Onko 50e polttarikuluja paljon?
Eli sillä kustannetaan polttarikalun kaikki päivän kulut.
Osallistuvia n. 10 joten 500e:llä järkätään polttarit yhdelle.
Lisäksi tulee omat kulut vielä osallistuville, eli matkakuluja/ruokakuluja/baarikuluja jne..Eli aika suolainen on mielestäni hinta...
Ajattelin, että joudun jäämään näistä bileistä pois koska en yksinkertaisesti pysty kulujen takia osallistumaan noihin:(
Kommentit (26)
Joku taitaa kerätä rahaa omaan pussiin. Osallistuisin maksuihin vain siltä osin kun osallistun polttareihin, esim. voisin tarjota autokyytiä johonkin tms. Tuota summaa en maksaisi.
Jos haluavat järjestää noin kalliit polttarit, kannattaisi kaasojen/bestmanien itse maksaa enemmän ja vieraiden vain n. 25¿
Itse jäin pois joskus jonkun tekosyyn varjolla pois polttareista. Kaaso oli suunnittelut, että morsian viedään kylpylään hemmoteltavaksi hoitoihin, hierontaan ym. Ja polttariporukka olis tietty maksanut. Ensinnäkin ensimmäinen kylpylä on 100km päässä, olis pitänyt matkat järkätä ym.
Oli pikkasen liian kalliit polttarit osallistua.
Siihen kuului kaikki muu paitsi omat alkoholijuomat.
Minusta ei ollut paha hinta, kun hintaan sisältyi aamusta yömyöhään puuhaa, liikkumiset paikasta toiseen, saunomiset, ruoat ja alkoholittomat juomat.
Esim. työttömältä, kotiäidiltä tai opiskelijalta tuo on liikaa pyydetty.
ja matkaa bilepaikalle n. 300 km!!! eli siihen sit päälle oma yöpyminen ja syömingit ja juomingit. Puhumattakaan sitten häitä joihin lahja ostetaan ja täytyyy varmaan juhlavaatteitakin vielä ostaa...Ehdotin, että lähemmäksi vois yrittää ne polttarit järkätä kun suurin osa porukasta asuu niin kaukana polttarimestasta...Mutta kaasolle ei sovi ja kuulemma juhlakalukin haluaa isossa kaupungissa pitää polttarit....
ap
Ja tiedän mistä kirjoitan, koska mieheni tekee työkseen sellaista, jossa usein järjestään polttariporukoille ohjelmanumero. Hän sanoi, että aina jos rahasta jotai kyräillään, kyseessä on naisten polttarit. Hirveä haloo rahan jakamisesta tms.
Musta tuntuu tosi kurjalta, ettei naiset yleensä osa ajatella polttareiat yhteisenä kivana kuten miehet. Kaason hommakin nähdään " vaivana" . Tosiystävyyttä vissiin.
Kotiäiti tienaa 294,28 ¿/kk (kotihoidontuki) miinus verot, joten siitä ei pahemmin liikene pistää " tyhjänpäiväiseen" viidesosaa.
Tulitko ajatelleeksi, ettei kaikki ole hyväpalkkaisessa työssä olevia polttarijuhlijoita?
Mutta pelkästään toiseen ihmiseen minulla olisi varaa/haluja laittaa n 20e
Ei minusta ollut mikään kauhea juttu maksaa 50 euroa + omat juomat. Minä ainakin tiesin tulevista polttareista jo muutamaa kuukautta aikaisemmin. Ehdin siis säästää rahaa siihen, että vois viettää mukavan päivän ystäväni polttareissa!
nro 7
tulossa polttarit, joihin menee 35 euroa juhlakaluun ja sit ainakin 25 euroa omiin ruokiin ja juomiin, jos en kauheasti tuhlaile. Ollaan menossa hyvään raflaan (pääruoat 20 e -->) ja illalla baariin, vähän tylsä jättää jälkkärit ostamatta ja kituuttaa yhdellä siiderillä baarissa, mutta hoitotuella vaan ei oo varaa.
Ja oon porukasta ainoa, jolla on tää tilanne, muilla ihan hyvät tulot - kuten mullakin aiemmin. Ymmärrän, etteivät muut tätä tajua, harmittaa vaan.
Mut alkuperäiseen kysymykseen: 50 e on liikaa. Jää pois, varsinkin jos täytyy maksaa omat majoitukset ym siihen päälle eikä morsian oo sun bestis. Ei polttareihin oo PAKKO mennä. Sit valittaisit seuraavat 10 vuotta kun oli niin kallista ja yhtään ei ollu kivaakaan ja katkeroituisit morsiamelle. Ei oo sen arvoista.
siinä varmaan nelonen maksoi viulut, mutta kuvittaa hyvin tilannetta. Yhdelle läimitään jotain mineraalihoitovoidemutaa naamaan ja loppu polttariporukka vaihtaa painoa toiselta jalalta toiselle vieressä. Ja sitten ajamaan kartingia ja sitten baariin katsomaan hunkseja ja morsian saa puristaa sitä salkkareissa esiintyvää pepusta. Kyllä nyt tuollaisesta voi vähän maksaakin!
Eiköhän tilanne kerro enemmän siitä kuin halusta laittaa rahaa ystävään. Jos vaihtoehtona on, että lapset jää ruuatta, niin kyllä silloin ystävän kuuluukin jäädä kakkoseksi.
Meillä mies pyörittää tällä hetkelläkoko taloutta käytännössä yksin eli maksaa laskut, asuntolainat, ruoat, jne. Minä olen kotona 2-vuotiaan lapsen kanssa ja saan siitä ruhtinaallisen korvauksen eli kotihoidontuen (käteen jää vajaa 250,-/kk). Vähän paha siis mennä pyytämään mieheltä vielä rahaa tälläiseen ylimääräiseen menoon, kuten polttarit on. Ja se 50 ¿ ei edes riittäisi, koska myös matkoihin menee rahaa (20 ¿ meno-paluu) ja omiin eväisiin + juomiin.
Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaus: on se 50 ¿ aika iso summa (297 mk).
Vierailija:
Meillä mies pyörittää tällä hetkelläkoko taloutta käytännössä yksin eli maksaa laskut, asuntolainat, ruoat, jne. Minä olen kotona 2-vuotiaan lapsen kanssa ja saan siitä ruhtinaallisen korvauksen eli kotihoidontuen (käteen jää vajaa 250,-/kk). Vähän paha siis mennä pyytämään mieheltä vielä rahaa tälläiseen ylimääräiseen menoon, kuten polttarit on. Ja se 50 ¿ ei edes riittäisi, koska myös matkoihin menee rahaa (20 ¿ meno-paluu) ja omiin eväisiin + juomiin.
Vierailija:
Vierailija:
mun mielestä sellainen " rahastuksen" meininki vaan tulee kun kaaso ei kuuntele muiden toivomuksia siitä, että voisiko järkätä lähempänä polttarit niin säästyis majoitus/matkakulut siinä. Laskin äkkiseltään, että en tuosta reissusta selviäisi alle 150 e:llä millään (laskin matkakulut, yöpymiskulut, juomis/syömiskulut, baarin pääsymaksut/narikkamaksut) mukaan...
Ja ei, kyseessä ei ole bestis eikä mitenkään läheinen ystävä. Ihminen joka tapauksessa loukkaantuu kun en lähde polttareihin, hän ei yksinkertaisesti ymmärrä sitä ettei joku lähde hänen polttareihin vedoten taloudellisiin syihin jne.
Vierailija:
Ja tiedän mistä kirjoitan, koska mieheni tekee työkseen sellaista, jossa usein järjestään polttariporukoille ohjelmanumero. Hän sanoi, että aina jos rahasta jotai kyräillään, kyseessä on naisten polttarit. Hirveä haloo rahan jakamisesta tms.Musta tuntuu tosi kurjalta, ettei naiset yleensä osa ajatella polttareiat yhteisenä kivana kuten miehet. Kaason hommakin nähdään " vaivana" . Tosiystävyyttä vissiin.
Vierailija:
mun mielestä sellainen " rahastuksen" meininki vaan tulee kun kaaso ei kuuntele muiden toivomuksia siitä, että voisiko järkätä lähempänä polttarit niin säästyis majoitus/matkakulut siinä. Laskin äkkiseltään, että en tuosta reissusta selviäisi alle 150 e:llä millään (laskin matkakulut, yöpymiskulut, juomis/syömiskulut, baarin pääsymaksut/narikkamaksut) mukaan...
Ja ei, kyseessä ei ole bestis eikä mitenkään läheinen ystävä. Ihminen joka tapauksessa loukkaantuu kun en lähde polttareihin, hän ei yksinkertaisesti ymmärrä sitä ettei joku lähde hänen polttareihin vedoten taloudellisiin syihin jne.
Ilman rahaa on vähän vaikea järjestää mitään kivaa ohjelmaa. Kuitenkin minusta on kiva, että polttari-ilta eroaa tavallisesta illanvietosta.
Suomalaisille taitaa olla vähän vaikeaa antaminen, sen verran usein täällä itketään, kun polttareita viettävälle pitäisi kustantaa jotain...
Ja se mikä mua myös ihmetyttää on se, että yleensä samalla pariskunnalla on varaa kustantaa sulhasen (superkalliit) polttarihuvit, mutta sitten kun morsiammelle pitäisi kustantaa jotain, niin ollaankin tosi, tosi köyhiä....