin vaihtoehto, mitä löytyy. Mutta jos on todella herkkä virtsatietulehduksille, niin suolistobakteereille ei yksinkertaisesti voi olla altistumatta, valitettavasti.
Ok, Peset siis alspäätä monta kertaa pöivässä. Miten pyyhit alapään pesujen yhteydessä? Pyyhe tai paperi saattaa kuivaamistyylistä johtuen sisältää e-colibakteereja. Liiallinen pesukaan ei ole hyväksi, mutta yhdynnän jälkeen alapää on syytä pestä.