Siivoojan töitä osaa jokainen mutta siivousalalla Purran lausunto järkytti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f51f34dd-8d7e-4f5d-b54b-67d94c1b9afd
Kyllä minä väitän että monikin työtön voisi tehdä tuota ja osaisi kyllä. Olen itse ollut siivoustyössä ja ole mies. Ei kukaan sanonut etten osaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siivoojan ja aivokirurgin työssä eroa on. Jokainen periaatteessa osaa siivota vaikkaoa oman kotinsa, mutta ei operoida itse aivojaan kirurgisesti.
Kyllä minä luulisin osaavani operoida aivoja kirurgisesti. Mikä siinä nyt niin hankalaa on? Muinaisessa Egyptissä homma onnistui melko hyvin. Varmaan lopputulos ei ole yhtä hyvä kuin oikealla aivokirurgilla mutta ei se siivoaminenkaan suju pystymettän mieheltä samalla tavalla kuin ammattilaiselta.
Purrat yms voivat pitää päänsä kiinni kun ei selvästikään tajua mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siivoojan ja aivokirurgin työssä eroa on. Jokainen periaatteessa osaa siivota vaikkaoa oman kotinsa, mutta ei operoida itse aivojaan kirurgisesti.
Tietenkin eri töissä tarvitaan erilaisia tietoja ja taitoja.
Silti moni hehkuttaa kotisiivouksessa ns.ihmesientä. Sehän ei puhdista, vaan poistaa pinnan, joten lika tietty lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että ei osaa tiedän tapauksia joissa osaamaton siivooja on mm. tuhonnut parketti lattian väärälaisilla pesuaineilla mutta turha sitä on täystollo Purralle selittää.
Firmassa jossa työskentelen tuli uusi kohde, edellinen siivousfirma pilannut lattian ihan hirvittävän näköiseksi niin ettei sitä saanut millään pelastettua, sitten meille valitettiin että aivan kamalassa kunnossa lattia eivät ymmärtäneet että ei me siitä lattiasta uutta saatu kerta pilattu kuukausien jopa vuosien ajan väärillä pesuaineilla ja väärällä siivouslaitteella (käytetty väärää laikkaa mm)
Minä en osaa siivoustyötä.
T. Kielitieteilijä
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että ei osaa tiedän tapauksia joissa osaamaton siivooja on mm. tuhonnut parketti lattian väärälaisilla pesuaineilla mutta turha sitä on täystollo Purralle selittää.
Eduskunnan siistijälle tiedoksi, että samalla rätillä voi pyyhkiä pölyt Riikan pöydältä kuin muualtakin, kun se on niin helppoa.
Eduskunnan vessoista voisi jättää WC-paperit parina pv täyttämättä. Pyyhkiköön sitten vaikka sanomalehteen.
Siivoustakin on niin eri vaatimustasoisesti.. esim hygienian oltava huippua sairaaloissa, labroissa jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan siistijälle tiedoksi, että samalla rätillä voi pyyhkiä pölyt Riikan pöydältä kuin muualtakin, kun se on niin helppoa.
Käyt samalla rätillä siivoamassa. Aloita vessasta ja päädy keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaatko sinä siivota sen leikkaussalin jossa operoit aivojasi?
Meidän Päättäjät. Ei ihme että maa on tällaisessa kunnossa.
Voisin sanoa että jokainen osaa Pääministerin työt...
Minä kyllä ymmärsin Purran tarkoittaneen sellaisia siivoustöitä joita ei nykyään kannata aitona palkkatyönä teettää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osaa siivoustyötä.
T. Kielitieteilijä
Keskisarjakin sanoi ettei osaa
Vierailija kirjoitti:
Jokainen osaa siivota ja yhtä moni osaa pilata pinnat sillä siivoamisella.
Ellei tyyliin asetonilla tai muulla sulattavalla hinkkaa jotain sulavaa pintaa niin hankala saada mitään pilalle. Kuulin tällaisen selityksen siihenkin miksei kaikkea voisi putsata ikkunanpesuaineella. Olen putsannut sillä laiskuuttani vaikka mitä enkä mitään ole pilalle saanut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Päättäjät. Ei ihme että maa on tällaisessa kunnossa.
Voisin sanoa että jokainen osaa Pääministerin työt...
Meillä on ollut paljon Pääministereitä ja Valtiovarainministereitä ja jokainen on sen homman osannut ilman minkäänlaista kokemusta.
Sanoisin että Siivoustyö on vaativampaa.
Haluaisitko joutua aivoleikkaukseen leikkaussaliin, jossa tilan on siivonnut, joku joka ei ole päivääkään tehnyt siivoojan hommia?
Jälki on huonoa jos joku väkisin siivoaa ja taudit tarttuvat. Halpuutettu siivous näytti siltä että kuravedellä laappi seinää. Matot pesemättä rapussa.
Vierailija kirjoitti:
No esim. laitossiivous ja leikkaussalisiivous ym. vaatii vähän muutakin kuin pelkkää mopin heiluttamista.
Noi on kuriositeetti alalla. Todellisuudessa alalla riittää kun jaksaa tehdä fyysistä työtä.
Tottakai siivoojan työhön voi mennä kuka hyvänsä.
Koulutuksen jälkeen.
Ei taida mikään firma ottaa töihin ilman koulutusta olevia.
Persujen lahoissa aivoissa kuvitellaan työttömien vain menevän töihin kun ensin on lähes kaikkien edellisten hallitusten, myös oikeiston ministereiden, toimesta ajettu pätevyysvaatimuksia koko yhteiskuntaan ja kaikille aloille.
Tämän kusipäisempää ei hallituksesta voi enää tulla eli nauttikaa pohjakosketuksesta.