Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa. Viides virtsatietulehdus puolen vuoden sisällä! Miten saada oikeaa hoitoa?

Vierailija
17.02.2026 |

Aiheuttaja on E. Coli ja viljelyssä selvinnyt ESBL. Syön jotkut perusantibiootit ja n. kuukauden päästä alkaa uusi tulehdus. Kuinka kauan tämä jatkuu? Onko olemassa muutakin hoitoa? Tuntuu, että lääkärit eivät ota tosissaan.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noi p-taudit pitää kyllä ensin sulkea pois, itsellä oli VTI kierre, joka loppujen lopuksi paljastui klamydiaksi. Mutta sit kun oli ihan oikea VTI-kierre muutamaa vuotta myöhemmin, lopullinen apu oli neuvosta, jonka antoi sellainen iäkkäämpi labrahoitaja, joka otti vastaan sitä mun näytettä sillä kertaa. Hän kysyi, että "käythän aina pissalla seksin jälkeen?" Tuota neuvoa oon nyt noudattanut lähes 30v, eikä ole VTI:tä ollut sen koommin. 

Niin virtsa antibakteerisena eliminoi sitä SYÖPÄÄ mitä vapaaehtoisesti värkkiinne imette, eli spermaa. :D Hävettäisi olla h uoruli.

Varo, ettei syöpä iske sinne peräsuoleesi.

Vierailija
42/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tänne tullaan neuvomaan hygienia-asioissa. Kyllä, käyn joka yhdynnän jälkeen virtsalla. Pesen alapäätä monta kertaa päivässä. Jos vatsa toimii, käytän aina suihkua. Ja olen normaalipainoinen.

Ap

Kumppanin hygienia?

Kyllä se ongelma on se sperma, joka on immunosupressantti. SEn on tarkoitus olla, jotta pystyy tuhoamaan vaginan bakteerikannan, että siemen pääsee etenemään. Te typerykset vingutte tätä myrkkyä kehoonne oikein vapaaehtoisesti kerta toisenne jälkeen. Hyh hyh, ällöttää ajatuskin

Kateellinen vanhapiika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesethän alushousut vähintään 60 asteessa? E. Coli ei kuole muuten.

Vierailija
44/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin ei perus antibiootit tehoa. Poissulkisin myös mahdolliset sukupuolitaudit.

Vierailija
45/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tänne tullaan neuvomaan hygienia-asioissa. Kyllä, käyn joka yhdynnän jälkeen virtsalla. Pesen alapäätä monta kertaa päivässä. Jos vatsa toimii, käytän aina suihkua. Ja olen normaalipainoinen.

Ap

Naisen biologia ja anatomia on sellainen, että kenenkään naisen ei tule pestä alapäätä montaa kertaa päivässä. Nimenomaan se johtaa joillain jatkuviin virtsatietulehduksiin, kun luonnolliset tasapainot siellä häiriintyvät pahoin eivätkä pääse palautumaan, kun jatkuvaa pesemistä aina vaan jatketaan. 

Kaikki muuhan sinulla vaikuttaa olevan kunnossa, joten väitän että tässä on ratkaisu. Anna alapään vain olla vaihteeksi. Ja pidemmän aikaa, koska nuo asiat eivät hetkessä palaudu. 

Vierailija
46/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naisen biologia ja anatomia on sellainen, että kenenkään naisen ei tule pestä alapäätä montaa kertaa päivässä. Nimenomaan se johtaa joillain jatkuviin virtsatietulehduksiin, kun luonnolliset tasapainot siellä häiriintyvät pahoin eivätkä pääse palautumaan, kun jatkuvaa pesemistä aina vaan jatketaan. 

Kaikki muuhan sinulla vaikuttaa olevan kunnossa, joten väitän että tässä on ratkaisu. Anna alapään vain olla vaihteeksi. Ja pidemmän aikaa, koska nuo asiat eivät hetkessä palaudu. 

Tulehduskierteessä vedellä huuhtominen ei ole pahitteeksi. Tässä huuhdotaan ulkosynnyttimiä, ei sitä virtsaputkea. Pesuaineita aloittaja varmasti osaa välttää.

Vierailija
47/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itselle tuli aikanaan vaikean tulehduskierteen jälkeen täysin yllätyksenä, että virtsaaminen yhd ynnän jälkeen on tarpeen. En kerta kaikkiaan ollut tullut ajatelleeksi asiaa. Kun kirjoitin siitä tuossa aiemmin, en niinkään ajatellut neuvoa sinua (vaikka en toki tiennytkään, kuinka hyvin olet perillä näistä asioista), vaan ajattelin, että se voi olla laajemmin jollekulle avuksi.

Vierailija
48/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen akka huutaa auttakaa virtsatie tulehduksessa tämmösellä paska palstalla ???  Normaali ihminen menee omasta tahdostaan gynelle.  😝😝😝😝😝😝😝😝😝

Vierailija
49/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noi p-taudit pitää kyllä ensin sulkea pois, itsellä oli VTI kierre, joka loppujen lopuksi paljastui klamydiaksi. Mutta sit kun oli ihan oikea VTI-kierre muutamaa vuotta myöhemmin, lopullinen apu oli neuvosta, jonka antoi sellainen iäkkäämpi labrahoitaja, joka otti vastaan sitä mun näytettä sillä kertaa. Hän kysyi, että "käythän aina pissalla seksin jälkeen?" Tuota neuvoa oon nyt noudattanut lähes 30v, eikä ole VTI:tä ollut sen koommin. 

Niin virtsa antibakteerisena eliminoi sitä SYÖPÄÄ mitä vapaaehtoisesti värkkiinne imette, eli spermaa. :D Hävettäisi olla h uoruli.

Selitätkö vielä miten se virtsa pääsee käsiksi siihen spermaan? 

Vierailija
50/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen akka huutaa auttakaa virtsatie tulehduksessa tämmösellä paska palstalla ???  Normaali ihminen menee omasta tahdostaan gynelle.  😝😝😝😝😝😝😝😝😝

Pitäköön vittunsa 😝

Vierailija
51/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo urpo, tällaisessa asiassa ei pääse gynelle kuin suurella rahalla. Eikä siinä järkeä olekaan.

Vierailija
52/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se p*llun räplääminen!

oletpa asiaton ja nolo. kertoo sinusta vain omaa kieltään...

Sinusta kertoo tyhmyydestä kysellä apua täältä..  Hyi,  pidä perseesi.

Vierailija
53/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitätkö vielä miten se virtsa pääsee käsiksi siihen spermaan? 

Haista ny paskaa moukka 💩💩💩💩💩💩

Vierailija
54/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain urologilta estokuurina Trimopan antibiootti 100 mg 1 tabletti juuri ennen nukkumaan menoa vuoden ajan. 

Sitten 1 tabletti yhdynnän aikaan ja uidessa. Tämä edelleen  siis voimassa. 

Sillä kertaa kierre katkesi, mutta olen kyllä myöhemmin saanut lisää virtsiksiä. 

Vierailija
55/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkärille. Varaa aika. Mene tänään illalla tai huomenna.

Mikä on ongelma?

Vierailija
56/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo urpo, tällaisessa asiassa ei pääse gynelle kuin suurella rahalla. Eikä siinä järkeä olekaan.

Sossu maksaa jos on tosi tarve.  Tottakai on järkeä mennä gynelle.  Pidä urpo torttusi.

Vierailija
57/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota antibiotin tueksi karpalo- ja / tai puolukkamehu.

Itse harrastan avovesiuintia. Joskus tulee hengailtua märässä uikkarissa liian kauan. Tunnen kun pissatulehdus alkaa kehittyä. Itselle riittää kun juon ison lasillisen karpalomehua. Ja myös muutanan extra lasillisen vettä.

Nuorena olin pissa-kierteessä ja se ei ole kivaa.

Ota antibiotin tueksi karpalo- ja / tai puolukkamehu.

Näissä toimiva ainesosa on vesi. Itse asiassa virtsatie vaan ärsyyntyy kun sinne tunkee jotakin tuollaista, saman ja paremman vaikutuksen saa kun juo REIPPAASTI sitä vettä.

Toki tässäkin ketjussa on lääkeuskovaisia niin pitää ilmeisesti tuhota kehoa ja bakteerikantaa vielä piiiiitkään antibiooteilla ennen kuin uskotte. Kannattaisi nyt vaan kokeilla, ei maksa mitään ja tervehtyy kirjaimellisesti päivässä. Olen nähnyt näitä keissejä lukuisia, missä dramaattinen lääkeuskovain

"Teho uusiutuviin infektioihin: Tutkimusten mukaan karpalovalmisteet (mehu, tabletit, kapselit) voivat vähentää oireisten, viljelyllä varmistettujen virtsatieinfektioiden määrää naisilla, joilla on toistuvia tulehduksia, sekä lapsilla.

Vaikutusmekanismi: Karpalon sisältämät proantosyanidiinit (PAC) estävät E. coli -bakteerien kiinnittymistä virtsateiden seinämiin.

Tutkimusnäyttö: Meta-analyyseissa (kuten Cochrane) on havaittu, että karpalotuotteet voivat laskea virtsatietulehdusten riskiä noin 2665 % tietyillä potilasryhmillä."

Lähde: AI yhteenveto eri tutkimuksita.

Ps. Karpalomehukin kannattaa juoda kuuriluontoisesti ja muuten suosia ihan vettä. Sen näkee tai paremminkin tuntee äkkiä tehooko mehu. Munuaisille kuitenkin aika rankkaa jos päivittäin juo ns. estolääkkeenä.

Vierailija
58/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mies?

Vierailija
59/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkärille. Varaa aika. Mene tänään illalla tai huomenna.

Mikä on ongelma?

Viitsisi kun en pese persettäni.

Vierailija
60/98 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olit tuo 55v, niin aivan luonnollinen selitys on vaihdevuosiin liittyvä limakalvojen oheneminen ja kuivuminen, joka tapahtuu myös virtsateiden puolella. Nuoremman naisen vahvempi limakalvo torjuu bakteereja tehokkaammin. Vagifem-paikallisestrogeeni on reseptivapaa kokeiltavaksi. Lue tuoteseloste ensin. Tällä loppui oma tulehduskierre. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi