Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselytuokio torstaina 19.2. klo 14-15! Vieraana Lemmikkitalo Onnen Lemmikkien eläintenhoitaja Jonna Majava. Lähetä Ennakkokysymyksesi!

16.02.2026 |

Seuraava AMA-kyselytuokio järjestetään torstaina 19.2. klo 14-15!

Eläinteemamme jatkuu! Vieraanamme Lemmikkitalo Onnen Lemmikkien eläintenhoitaja Jonna Majava. Aiheenamme on koirien ja kissojen ruokinta/hoitaminen. 

Vieraan esittely omin sanoin: "Olen Jonna Majava, koulutukseltani eläintenhoitaja, eläintenkouluttaja, koirien ravintoterapeutti ja eläinlääkäriopiskelija. Yrityksemme Lemmikkitalo Onnen Lemmikit tarjoaa lemmikkien tuotteiden ja ruokien lisäksi erilaisia palveluita, kuten ruokaneuvontaa."

Mikä on AMA-kyselytuokio? 👀

AMA (Ask Me Anything; kysy minulta mitä vain) on konsepti, jossa vaihtuva vieras tai vieraat vastaavat käyttäjien kysymyksiin avoimesti ja rennosti. Aiheet voivat vaihdella laidasta laitaan arjesta asiantuntijuuteen, kokemuksista näkemyksiin. Kyselytuokiot järjestetään Vauva.fi:n aihe vapaa-keskustelupalstalla.

Tärpit onnistuneeseen kyselytuokioon: Saavu ajoissa paikalle (Voit myös esittää kysymyksesi ennakkoon). Kysy asiantuntijalta rohkeasti, mutta muistathan kuitenkin, että kaikki aiheesta poikkeava ei kuulu onnistuneeseen AMA-tuokioon. Kysythän siis asiantuntijaltamme aiheeseen liittyviä kysymyksiä. Voit myös seurata keskustelua jos et itse keksi kysymyksiä! 

Lähetä ennakkokysymyksesi tähän keskusteluun! Ennakkokysymyksiä poimitaan täältä ja niihin vastataan koko kyselytuokion ajan.

AMA

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ama juttujen sijaan voisitte parantaa moderointia, tälläkin hetkellä etusivulla monta asiatonta aloitusta jotka ei poistu millään.

Vierailija
22/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 3ea eri leikkelettä suosittelet DI miehen koiralle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

para youkurtti kissalle ja koiralle?

Vierailija
24/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä 3ea eri leikkelettä suosittelet DI miehen koiralle?

Ei yhtään leikkeleitä, liian suolaisia 

Vierailija
25/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytää hyviä ruokaohjeita, jotta voi tehdä itse kotona lemmikin ruoat?

Vierailija
26/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytää hyviä ruokaohjeita, jotta voi tehdä itse kotona lemmikin ruoat?

Mistä löytää myös terveellisiä superruokaa sisältäviä ruokaohjeita niihin tilanteisiin, kun lemmikki sairastaa?

Vierailija
27/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin verorahoilla alkaa saada eläinlääkäripalveluita? Lemmikkien omistajina maksamme veroja kaikista lemmikkien tarvikkeista ja ruuista myös. 

Vierailija
28/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toinen koirani kuoli niin toinen lopetti koiranruuan syömisen. Herkut ja ihmisruoka kelpaa. Näin kävi jo toisen kerran eri koiran kohdalla. Minulla siis ollut usein 2 koiraa. 

Mikä avuksi? Olen kokeillut eri ruokia mutta mikään ei kelpaa. Odotteleeko koira että se kuollut syö ensin vai mistä ihmeestä voi olla kyse? Koira on terve ja ihmisen ruoka siis kelpaa.

Ensimmäisen kerran tilanne korjautui ehkä puolen vuoden tai vuoden jälkeen. Nyt en haluaisi odottaa. Lääkärille turha maksaa tästä 500 kun koira on täysin terve muuten.

Vierailija
29/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet siitä, että koiravakuutusten myötä eläinlääkärin hinnat nousi pilviin? Sitten nousi vakuutuksien hinnat. Nykyisin eläinlääkärit on lähinnä eliitin käytössä.

Vierailija
30/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarkoittaa tuo AMA?

Vierailija
31/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne voi valittaa, jos lemmikkiruokapaketeissa tuotteen paino pienempi, kuin paketeissa ilmoitettu?

Siis juuri tänään punnitsin kaksi eri 12kg koiranruokasäkin ja kotivaa alla paino olikin 9.9-10kg!

Vierailija
32/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sukunimi on Majava, niin onko se ohjannut uravalintaa?

On. Minulla on Of-tili...

Vierailija
33/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kyselytunnin 19.2. keskustelun löytää myöhemmin,  kun ei työaikana voi tulla lukemaan? Haku on täällä niin surkea, aloituksiakin niin paljon, että ei selaamalla voi hakea.

Vastaan näin sivusta. Klikkaa sivun yläosassa olevaa laatikkoa jossa lukee: Alue:Aihe Vapaa. Sen valikossa näkyy AMA-keskustelutuokiot, josta näkee kaikki AMA-keskustelut.

Vierailija
34/34 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisten saavutukset on niin vaatimattomia?