Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muut tietotyöläiset jaksaa nykyistä työelämää? Lähes seitsemänkymppiseksi pitäisi jatkaa ja olen jo nelikymppisenä valmis hautaan.

Vierailija
16.02.2026 |

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Aloitus oli ihan aiheesta, mutta puolet vastauksista on näköjään taas joltain lintsaavalta peruskoululaiselta. 

Vierailija
22/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vain jaksat! Muu ei kiinnosta!

T: buumeri Thaimaan rannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia pitää sijoittaa. Oletko elänyt kädestä suuhun koko elämäsi? No se on voi voi ja täysin oma syy. Tuhlata rahansa. Itse aikoinaan louhin btc ja ennen raketoimista ostin fyysistä kultaa ja hopeaa. Oisko kannattanut sunkin...

Vierailija
24/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää huolta itsestäni työpäivän ulkopuolella ja ottaa työpäiväänkin niitä mikrotaukoja. Pakko tätä työtä on jaksaa tehdä vielä se 20 vuotta, jos vain on töitä mitä tehdä. Mutta työn vastapainona itselle mieleistä tekemistä, liikuntaa ja hyvät unet. 

Vierailija
25/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista päättää oma elämänsä nelikymppisenä ja vieläpä siten, ettei yhtään ilmeisesti tykännyt siitä mitä elämällään teki. 

Vierailija
26/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Aloitus oli ihan aiheesta, mutta puolet vastauksista on näköjään taas joltain lintsaavalta peruskoululaiselta. 

Esitetty helppo ja varma ratkaisu, joka on kaiken lisäksi ilmeinen, mutta silti ei kelpaa.

Vierailija
27/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja nainen, en jaksakaan. Pari uupumusta mahtuu työvuosiin, ensimmäinen työuran alkupuolella. Silloin jätin hakematta jatkoa määräaikaiseen sopimukseen, muutin toisaalle ja olin vuoden verran ansiosidonnaisella, keräsin itseäni. En käyny lääkärissä enkä kertonut asiasta juurikaan. Toisen kerran uuvuin pari vuotta sitten. Olin lyhyehköllä sairauslomalla ja työtehtäviä rukattiin kevyemmäksi. Myöhemmin siirryin kokonaan uusiin tehtäviin ja nyt aina välillä mietin kauanko tätä jaksan. Lähes mahdottomaksi on mennyt nykyinen työelämä. En tiedä kenen tätä olisi tarkoitus jaksaa. 

Vierailija
28/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerät arjen lampaat alistuvat mihin vaan, mutta kuitenkin valittavat kun se on niin paskaa.

Me typerät lampaat maksamme sinunkin elatuksesi.

Suomessa ei edelleenkään ole työpakkoa. Siitä vaan alat työttömäksi, kukaan ei estä. Tyhmästä päästä, jne.

Työttömäksi alkaminen tosiaan ratkaisee kaikki ongelmat, eikö totta. Sinullakin on ihanan huoleton elämä, eikö totta.

Työttömäksihän tosiaan "aletaan", ainakin käsitys on tuo, jos elää poliittisten broilerien kuplassa joilla ei ole mitään kosketuspintaa normikansalaisen maailmaan. Mutta kiva että taas kerran tulit epäsuorasti vahvistaneeksi sen että mikä porukka täällä päivystää spämmimässä aamusta iltaan :D

Vierailija
29/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä ennakkoluulosi on vaan asiasta väärät? Ei tietenkään tuo voi olla totta vaan koko muu maailma on väärässä, nih. /s

Vierailija
30/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta viisikymppinen. Teen etätöitä ja 4 pvän työviikkoa, sopii itselleni aivan täydellisesti. Olen isossa konsulttitalossa; nostan esiin epäkohtia sitä mukaa kun löytyy, esim. projektit, joissa huono johto ja loppuunpalavat työntekijät. Saan tästä kiitosta. Moni puurtaa vaan eikä uskalla ottaa asiaa esille. Itse olen sellaisessa projektissa, joka on oikein mitoitettu, ja sellaisissa aion jatkossakin pysyä.

Vierailija
31/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerät arjen lampaat alistuvat mihin vaan, mutta kuitenkin valittavat kun se on niin paskaa.

Me typerät lampaat maksamme sinunkin elatuksesi.

Suomessa ei edelleenkään ole työpakkoa. Siitä vaan alat työttömäksi, kukaan ei estä. Tyhmästä päästä, jne.

Työttömäksi alkaminen tosiaan ratkaisee kaikki ongelmat, eikö totta. Sinullakin on ihanan huoleton elämä, eikö totta.

Työttömäksihän tosiaan "aletaan", ainakin käsitys on tuo, jos elää poliittisten broilerien kuplassa joilla ei ole mitään kosketuspintaa normikansalaisen maailmaan. Mutta kiva että taas kerran tulit epäsuorasti vahvistaneeksi sen että mikä porukka täällä päivys

Vihaan kyllä kokoomusta ja persuja, mikä on lisäsyy olla työtön. Siten ei tue kumpaakaan..

Jos tällä tiedolla jotain teet.

Vierailija
32/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän itse varautua tähän säästämällä ja sijoittamalla, että työuraa voisi loppupäässä ehkä lyhentää oman varallisuuden turvin. Kotimaan kulutus minimiin ja rahat vain aivan pakollisiin asioihin. Rumaa jälkeä tämä tekee nykyään, kun hyvin moni kuluttaja pistää kaiken sukanvarteen, mutta minkäs teet jos et halua että koko ainutkertaisen elämän parhaat vuodet on pelkkää työssä raatamista. Ei kukaan muukaan tarjoa mitään vaihtoehtoja.

Vierailija
33/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Samaa mietin itse joka päivä. 

Vierailija
34/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin palkkaorjailun ja siirryin tekemään omaan taskuun. Tätä ei kannata kuitenkaan tehdä niin, että menettäisi oikeutensa sosiaaliturvaan. Muutaman miehen olen nähnyt putoavan jonnekin tasolle "ryypätään fuengirolan ojassa" kun yrittäjyys ei kanna eikä ole osaamista tai resursseja tehdä konkurssia ja aloittaa alusta. 

Vierailija
35/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain fudut. Olin työttömänä kuukauden. Nyt uusi työpaikka ihan kiva että on töitä. Mutta nyt niitä töitä on ihan liikaa ja työpaikalla kaikki asiat ihan päin helvettiä. Mietin että vaihdan heti uuteen jos jotain muuta löytyy. Ei hetken rauhaa. Ihan saatanan uuvuttava ja raskas paikka. 

Vierailija
36/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tietotyössä sinänsä mitään, jos työt voi järjestää niin, että kun työaika loppuu loppuu myös työnteko eikä pää kuormitu vapaa-ajalla töistä. Jos. Sitten on kaikki turhat teamsit, höpö-koulutukset, työpaikan  mielenterveysongelmaiset jotka valuttaa työnsä ja ongelmansa muille, selkäänpuukottajat, ailahtelevat ja mikromanageroivat pomot jne. Niistä se kuormitus syntyy, ei työstä itsessään.

Vierailija
37/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vihaan kyllä kokoomusta ja persuja, mikä on lisäsyy olla työtön. Siten ei tue kumpaakaan..

Jos tällä tiedolla jotain teet."

Vihastasi en tiedä, mutta jo umpisokea näkee että saat puolueesi kautta rahaa siitä että spämmit joka kommentissa jotain negativisita hallituksesta tai sen puolueista. Oliko jotain muuta itsestäänselvää mistä halusit avautua?

Vierailija
38/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä fyysisessä työssä tulee olemaan myös ongelma. Kehon pitäisi pysyä ehjänä ja terveenä 70-vuotiaaksi saakka eikä kevyempiin töihin siirtyminen edes välttämättä onnistu jos jokin paikka on kulunut jo liiaksi. Erikoista, että fyysisen työn tekijätkin on tässä täysin samalla viivalla, ei ihmisen keho ole ottanut hetkessä mitään valtavaa harppausta ikääntymistä vastaan.

Vierailija
39/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on nuorten ala, pitää olla ajan hermolla ja omaksua koko ajan uutta, ettei kokemus anna mitään lisäarvoa, päin vaston eriyttää ryhmästä kun ei kuulu enää joukkoon.  

Vierailija
40/82 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vihaan kyllä kokoomusta ja persuja, mikä on lisäsyy olla työtön. Siten ei tue kumpaakaan..

Jos tällä tiedolla jotain teet."

Vihastasi en tiedä, mutta jo umpisokea näkee että saat puolueesi kautta rahaa siitä että spämmit joka kommentissa jotain negativisita hallituksesta tai sen puolueista. Oliko jotain muuta itsestäänselvää mistä halusit avautua?

Usko tähän sähän ja tarkasta, ettei foliohattusi kuminauha ole löystynyt, että totuudet pysyvät itsellesi mieleisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi