YLE: Helsinkiläiskoulussa jopa sata muslimia menee ramadanin aikana paastoparkkiin - rehtori: Emme voi pakottaa ketään syömään
Kommentit (393)
Niin vissiin, itse olen hoitoalalla jaksanut työskennellä paastossa ihan hienosti ja toisinaan kollegat ihan iloisiakin kun ruokatauolla tehnyt hommia heidän ruokaillessaan.
Potilasturvallisuus. Haluammeko paastoavan nälästä huonovointisen lääkärin tai hoitajan vaativaan potilastyöhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä nämä sama tyypit ei sitten paaston varjolla tee mitään ja valittavat huonoa oloa. Nähty on, monta kertaa. Siinä sitten kantis taas tekee heidän työt.
Nämä on valintoja ja omaa jaksamattomuutta ei pidä muilla maksattaa.
Hoitaja.
Tämä.
Oli työpaikalla remontti ja työntekijöiden piti pakata sovitut tavarat. Paastoava hlö ei pystynyt tekemään omaa osuuttaan, sillä heikotti, oli huono-olo jne. Loppujen lopuksi ei tehnyt mitään ja istui taukohuoneessa koko työvuoron. Tosi kiva. Muut sitten tekivät hänenkin hommansa. Huono-olo oli itse aiheutettua, joten ei herunut sympatiaa, eikä empatiaa.
Teidän työpaikalla suhtaudutaan varmaan raskaana oleviinkin tosi kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän ei ole pakko mennä ruokalaan kuten muiden? Aika outoa, että yksi porukka saa toimia uskonnon perusteella koulun sääntöjen vastaisesti. Ei ruokalassa ole pakko syödä, mutta sinne pitäisi olla kaikilla pakko mennä.
Ei ole mitään pakkoa mennä ruokalaa, eikä ole ikinä ollutkaan, ainakaan minun elinaikana.
Omalla lapsella loppuu yksi koulupäivistä ruokailuun. Pakko on mennä ruokalaan muiden kanssa. Vaikka ei ruokaa ottaisikaan. "Kouluruokailu on osa koulupäivää/opetusta" tuli vastaus opettajalta. Ei ilmeisesti koske kaikkia. Näin yläkoulussa
Ohis
No niinhän se onkin, mutta se mikään pakko ole. Ja iät ja ajat on pätevällä syyllä mistä tahansa oppitunnista tai koulupäivän osasta saanu
Se on pakko jos uhkana on sanktio, jälki-istuntoa. Se on silloin pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä nämä sama tyypit ei sitten paaston varjolla tee mitään ja valittavat huonoa oloa. Nähty on, monta kertaa. Siinä sitten kantis taas tekee heidän työt.
Nämä on valintoja ja omaa jaksamattomuutta ei pidä muilla maksattaa.
Hoitaja.
Tämä.
Oli työpaikalla remontti ja työntekijöiden piti pakata sovitut tavarat. Paastoava hlö ei pystynyt tekemään omaa osuuttaan, sillä heikotti, oli huono-olo jne. Loppujen lopuksi ei tehnyt mitään ja istui taukohuoneessa koko työvuoron. Tosi kiva. Muut sitten tekivät hänenkin hommansa. Huono-olo oli itse aiheutettua, joten ei herunut sympatiaa, eikä empatiaa.
Teidän työpaikalla suhtaudutaan varmaan raskaana oleviinkin tosi kivasti.
Miksi missään työpaikalla pitäisi suhtautua positiivisesti tyyppeihin jotka ei kykene työntekoon mutta haluaa roikkua työpaikalla ja vaatii palkan siitä huolimatta? Jotkut pikkufirmat jopa kaatuu tuollaiseen kun ei yrittäjällä ole varaa elättää työntekijöitä jotka ei tee mitään työaikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin vissiin, itse olen hoitoalalla jaksanut työskennellä paastossa ihan hienosti ja toisinaan kollegat ihan iloisiakin kun ruokatauolla tehnyt hommia heidän ruokaillessaan.
Potilasturvallisuus. Haluammeko paastoavan nälästä huonovointisen lääkärin tai hoitajan vaativaan potilastyöhän?
En ole nälässä tai vähääkään huonovointinen paastotessani, elän ihan normaalia arkea. Ainoastaan vähän vilu voi tulla loppupäivästä kylminä vuodenaikoina, liikkeessä oleminen auttaa ja mieluten teenkin liikkuvaa työtä istumisen sijaan. Olen tehnyt tenttejäkin kiitettävin arvosanoin paastossa, mikä ei ole mitenkään yllättävää tai poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nälässä tai vähääkään huonovointinen paastotessani, elän ihan normaalia arkea. Ainoastaan vähän vilu voi tulla loppupäivästä kylminä vuodenaikoina, liikkeessä oleminen auttaa ja mieluten teenkin liikkuvaa työtä istumisen sijaan. Olen tehnyt tenttejäkin kiitettävin arvosanoin paastossa, mikä ei ole mitenkään yllättävää tai poikkeavaa.
Jokaisen olisi hybä paastota välillä. Väsyneempi ja tehottomampi on se huonosti syövä, huonosti nukkuva, jolla on kroppa koko ajan jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näitä on myös työpaikoilla. Muut raataa hänen edestään, kun ei jaksa mitään syömättömyys takia, on suurinpiirtein pyörtymässä koko ajan. Teepä siinä sitten terveydenhuollossa asiakastyötä. Muutenkin ln puolet päivästä kumartelemassa. Ja saa saman palkan kuin muutkin.
Mä asun ulkomailla ja tiimissä on kavereita jotka paastoavat. Mistään ei sitä huomaa, tekevät kaiken viimeisen päälle niin kuin aina. Sen sijaan ihan moni paastoamaton lusmuilee ympäri vuoden tupakkatauoilla.
Miten suomalaisten joulut ja pääsiäiset ym kristilliset perinteet. Suvivirsi, enkeli taivaan kielletään kun uskonto ei saisi näkyä koulumaailmassa mutta sitten näille järjestetään erikseen mahdollusuus harjoittas uskontoaan.
Voiko matalammalle enää kumartua ja pyllistää omalle kultuurilleen. Ei voi ymmärtää, oma kulttuuri ei saa näkyä mutta vieras saa. Ei ole yhdenvertaista kohtelua, sitähän monessa asiassa niin vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten suomalaisten joulut ja pääsiäiset ym kristilliset perinteet. Suvivirsi, enkeli taivaan kielletään kun uskonto ei saisi näkyä koulumaailmassa mutta sitten näille järjestetään erikseen mahdollusuus harjoittas uskontoaan.
Voiko matalammalle enää kumartua ja pyllistää omalle kultuurilleen. Ei voi ymmärtää, oma kulttuuri ei saa näkyä mutta vieras saa. Ei ole yhdenvertaista kohtelua, sitähän monessa asiassa niin vaaditaan.
Miten paastoparkki näkyy mitenkään? On täysin yhdenvertaista kohtelua, tuossa on kyse täysin eri kontekstista, julkinen vs. yksityinen asia.
Miten se olikaan kun annetaan pikkusormi niin kyllähän siinä menee lopulta koko käsi.
Ne vois olla syömättä pidempäänkin, vaikka sellaset 3 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Miten se olikaan kun annetaan pikkusormi niin kyllähän siinä menee lopulta koko käsi.
Ja koko käsi olisi tässä kohtaa se että suvaitsevaisuus lisääntyy. Kauheeta
Kyllä meillä oli kasarilla pakko mennä ruokalaan ja pakko oli syödä.
Oli myös pakko mennä uimahalliin liikuntatunnilla, samaan aikaan poikien vuoron kanssa.
Liikuntatunnilla oli pakko käyttää sellaista pinkeää uimapukumaista jumppapukua. Tämä ala-asteelta ihan ysärin puolelle jatkuneeseen lukioon saakka, vaikka asuimme eri paikkakunnilla ja kävin muutamaa eri koulua. Säännöt oli samat.
Kiva, että nyt ei pakoteta syömään, uimaan tai pukeutumaan paljastaviin ja epämukaviin vaatteisiin. Olen kuullut, että lukiolaiset saavat esim käydä ratsastamassa tai harrasramassa muutoin itselleen mieluisia lajeja nykyään koulun liikuntatunnilla.
Varmaan julkinen nolaaminen ja vartaloiden arvostelukin on jäänyt vähemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä sentään paastoavat. Kotimaiset kakarat jättävät menemättä myös sinne ruokalaan, mutta hakevat senkin edestä sitten syötävää lähikaupan paistopisteeltä.
Ruokalassa on tarjolla vain vihervasemmistolaisesti maustettua sapuskaa...
:D. Miten ruoka maustetaan vihervasemmistolaisesti?
Persut syö vain HK:n sinistä makkaraa ja kaikki muu on vihervasemmistolaista ruokaa.
Taas paska valehtelet,syön Atrian Punaista lenkkiä,on ihmeellistä valehtelua kerta toisensa jälkeen,soija tuhoaa aivonystyrän,sen ainokaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paastoparkki?
Tämä osoittaa täydellisesti, miten vähän halua on kotoutua ja omaksua maan tapoja.
Millä tavalla tuo on maan tapojen vastaista? Käsittääkseni meillä täällä on uskonnonvapaus.
Onko? Oletko aivan varma kristittyjen kohdalla? ;)
Kerro toki esimerkkejä siitä kuinka Suomessa on kristittyjä kielletty harjoittamasta uskontoaan?
Joulu-ja kevätjuhlat,onko kuten ennen.
Kauheaa! Miksi viranomaiset eivät ryhdy pakkoruokintaan???
Pellepaasto jossa iltaisin mässytetään normaalia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koko käsi olisi tässä kohtaa se että suvaitsevaisuus lisääntyy. Kauheeta
Näitä pelottaa tosiaan se että meillä ei enää kasvatettaisi yhtäkään rasistisukupolvea. Ymmärtäähän sen että kun on itse siihen kasvanut ja omat lapsensa siinä kylvettänyt, pelottaa jos muut ei tee samaa virhettä. Sama oli ruumiillisen kurituksen kanssa, se sotkettiin kasvatukseksi vuelä ihan hetki sitten.