US: Riikka Purran sanoista nousi myrsky myös kokoomuksessa: Haluavat laajentaa saman palkattoman työn velvoitteen myös suomalaisille!
"Tanskassa sosiaaliturva erityisesti toimeentulotuki ja viimesijainen tuki on sidottu 37,5 tunnin viikoittaiseen työvelvoitteeseen. Velvoite koskee erityisesti ulkomaalaisia ja sisältää yksinkertaisia tehtäviä, kuten siivousta tai risujen keräämistä, jotka eivät vie keneltäkään oikeaa työtä, Purra esitti helmikuussa Suomen Uutisissa"
"Raskas ja epäsäännöllinen työ ei yksinkertaisesti pysty palkallaan kilpailemaan sosiaaliturvan kanssa, Purra kirjoittaa X:ssäja saa kokoomuksen ex-kansanedustajan Juhana Vartiaisen huomauttamaan, että sama koskee myös suomalaisia.
"Siksi sosiaaliturvan ja työlainsäädännön uudistaminen on tarpeen, ja sitä pitää joka tapauksessa jatkaa, Helsingin pormestarinakin aiemmin toiminut Vartiainen toteaa."
Myös kokoomusnuorissa kannetaan suurta huolta siitä, miten sosiaaliturva "passivoi" suomalaisia ja olisi työttömille ja tt-tuen saajille hyväksi tehdä palkatonta työtä, esimerkiksi vapaaehtoistyötä.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/52517bfb-c777-4eeb-8d31-a0b56edd2eb2
Kommentit (357)
Sopii mainiosti, että vaikka kaikki menevät ajallaan töihin. Tärkeää on säännöllinen rytmi ja vastuu siitä työstä mitä tekee. Vastuuta ja täsmällisyyttä on täsmennettävä.
Muuten käy niin, että työpaikalla joudutaan vahtimaan ja opettamaan uusia kokeilijoita hyvin kauan. Ja miten sen kielitaidon laita on kun ei ole halua muutenkaan sopeutua suomen oloihin.
Veteliä ja vätyksiä kyllä riittää ja sillä voi provosoida mainiosti firman muuta henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan jo, että pääsen pesemään hyvätuloisten kahvimukeja vessaharjalla. Joko kohta pian pääsee siivoustöihin?
Tuo kertoi selvästi miksi olet työtön. Heikko äly estää jopa yksinkertaisetkin työt. Voisi ehkä käyttää mökkivessan tyhjentämisessä?
Että sä olet tyhmä. Mitä paremmassa asemassa olet sitä varmemmin sun kahvimuki pestään vessaharjalla. Luuletko, että saa parempaa kohtelua, kun olet lääkäri? Et todellakaan saa ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän valvontaan menis sairaasti rahaa.
Mistä säästetään että ministeri saa tälläsen lemmikkiprojektin jossa saa vapaasti kurmuuttaa alempikastisia?
Voisin alkaa ruoskijaksi näille sluibaileville pökälehousuille.
Palkatta?
Vierailija kirjoitti:
Miten jonkun oikeustajuun voi edes mahtua, että työstä ei tarvitsisi maksaa sen tekijälle palkkaa? Miten?
Ihan liian moni tuntuu olevan tuota mieltä nykyään. Kunhan se ei koske itseä, luonnollisesti. Onko suomalaiset niin huonoitsetuntoista kansaa, että tarvitsevat orjat, että voisivat itse kokea olevansa jotain? Usko ihmisiin on koetuksella. Miksi haluatte muille pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö puoluetuet passivoi?
Entä yritystuet? Niistä ei ole leikattu, mutta silti yritykset eivät innovoi eikä rekrytoi. Pistävät porukkaa pihalle ja tekevät konkursseja.
Miksi nämä eivät saa sanktioita vaikka saavat yritystukia tietyin ehdoin? Vai innovoidaanko vain jotain turhaa?
Onko Supercell ainoa joka on palkannut lisää väkeä?
Työkokeiluun päiväkotiin antamaan hammaslääkärin 1-vuotiaalle lapselle karkkia ja syöttää samalla lusikalla lasta, millä syö itse. Itse te haluatte palkattomia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jonkun oikeustajuun voi edes mahtua, että työstä ei tarvitsisi maksaa sen tekijälle palkkaa? Miten?
Ihan liian moni tuntuu olevan tuota mieltä nykyään. Kunhan se ei koske itseä, luonnollisesti. Onko suomalaiset niin huonoitsetuntoista kansaa, että tarvitsevat orjat, että voisivat itse kokea olevansa jotain? Usko ihmisiin on koetuksella. Miksi haluatte muille pahaa?
Ei vaan ytimenä ajatus, että kaikki turha tuki pois.
Mihin se Kokoomuksen lupaavin nuori on hävinnyt?
Patrik Itäniemi, talousguru, joka söi liikaa ja jätti woltin ruuat maksamatta varattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan jo, että pääsen pesemään hyvätuloisten kahvimukeja vessaharjalla. Joko kohta pian pääsee siivoustöihin?
Tuo kertoi selvästi miksi olet työtön. Heikko äly estää jopa yksinkertaisetkin työt. Voisi ehkä käyttää mökkivessan tyhjentämisessä?
Että sä olet tyhmä. Mitä paremmassa asemassa olet sitä varmemmin sun kahvimuki pestään vessaharjalla. Luuletko, että saa parempaa kohtelua, kun olet lääkäri? Et todellakaan saa ahne.
Henkinen tasosi paljastui jo. Kuka kirjoittaa tekstisi. Itse tuskin osaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän valvontaan menis sairaasti rahaa.
Mistä säästetään että ministeri saa tälläsen lemmikkiprojektin jossa saa vapaasti kurmuuttaa alempikastisia?
Voisin alkaa ruoskijaksi näille sluibaileville pökälehousuille.
Palkatta?
Häh, palkatta, sitä sosiaalieua vastaanhan se työ on tarkoitettu. Ettei ilmaiseksi saa rahaa, kuten sen nyt on laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun sillä, että työsuhteessa olemattomat ihmiset ryhtyvät siivoilemaan ja keräämään risuja jossain?
Ei se tulee jäämään noihin, vaan tulee koskemaan todennäköisesti ainakin kaikkea duunarityötä julkisella. Pahimmillaan kaikki julkisen puolen työt voitaisiin teettää tukia vastaan (muistakaa potkulaki). Ehä jopa yksityisen. Haisee hieman kommunismi. Pahalle haiseekin!
Olet pahasti harhainen. Pitäisikö sinun mennä hoitoon sen sijaan että levittelet harhojasi täällä. Suurin osa kunnillakin tehtävistä töistä vaatii tietyn koulutuksen. Isolla osalla työttömillä ei ole koulutusta tai koulutus on alalta jota ei kunnissa tarvita. Jos älykkyyskin on samalla tasolla kuin sinulla niin ei noista hommista edes selviytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet tyhmä. Saat sitä mitä tilaat.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeiluun päiväkotiin antamaan hammaslääkärin 1-vuotiaalle lapselle karkkia ja syöttää samalla lusikalla lasta, millä syö itse. Itse te haluatte palkattomia työntekijöitä.
Tuolla tasolla osaavat pannaan vessoja pesemään. Eivöt kelpaa muuhun.
Taidetaan sanoa kaupassa kovaan ääneen, että onpa tuo lääkärin teinityttö lihava niin, että lääkärin teinitytär varmasti kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tasolla osaavat pannaan vessoja pesemään. Eivöt kelpaa muuhun.
Lasten lusikat pestään vessaharjalla vai?
Vierailija kirjoitti:
Mihin se Kokoomuksen lupaavin nuori on hävinnyt?
Patrik Itäniemi, talousguru, joka söi liikaa ja jätti woltin ruuat maksamatta varattomana.
Hänhän on suomen Patrick Bateman. Huhut kertoo että treenaa joka päivä peilin edessä, laittaa kasvohoidot, kuuntelee Phil Collinsia yms.
Vierailija kirjoitti:
Taidetaan sanoa kaupassa kovaan ääneen, että onpa tuo lääkärin teinityttö lihava niin, että lääkärin teinitytär varmasti kuulee.
Aivan varmasti. Hyvätuloiset saa sitä mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Katkera ilkeä työtön kostaa pienelle lapselle. Ja köyhien piti olla niitä parempia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet tyhmä. Saa
Lapsiko olet kuin intät kuin 5- vuotias vai onko se vain henkinen tasosi. Ei ihme että olet työtön.