Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Helsinkiläiskoulussa jopa sata muslimia menee ramadanin aikana paastoparkkiin - rehtori: Emme voi pakottaa ketään syömään

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näitä on myös työpaikoilla. Muut raataa hänen edestään, kun ei jaksa mitään syömättömyys takia, on suurinpiirtein pyörtymässä koko ajan. Teepä siinä sitten terveydenhuollossa asiakastyötä. Muutenkin ln puolet päivästä kumartelemassa. Ja saa saman palkan kuin muutkin.

Niin vissiin, itse olen hoitoalalla jaksanut työskennellä paastossa ihan hienosti ja toisinaan kollegat ihan iloisiakin kun ruokatauolla tehnyt hommia heidän ruokaillessaan. 

Vierailija
122/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän paasto tekisi monelle vapaalle suomalaisellekin hyvää. Mutta kun itsekuri on mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tyttärelle ostetaan mini-possu kainalossa kannettavaksi,sekä pekonista tehdyt olkatoppaukset kun hän aloittaa ala-asteen.

Hienoa, miten olette omaksuneet persuidentiteetin täydellisesti! Tyttärenne on siis turri persutvistillä. Eikös hän muutenvkuulu nykykäsityksen mukaan seksuaalivähemmistöön?

Vierailija
124/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta. Uskonto ja muut ismit ovat yksityisasia, eikä niiden kuulu näkyä ulospäin.

Vierailija
125/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienistä asioista alkaa uuden kulttuurin muokkaus.

Uskonnonvapaus ei ole mitään uutta kulttuuria, se on ollut Suomessa voimassa jo yli sata vuotta. 

Vierailija
126/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä nämä sama tyypit ei sitten paaston varjolla tee mitään ja valittavat huonoa oloa. Nähty on, monta kertaa. Siinä sitten kantis taas tekee heidän työt. 

Nämä on valintoja ja omaa jaksamattomuutta ei pidä muilla maksattaa. 

Hoitaja. 

Tämä.

Oli työpaikalla remontti ja työntekijöiden piti pakata sovitut tavarat. Paastoava hlö ei pystynyt tekemään omaa osuuttaan, sillä heikotti, oli huono-olo jne. Loppujen lopuksi ei tehnyt mitään ja istui taukohuoneessa koko työvuoron. Tosi kiva. Muut sitten tekivät hänenkin hommansa. Huono-olo oli itse aiheutettua, joten ei herunut sympatiaa, eikä empatiaa.

Vierailija
127/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehtorin logiikkaa: kyllä tyttöjä saa ympärileikata kun kuuluu uskontoon.

Tyttöjen ympärileikkaus on kielletty laissa Suomessa, sitä ei taatusti kukaan rehtori hyväksy. Lisäksi se ei kuulu uskontoon, vaan on vanha, barbaarinen heimotapa.

Vierailija
128/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vissiin, itse olen hoitoalalla jaksanut työskennellä paastossa ihan hienosti ja toisinaan kollegat ihan iloisiakin kun ruokatauolla tehnyt hommia heidän ruokaillessaan. 

Potilasturvallisuus. Haluammeko paastoavan nälästä huonovointisen lääkärin tai hoitajan vaativaan potilastyöhän?

Vierailija
129/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä nämä sama tyypit ei sitten paaston varjolla tee mitään ja valittavat huonoa oloa. Nähty on, monta kertaa. Siinä sitten kantis taas tekee heidän työt. 

Hoitaja. 

Tämä.

Oli työpaikalla remontti ja työntekijöiden piti pakata sovitut tavarat. Paastoava hlö ei pystynyt tekemään omaa osuuttaan, sillä heikotti, oli huono-olo jne. Loppujen lopuksi ei tehnyt mitään ja istui taukohuoneessa koko työvuoron. Tosi kiva. Muut sitten tekivät hänenkin hommansa. Huono-olo oli itse aiheutettua, joten ei herunut sympatiaa, eikä empatiaa.

Teidän työpaikalla suhtaudutaan varmaan raskaana oleviinkin tosi kivasti. 

Vierailija
130/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän ei ole pakko mennä ruokalaan kuten muiden? Aika outoa, että yksi porukka saa toimia uskonnon perusteella koulun sääntöjen vastaisesti. Ei ruokalassa ole pakko syödä, mutta sinne pitäisi olla kaikilla pakko mennä.

Ei ole mitään pakkoa mennä ruokalaa, eikä ole ikinä ollutkaan, ainakaan minun elinaikana.

Omalla lapsella loppuu yksi koulupäivistä ruokailuun. Pakko on mennä ruokalaan muiden kanssa. Vaikka ei ruokaa ottaisikaan. "Kouluruokailu on osa koulupäivää/opetusta" tuli vastaus opettajalta. Ei ilmeisesti koske kaikkia. Näin yläkoulussa

Ohis

No niinhän se onkin, mutta se mikään pakko ole. Ja iät ja ajat on pätevällä syyllä mistä tahansa oppitunnista tai koulupäivän osasta saanu

Se on pakko jos uhkana on sanktio, jälki-istuntoa. Se on silloin pakko.

Vierailija
131/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja. 

Tämä.

Teidän työpaikalla suhtaudutaan varmaan raskaana oleviinkin tosi kivasti. 

Miksi missään työpaikalla pitäisi suhtautua positiivisesti tyyppeihin jotka ei kykene työntekoon mutta haluaa roikkua työpaikalla ja vaatii palkan siitä huolimatta? Jotkut pikkufirmat jopa kaatuu tuollaiseen kun ei yrittäjällä ole varaa elättää työntekijöitä jotka ei tee mitään työaikanaan. 

Vierailija
132/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilasturvallisuus. Haluammeko paastoavan nälästä huonovointisen lääkärin tai hoitajan vaativaan potilastyöhän?

En ole nälässä tai vähääkään huonovointinen paastotessani, elän ihan normaalia arkea. Ainoastaan vähän vilu voi tulla loppupäivästä kylminä vuodenaikoina, liikkeessä oleminen auttaa ja mieluten teenkin liikkuvaa työtä istumisen sijaan. Olen tehnyt tenttejäkin kiitettävin arvosanoin paastossa, mikä ei ole mitenkään yllättävää tai poikkeavaa.

Vierailija
133/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nälässä tai vähääkään huonovointinen paastotessani, elän ihan normaalia arkea. Ainoastaan vähän vilu voi tulla loppupäivästä kylminä vuodenaikoina, liikkeessä oleminen auttaa ja mieluten teenkin liikkuvaa työtä istumisen sijaan. Olen tehnyt tenttejäkin kiitettävin arvosanoin paastossa, mikä ei ole mitenkään yllättävää tai poikkeavaa.

Jokaisen olisi hybä paastota välillä. Väsyneempi ja tehottomampi on se huonosti syövä, huonosti nukkuva, jolla on kroppa koko ajan jumissa. 

Vierailija
134/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamin myyttisen uskonnon legendoja!

Vierailija

17.02.2026 | 10:36

hauskinta paskaa allahin maagisessa uskonnossa on nämä pyhiinvaellukset mekkaan sutelemaan pyhää "vaginaa" eli mustaa kiveä, koska jos sitä suutelee saa taas synnit anteeksi allahilta

matkaan kuuluu myös rituaali, jossa kivitetään "sa a tanaaa", koska muhammedkin kivitti saatanaa tradition mukaan tuossa paikassa, on jopa videoita joissa muslimi ampuu mielikuvituskiväärillään eli sateenvarjolla tuota kivityspaikkaa!

sitten koraani-satukirjassa kun ei ole mitään historiaa vaan sanoelmia, lukutaidoton ja riivattu muhammedhan sai ilmestyksensä "enkeliltä", hassua kun tämä enkeli saneli allahin nimessä virheettömän koraanin, jonka suuran 4mukaan Jeesus ei kuollut edes ristillä vaan Jumala vaihtoi hänet Simon Kyreneläiseen

sitten haditheissa on kertomuksia siitä kuinka muhammed suuteli serkkunsa poikia ja legendoja siitä kuinka Jeesus herätti jo paistetun gasellin ja sitten se syötiin uudelleen tai Jeesus herätti kuolleen pääkallon ja sai sen puhumaan

kaikkea paskaa sitä on

lisäksi esim täysin väärä historianymmärrys vaikka allahin kirja koraani ei tee virheitä

koraanin mukaan Mooseksen ja Aaronin sisko Mirjam eli Maria oli sama Maria joka synnytti

Jeesuksen!

lol noilla on about 1500 vuotta eroa historiassa.

koraani kuulemma jopa vahvistaa big bang teoriankin ja usean nykyajan fysiikan keksinnön!

AI-yhteenveto

There is a difference of approximately

1,400 to 1,600 years between Miriam (the sister of Moses) and Mary (the mother of Jesus).

Vierailija
135/135 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten nälässä pitäminen väkivallan uhalla on suvakin mielestä lasten oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä